vliegen probeersels

Started by Zeenimf, January 25, 2011, 21:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Even iets anders uit geprobeerd.








Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Mooi hoor! Die 2e vind ik het mooist.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Zien er goed uit. Die kleuren is dat echt of het echte stiften werk ??

Zeenimf

Wilco, nee dat is echt.

Stripjes fibers  van verschillende kleur aan elkaar .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Gewo

Ziet er goed uit Marry, zie ik mezelf nog niet doen :)

Gert

Mooie vliegen Marry. Zijn dat bestaande patronen of eigen creaties?

Groet,
Gert

Zeenimf

Gert, het zijn eigen creatie,s ,gemaakt op haakjes van 1,5 cm groot.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Rossie69

ha zal Hendri helemaal van gaan kwijlen.

mooi gedaan Marry.


Rossie69

is er ook een site waar je voorbeelden hebt van de vleugels inbinden ?
van wet fly,s ?

Jan Muisers

#9
Yes, wet flies.  Heeeeeeel mooi. Als je kijkt dat dit zeker niet de gemakkelijkste vliegen zijn...Heeeeeel mooi.

Mag ik je enkele tips geven ? Als je dit niet wil, lees aub niet verder. Het is dan niet belangrijk. ???

Als je bij deze vliegen, de vleugels nog een beetje omlaag wil krijgen, pak je ze bij de inbindplaats tussen duim en wijsvinger (dus daar waar de vleugel begint, en strijkt met je andere duim en wijsvinger de fibers omlaag en naar achteren. NIET de vingers nat maken of zo.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen zo.....Ben je links handig ?

Als je rechts handig bent...met de rechter hand bij de inbind plek en met de linker hand de fibers naar achteren en naar beneden. Je kunt tijdens het naar achteren strijken de rechter vingers naar voren te kantelen, zonder de vleugel los te laten.

Bij de volgende vliegen moet je proberen te zorgen dat de ondergrond waar de vleugel komt,mooi recht is, en de vleugel BOVEN OP de haak binden (Niet aan de zijkant).

Geef de vleugel de juiste vorm voor je hem inbind, neem hem tussen duim en wijsvinger, met lichte druk, zet de vleugel OP de haak en knijp je wijsvinger en duim bij elkaar en NIET MEER LOSLATEN tot de vleugel vast zit. 1 keer de binddraad los er omheen en lichtjes aantrekken. Nog een keer los er omheen en aantrekken. Dan 2 of 3 windingen strak er omheen. Nu kan je de vleugel los laten  en eventueel nog wat korrigeren.

Het belangrijkste is draad controle. Maak niet meer windingen dan nodig.  Bijvoorbeeld...Bij het vastzetten van materiaal (dat doe ik bij zalmvliegen) .....vast zetten met 5 windingen...als dan het volgende materiaal aan de beurt is....materiaal opzetten, 3 windingen loshalen en dan het materiaal weer met 5 windingen vastzetten.......Draad controle.....Je moet het zo zien....je bind materiaal op je haak....geen binddraad...die heb je alleen nodig om het materiaal vast te zetten.

Als je wil, zal ik een en ander op foto proberen vast te zetten en naar jou toe te sturen.

Maar, zoals al gezegt...deze zijn al schitterend. ::klappen::

Jan.

ps...voor een beetje inspiratie : http://hatchesmagazine.com/blogs/Hatches/category/ray-bergman-collection/


Rossie69

is toch een appart werkje hoor die wet flies.
maar is ook mooie ervan elke vlieg soort of afdeling zal ik het maar noemen.
Heeft zijn techniek.
dat is het mooie van vliegbinden.

Maar Mooie vliegen

Zeenimf

Bedankt voor alle reactie,s.

Het zijn maar probeersels ,er zijn er al genoeg mislukt , maar dat geeft niet ,zelf ben ik er nog lang niet tevreden over.


Jan, bedankt voor de tips,als je het zou willen door sturen ,heel graag.

Oefening baart kunst , zal de tips van Jan uit proberen .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Bert J.

Mooi gedaan! Waarop worden deze natte vliegen ingezet? Beekforel?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

zitten mooie tips bij Klaas.

die laatste link das ook een goede tip.

bedankt,mischien dat het nu is gaat lukken :)

maurice

mooi, heel mooi Marry.
zien er geweldig uit.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

zeer knappe vliegen zijn in mijn ogen geen probeersels meer


hendri

ziet er donders mooi uit marry, ik ben zelf ook aan het proberen om die wings onder de knie te krijgen. vind het een super mooie stijl van vliegbinden. ook die Ray Bergman Collection, is om van te kwijlen. man je zou het maar kunnen.

klaas, dank voor de links, die ga ik ckers nog ff  een paar keer nakijken. staan weer handige tips bij. ook die derde van onder, met die technieken. super!!!