Moeilijke bejaarde baarzen

Started by Jelsema, October 06, 2011, 21:58:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jelsema

Ze kunnen knap lastig zijn, maar o zo aanlokkelijk vanwege de vette formaten...



Maarrr, bijzonder interessant om een stel van die vette stekels op de voet te volgen! Ze zakken nu langzamerhand weer wat af, maar waren enkele weken geleden op een bepaalde stek nog zichtbaar aanwezig (20 tot 30 exemplaren!). We hadden met dauwpieren (foei foei, maar oh wat heerlijk) de mannen weten te verleiden, echter de vlieg werd niet bekeken. Totdat er een onverzwaarde big eye minnow kwam langssuizen... als hondjes liepen ze langs het kantje mee, maar happen? Ho maar...

Gedrag bekend? Oplossingen?

PS: kennelijk liet hij zijn stekels vallen omdat ik hem zo lief onder zijn buik kietelde...  ;D

A{b}r{a}xa{s}

jessus wat een mooie vis !
fraai gekleurd ook,
nu nog een dauwpier-vlieg binden.... :)

Jelsema

Ja, maar dat is nu net de grap, die pakken ze dus niet meer, zwemmen er omheen en kijken er niet meer naar... hoezo dressuur!!! Verwacht ze nog wel te kunnen foppen met een vlieg, maar dan moet denk ik het knopje op volledig 'aan' staan. Misschien binnenkort meer nieuws...

maurice

EP van een cm of 10

super vis, geweldig
::bbq:: ::proost:: ::proost::

j.klopper

gele twister,kan makkelijk met de vliegenhengel gevist worden.
Desnoods een zware tungsten kop er voor.
Of stiekem een dot maden.

Sieger

Ik heb die ervaring ook al een paar keer gehad... weliswaar niet met die joekels, maar toch...

Op de plas bij ij in de buurt, trof ik een schooltje baars.... aan paar gevangen en daarna alleen nog maar volgers en geen enkele aanbeet, wat ik er ook aan knoopte...  ???


Sieger

Nick

prachtig beest zeg, en een boohoorlijk formaat.

Goed bezig

christianvt


hendri

mooie baars, ik zou ze belagen met ep streamers in baars kleuren! of blankvoorn imitatie ep ;)

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Nog sneller strippen (binnenrukken...)?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

Mooie vis jelle al poppers/gurglers geprobeerd?

Marksman

Echt mooie baars hoor, probeer eens een lepeltje.

Inderk

Da's een hele beste!
Heb je ook geprobeerd door vlak bij de kant je streamer als een dood vogeltje naar beneden te laten dwarrelen, en dan vervolgens met een paar beste halen weer omhoog halen?
De baars wil wel eens de streamer gewoon volgen uit nieuwsgierigheid, en als je opeens "vluchtgedrag" nabootst  willen ze wel eens agressief worden en dus toehappen.
Ik spreek uit ervaring.....da's bij mij al verscheidene keren zo gelukt om ze toch aan het bijten te krijgen. Ik laat zelfs wel eens de streamer een 2-tal tellen op de bodem liggen als het niet te diep is.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Jelsema

Allen bedankt voor de reacties! Grotendeels de dingen al uitgeprobeerd maar enkele nog niet... echter vandaag op de stek wezen kijken en ze zijn allemaal pleite! Geen schub meer te bekennen... Helaas dus maar weer wachten tot volgend jaar... bedankt voor alle tips!!!

Sieger

Quote from: Inderk on October 07, 2011, 22:02:56
Da's een hele beste!
Heb je ook geprobeerd door vlak bij de kant je streamer als een dood vogeltje naar beneden te laten dwarrelen, en dan vervolgens met een paar beste halen weer omhoog halen?
De baars wil wel eens de streamer gewoon volgen uit nieuwsgierigheid, en als je opeens "vluchtgedrag" nabootst  willen ze wel eens agressief worden en dus toehappen.
Ik spreek uit ervaring.....da's bij mij al verscheidene keren zo gelukt om ze toch aan het bijten te krijgen. Ik laat zelfs wel eens de streamer een 2-tal tellen op de bodem liggen als het niet te diep is.

Goede tip Henk...! Ga ik de volgende keer proberen...  :)


Sieger