Veel voorns passief maar vreetorgie baarzen!

Started by sjoerd, October 15, 2014, 19:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

De voorns zitten alweer op een aantal winterplekken. In glashelder water kon ik vele vissen spotten afgelopen dagen.
Vangen was een ander verhaal. Ok met een 30 tal vissen per vismiddag zou je zeggen dat ik toch een schitterende vismiddag moet hebben gehad. Op zich was dat ook wel zo maar als je weet hoeveel vissen er zwommen heb ik er maar een fractie van gehaakt. Windes en de schaarse ruisvoorns waren wel makkelijk tot een aanbeet te verleiden,
Vandaag begon het ook zo totdat ik enkele baarsen ving aan de nimf en grotere vissen zag zwemmen. Dus snel de nimfjes eraf en een streamertje ervoor in de plaats. Achter elkaar kwamen de baarzen de streamer volgen en heel vaak ook pakken. Mooi formaat vissen. Leuke sport aan een viertje. Alles op zicht. Je kon prachtig het streamertje volgen en ineens zwommen er dan 3 of 4 baarzen achteraan . Of je zag de streamer ineens verdwijnen. De vis zag je dan amper. Kwestie van aanslaan en meestal hangen.
Dat streameren leverde in enkele uurtjes meer dan veertig baarzen op. Lekker middagje gevist en de voorns? Nou die komen nog wel aan de beurt.De winter is nog lang. :)

ruisvoorns zoals deze vis waren wel actief


toch waren ook wat blankvoorns te verleiden


Dit formaat vissen gaven prachtige sport

Diverse streamertjes vingen de stekelridders

Peter68

Ik vind baars echt de mooiste vis die in Nederland rondzwemt.
Vooral een oude Baars met van die afgesleten vinnen.

Super Sjoerd

Joost S.

Prachtig! Heerlijke visdag lijkt me.

Ik vind Baars ook de mooiste hoor. Klasse! Ik heb speciaal voor dit ook kleine streamertjes gehaald.

Dit is ook wat ik zo leuk vind van vliegvissen. Even aan passen en ineens zit je in pearch heaven.

Peter68

Dat is waar Joost je kunt met vliegvissen
alle kanten op. :)

sjoerd

Ja mannen,
met name die felheid van aanvallen vind ik zo leuk aan baarsvissen.
Al waren er ook, en meestal de grootste en wijzere vissen , die op het laatste moment
wegdraaiden :)

Sjoerd

FSCHAMP

 ::goodjob:: mooi gedaan Sjoerd, schitterende vissen en het moet zeker een zeer leuke visdag/sessie geweest zijn
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Slechtvalk

Helemaal top Sjoerd ! Baars is toch wel de top herfstvis.

wouter veuger

Gaaf,hier nog zo een baarsliefhebber! Absolute prachtvissen!

Zeker als ze een beetje aan de maat zijn,zoals op jouw foto,heb je er echt heel veel plezier aan op licht materiaal.

Ik moet wel zeggen,dat ik ze in de zomer vaak heel veel vang op de vliegenlat,maar in de herfst kan ik ze nooit zo goed te pakken krijgen hier in de buurt,behalve met een licht dropshotstokkie op het IJ ::ban::

Maar ja achter Amsterdam CS is weer vrij lastig vliegvissen ::)

HappyFisherman

Vanmiddag ook even geprobeerd, maar het stuwtje stond uit en dan bijten ze gewoonweg niet :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Mooie vissen sjoerd!! Heb ook al wat mooie baarzen mogen vangen afgelopen tijd en dan met een 2tje moet je gewoon vol aan de bak! Mooie vissen die op gepast materiaal mooie sport geven!
Tight lines!!

Bert J.

Prachtige foto's! Vooral de ruisvoorn.
Dat herken ik ook dat de baarzen 's zomers beter te vangen zijn dan in de herfst.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

Hier wordt ook flink baars gevangen, 25-30stuks per uur.
Laatste 2 avonden waren slecht met 6 en 4 vissen, avond is 1½ uur vissen als het meezit.

Wel leuk dat er ook hybrides worden gevangen.
33cm

31cm
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Da's gaaf om te zien Harry! Weet je ook welke hybriden het zijn?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Het water bij jou lijkt ook mooi helder Harry.
Geeft toch altijd een extra dimensie aan het streamervissen.

gr Sjoerd

Gerrit72


Sjoerd en Harry mooie vangsten!
Mooie herfstplaat, die ruisvoorn op de afgevallen bladeren, Sjoerd.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Quote from: Gerrit72 on October 16, 2014, 10:20:36
Sjoerd en Harry mooie vangsten!
Mooie herfstplaat, die ruisvoorn op de afgevallen bladeren, Sjoerd.

Maar best wel hinderlijk al dat blad op het water! De nimf wil dan vaak niet afzinken of de haak pakt blad met het opnemen van de lijn. Ach  het hoort er nu eenmaal bij in de herfst. :)

Sjoerd

Koen

Quote from: harlin on October 16, 2014, 00:18:51
Hier wordt ook flink baars gevangen, 25-30stuks per uur.
Laatste 2 avonden waren slecht met 6 en 4 vissen, avond is 1½ uur vissen als het meezit.

Wel leuk dat er ook hybrides worden gevangen.
33cm

31cm


wtf zijn dat dan?

Hilco de Visser


wouter veuger

Ja apart die streeploze baarzen,vorig jaar had ik er 1 of 2 op een heel jaar,en dit jaar een stuk of 10.

Ik vraag me af of het nu echt een hybride is,of  een genetisch "afwijkinkje" cq pigmentstoornis.

Feit is wel dat de streeploze baarzen veel meer goudkleurig zijn als de gewone gestreepte baarzen,die zijn meer groen/olijfkleurig.

Rossie69



Sieger

 ::goodjob:: Wist ik niet.... weer wat geleerd....


Sieger

FSCHAMP

 ::agree::  we hebben ook weer wat bijgeleerd.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

ah kijk,interessant!

thx harry.  ::goodjob::