Gastvissersdag Lure and Emerger 16-11-14

Started by Troutbuster, September 14, 2014, 19:10:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Ah ok. volgende keer dan maar, nu geen zin meer in binden  ;D

Arno

vang ze mannen morgen.
ik ga lekker werken(wel met Indische catering) ::bbq::

Gr Arno

Koen



Twan


Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Twan

ik hoop dat ze in zeeland beter weer hebben dan hier omstreken nijmegen. hier is het maar een natte bedoeling  :)

Troutbuster

Broeders,

de laatste Gastvisserdag van 2014 zit er weer op, en het was een natte, doch voor sommigen een redelijk productieve visdag.

Kees Letterman en Koen Schaank staan te boek die dag als "veelvangers" omdat zij elk minstens 10 st hebben weten te haken

Ikzelf kon het gisteren niet raden en heb er uiteindelijk (maar) 3 weten te vangen, maar het gemiddelde lag om 3 à 4 st.

Hans Matthijsse (Hansie) haakte in de ochtendsessie een Spiegelkarper van 74 cm!!

Haakte en ook weten te landen dankzij de hulp van Perry Golddigger die er met zijn neus bovenop stond (foto's volgen)

Een prachtige prestatie op een #4 en 17/100 FC!! (Hans goed gedaan jochie!! ::goodjob::)

Verder was de aanhoudende druilregen de enige "spelbreker" want verder was het weer een mooi dagje Wranghe.

Dan ff minder leuk nieuws;

Er hangen "donkere wolken" over de inmiddels traditionele Gastvissersdagen op de Wranghe, want er zijn negatieve veranderingen gaande aangaande de visrechten en plichten op ons prachtige water (inhoudelijk kom ik hier nog op terug)

Hoogstwaarschijnlijk was deze dag niet alleen de laatste van 2014, maar voor goed :'( :'(

Berichten over deze ontwikkelingen volgen!

Vervolgens wil ik iedereen die ooit als gast op ons viswater de Wranghe aanwezig was de afgelopen jaren hartelijk danken voor de aanwezigheid en de moeite om (soms) uren te moeten rijden voor een dagje vissen.

Broeders, bedankt!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Twan

Quote from: Troutbuster on November 17, 2014, 09:40:57
Vervolgens wil ik iedereen die ooit als gast op ons viswater de Wranghe aanwezig was de afgelopen jaren hartelijk danken voor de aanwezigheid en de moeite om (soms) uren te moeten rijden voor een dagje vissen.

Broeders, bedankt!!

Gr

Jan

Jan,

Jij moet niet de gasten bedanken, maar wij moeten jou bedanken voor het organiseren van deze dagen. Ik heb alleen de laatste 2 gastvisserijdagen mee gemaakt. Dus bij deze bedankt!! ::goodjob::

Wat betreft de visrechten en plichten op de Wranghe. Betreft dit alleen de gastvissersdagen? Of heeft dit ook nadelige gevolgen voor de vereniging?

Troutbuster

Twan,

een klein tipje van de "zwarte Ijsberg"

Natuurlijk heeft dit nadelige gevolgen voor de vereniging, want naast het einde aan de gastvissers, is het ook exit voor onze workshop dagen!

De Workshops en zeker ook de Gastvissersdagen, hebben in het verleden geresulteerd in diverse positieve ontwikkelingen t.b.v. de vereniging te weten;

Naamsbekendheid in Vliegvissend Nederland en zeker ook België
Aanwas van nieuwe leden
En ik hoef niet uit te leggen dat de inkomsten een welkome aanvulling waren op de clubkas!

Hoe de ontwikkelingen verder zullen gaan verlopen weet ik (nog) niet maar ik zal jullie daarover uitgebreid inlichten zodra er duidelijkheid is.

En bedankt voor het compliment Twan, maar zonder jullie gasten hadden er nooit geen Gastvissersdagen gerealiseerd kunnen worden!

Gr

Jan

"Petri Heil"


kees

Jan, zoals Twan al zei ben jij degene die moet worden bedankt.
't Was afgelopen zondag weer top, het weer was iets minder (druilregen) maar geen wind en niet koud is dat ook wat waard. Na de traditionele zeeuwse bolus moest ik wel effe zoeken naar de juiste manier van vissen maar toen liep het wel lekker en kon ik ze redelijk vangen.
Ben bijna alle gastvisdagen aanwezig geweest (heb er 1 gemist) en heb daarvoor ook al een paar sessies met je gevist op jullie mooie water en ik kan je melden dat ik dat water en de gezelligheid van deze dagen zal gaan missen.
Jouw kennende zal je er al je tanden in zetten om dit besluit aan te vechten of op een of andere manier iets voor elkaar te krijgen.
Nogmaals bedankt voor het mogelijk maken van deze unieke dagen.


Team

Bedankt Jan , het was weer ouderwets gezellig  ook namens Rob. En voor zo,n BOLUS  is een kilometer meer of minder
geen probleem. En altijd leuk weer bekende vliegvis vrienden te ziet  TOP.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Graag gedaan Ton ennehh... wat Rob betreft, je hebt een PM

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Klote Jan, ik zag de leuke foto's al op Koen's FBook, jammer hoor, ik had ook wel eens willen vissen daar.
Dan bij deze maar eens wat dagen regelen op het OVM, wat 'andere' niet lukte moeten 'wij' toch wel kunnen?
Sterkte met jullie mooie vijver ::hulp::

Troutbuster

#89
Marcel, die afspraak staat!!

OVM komt sowieso in de wintermaanden altijd sterker in mijn beeld dan in de rest van het jaar!

En idd, een mooie OVM dag zonder veel poespas ,maar met echte vismaten lijkt me geweldig!!

Ik kijk er nu al naar uit makker!!

Verder zal het met de Wranghe wel gaan zoals het altijd gegaan is, rust, rust en nog eens rust

Jammer van de potentie, maar leden mogen in ieder geval blijven vissen, dus..... (voor € 125,- p/jaar kan je dagelijks/wekelijks komen vissen!)


Tot kijk in december op t OVM

Gr

Jan

( oh ja, voor de "lurkers" die dit lezen maar zich hier niet met naam en toenaam durven melden, goed lezen voor je de zaken die ik schrijf verkeerd inschat!)
"Petri Heil"


golddigger

Jan, bedankt voor weer een top dag
De forel werkte niet echt mee bij mij maar die super karper van Hans maakte alles goed
Schitterend beest

[attachment deleted by admin]

HappyFisherman

Ze gaan de A58 weer opheffen, want er komt te weinig verkeer in die uithoek van de wereld. Het zand dat vrijkomt moet ergens naar toe en dat gat ligt er toch al...  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

Jan,

Ook vanuit het Drentse hartelijk dank voor het mogen meemaken van een dagje vissen op de Wrange.
Het vangen van een Zeeuwse forel is mij helaas niet gegund echter de gastvrijheid maakt veel goed!!

Top georganiseerd ::goodjob:: en (hopelijk) komt er ooit nog een vervolg...

Hilco de Visser

dan toch maar blij dat ik de vorige editie wel heb mee mogen maken  ::agree::

vende064

Quote from: HappyFisherman on November 17, 2014, 20:00:36
Ze gaan de A58 weer opheffen, want er komt te weinig verkeer in die uithoek van de wereld. Het zand dat vrijkomt moet ergens naar toe en dat gat ligt er toch al...  8)


Geweldige opmerking aan de gastheer!!!  Nodigt in ieder geval  spontaan naar een eventuele toekomstige
hernieuwde uitnodiging toe. Leuk opgemerkt; stommer dan stom!!!!!!

Lid van deze geweldige vereniging LURE AND EMERGER.

BV

#95
Ach , das Humor onder vrienden


vinfoto

Bedankt voor de mooie dag, niets gevangen maar wel weer een hoop geleerd

HappyFisherman

Quote from: vende064 on November 18, 2014, 10:54:10
Geweldige opmerking aan de gastheer!!!  Nodigt in ieder geval  spontaan naar een eventuele toekomstige
hernieuwde uitnodiging toe. Leuk opgemerkt; stommer dan stom!!!!!!

Inderdaad beetje stom van mij om dit voor te stellen. Excuus als ik het niet onzinnig genoeg had weergegeven om als ironisch door te laten gaan.

Groetjes Happy
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Ach, gelukkig is Jan wel slim genoeg om zo'n opmerking naar waarde in te schatten.

Troutbuster

Quote from: vende064 on November 18, 2014, 10:54:10

Geweldige opmerking aan de gastheer!!!  Nodigt in ieder geval  spontaan naar een eventuele toekomstige
hernieuwde uitnodiging toe. Leuk opgemerkt; stommer dan stom!!!!!!

Lid van deze geweldige vereniging LURE AND EMERGER.

Beste Aad, (vende064)

Ik ken Bram (Happy) goed en lang genoeg om de humor van zijn opmerking over de A58 in te kunnen zien

Jij logischerwijs niet en daarom snap ik, maar ook Bram dat hij ongewilt tegen wat schenen schopte met zijn opmerking, hoe humoristisch ook bedoelt

Ook Bram heeft het genoegen mogen smaken om op ons mooie viswater te kunnen en mogen vissen dus hij weet waarover het gaat.

Daarnaast heeft hij intussen zijn excuses aangeboden voor de opmerking.

Wat mij, en als vertegenwoordiger van Lure and Emerger betreft no hard feelings

Gr

Jan
"Petri Heil"