epoxy in startoog van uit de fabriek

Started by fly only, March 08, 2013, 11:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

Beste forumlui :D,

Vorige week een nieuw hengeltje aangeschaft. Blijkt er in het startoog epoxylak te zitten met een scherpe rand. Ik neem aan dat dit in de fabriek gebeurt is tijdens het aanbrengen van de slangenogen. Vliegenlijnen en scherpe randen gaan niet samen! Zelf, in de winkel, en door de winkelier ook niet opgemerkt.

Nu vraag ik mij af. Is dit eenvoudig schadeloos eigenhandig te verwijderen? En op welke manier? Heeft iemand hier ervaring mee?

In eerste instantie heb ik zelf de gedachte om het de winkelier te laten verwijderen of om de hengel(deel) om te ruilen i.v.m. garantie.
Aan de andere kant.......is het eenvoudig te verwijderen, dan doe ik dat zelf wel. Dan is het maar geregeld!

Alle raad is welkom.

Groeten,
Ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Gert

#1
Ik zou in ieder geval even de winkelier bellen voordat je er aan begint. Kijken wat die zegt, en mocht het fout gaan heb je in ieder geval een "alibi".

Groet,
Gert

O ja, en dan weet de winkelier ook gelijk dat ie er in het vervolg ff op moet letten ::goodjob::

Marksman

Ik zou het laten doen, heb je ook geen gezeur als het mis gaat.

catchem

Ik weet dat als je epoxy verwarmt dat het zacht wordt en verwijderd kan worden, maar om dit nu te gaan doen met een nieuwe hengel .... Ik zou het niet doen.
Liever je hengel wegbrengen en dan maar wat later met je nieuwe hengel kunnen vissen.

fly only

Tja, verwarmen met een aansteker heb ik idd aan zitten denken. Maar dat durf ik uiteindelijk niet aan. Als er idd wat gebeurt omdat het oog of de voering in het oog te warm wordt heb ik meer schade. Gezien de reacties tot zover wordt het terug naar de dealer.

Laatste gedachte; kan je met thinner en een wattenstaafje voorzichtig de epoxy oplossen/afwrijven?

Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Rossie69

als het goed is is hotmelt ofzo.
deze gebruiken de hengelbouwers ook om top ogen te lijmen.
deze verwarmen ze ook,met een brandertje of aansteker.

mischien dat Karel Gol of Speycast,wat meer willen vertellen.


fly only

Het zit deels op de voering, deels op het oog zelf. Ik heb geen nagel meer over van het pulken.  ;)
Maar zoals ik al zei, ik ben blij met de raad die ik krijg. Niemand raad aan om met een vlam of oplosmiddel aan de slag te gaan.
Hieruit maak ik op, niet eigenwijs aan de gang te gaan en terug te gaan naar de winkelier om service. Jammer, het zei zo.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

John

Quote from: catchem on March 08, 2013, 13:01:39
Ik weet dat als je epoxy verwarmt dat het zacht wordt en verwijderd kan worden, maar om dit nu te gaan doen met een nieuwe hengel .... Ik zou het niet doen.
Liever je hengel wegbrengen en dan maar wat later met je nieuwe hengel kunnen vissen.

Moet je echt even corrigeren Catchem, Epoxy wordt niet zacht als je het warm maakt.

@ Fly only. Persoonlijk zou ik het gewoon door de hengelsportwinkelier laten doen. Geen gezeur als er wat mis gaat...

Succes!!

fly only

Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Alex

Ik weet niet welk merk het is maar ik zou de complete hengel inruilen
Geeft toch iets aan van de kwaliteit (controle) van deze hengel, made in.........

Alex

fly only

Het is een hengel van een zweeds merk. Blijkbaar glipt er een hengel door de kwaliteitscontrole. De les hierbij is; conroleer uwer hengels goed voor de koop te sluiten. Niet alleen werpen dus. Heb ik ook gedaan. Maar de hengel goed bekijken op mankementen. Eigenlijk gekkenwerk bij een mid priced hengel. En mid priced betekent een paar honderd euro  :o. Maar het kan je weer een ritje en tijd schelen als de hengel gelijk goed is bij aanschaf. Goed opletten dus. Heb ik niet gedaan!  :(
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Arjan Maat

Normaal controleert een winkelier toch wat er verzonden wordt of over de toonbank naar buiten? Lijkt me een heel normale zaak, maar een ieder kan wel eens iets over het hoofd zien. Gewoon even contact opnemen en laten oplossen.

Zal zeker goed komen!

TL Arjan Maat