Zoetwatervissen op Texel?

Started by Gert, November 07, 2013, 14:38:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Ik zit volgende week een paar dagen op Texel. Weet iemand of het de moeite waard is om een vliegenhengel mee te nemen voor zoet water?
Voor het zoute neem ik misschien wel een strandhengel mee - denk niet dat ik daar met de vlieg ga vissen.

Tips welkom! (Ook hoe het eventueel zit met vergunningen).

Groet,
Gert

wouter veuger

hoi gert,ik heb in het verleden op texel wel  een aantal snoekjes gevangen,is wel een aantal jaar geleden dus weet niet hoe het nu is,maar zowel rond de koog als de cocksdorp heb je wel wat sloten waar je het kunt proberen.

ik weet niet precies hoe het met zoetwatervergunningen zit nu,maar volgens mij kun je in de koog ergens een dagvergunning halen.


Arno

met een beetje geluk kun je nog een paar zeebaarzen vangen Gert
gewoon op de vlieg.

Gr Arno

Gerrit72


Gert, twee weken geleden werd er nog (kleine) zeebaars gevangen, misschien heb je geluk.
In de Koog zag ik een foto van een beste snoek die daar gevangen is. Rijdend over het eiland heb ik
best mooie sloten gezien waar snoek moet zitten. Sommig water is kraakhelder, andere sloten echt koffie.
Ik zou de vlieghengel zeker meenemen. Succes en veel plezier!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Thx mannen!
Misschien dus toch ook maar voor het zoute wat grote vliegen mee! ::top::

Gert

Ik ben niet aan vissen toegekomen, anders had ik uiteraard graag en verslagje geplaatst ;).
Wel veel vis gezien in Ecomare, en nog een dood visje in de Slufter aangetroffen. Deze had vast veeeeel groter kunnen worden, want lijkt wel een mini-gulletje of zo.