wintersnoek aan de oppervlakte.

Started by wouter veuger, January 26, 2014, 14:52:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

vanochtend ben ik 2 uurtjes op pad geweest,in eerste instantie wou het niet echt,het water in mijn favo poldertje was door de werkzaamheden nog steeds koffie met melk,waardoor het vertrouwen er ook niet echt was.

dan maar even op het kanaal geprobeerd,hier krijg ik mar weinig beet maar vaak wel mooie vissen,op een favoriet plekje van me zaten 2 karpervissers,dus dat ging hem ook niet worden.

dan nog maar even langs een duiker die vaak wel garant staat voor vis,ook vandaag direct bij de eerste worp een dikke kolk achter mn streamer,maar hij miste...

daarna nog 2 andere streamers geprobeerd,maar zonder resultaat,toen bedacht ik me dat ik ook nog een deerhairdivertje in de tas had gedaan...,howel het op de betreffende plek toch een goede 2 meter diep is ,waagde ik het er toch maar op :)

en ja hoor,het divertje duikelde vrolijk door de oppervlak,om vervolgens met grof geweld van het oppervlak gerost te worden,WHOEHOOOOOE wat een aanbeet,hart in de keel ::agree::
deze snoek deed goed zn best en tekende voor een mooie dril...,nog even wat plaatjes:


het divertje wat hem deed vandaag!



toen ik hem wilde terugzetten kwam er nog een trimmer langs,dus nog even snel een snapshot gemaakt...

verder was het niets.maar op deze ene aanbeet kan ik vandaag wel teren ;D

lekker gevist!

Gerrit59

Wouter,

Weer mooie foto's en een mooie snoek.
Echt sfeervol die eerste twee plaatjes!

Gerrit

Gert

Mooi man!
Ik had het van de week ook: bij de eerste 2 worpen kwam er een mooie snoek uit de diepte, maar hapte 2x mis. Daarna nooit meer gezien helaas...

Groet,
Gert

Gerrit59

Wouter,

Ik realiseerde me dat later, maar ik zie dat jij de Airflo Switch superlite reel hebt. Is dat de cassette reel versie, gelet op de kleur van de reel? Ik heb die in de 4/6 uitvooering als cassette reel.
Wat zijn jouw ervaringen met die reel? Ik gebruik de mijne niet zoveel. Ik vind de reel een licht irritante en wat te nadrukkelijke ratel hebben. Dat is overigens niet de reden dat ik hem weinig gebruik. Dat komt omdat ik met andere reels die ik heb ook plezierig vis. Het is beslist een goede reel.
Graag hoor iik jouw mening.

merijn1982

Mooie vis en super op een diver!! Je zou het niet zeggen met deze temp. Maar het kan dus wel degelijk. Erg cool!!
Tight lines!!

Gerrit72



Wouter, mooie foto's en verslag, helemaal goed!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Ron


sjoerd

Quote from: merijn1982 on January 26, 2014, 16:36:51
Mooie vis en super op een diver!! Je zou het niet zeggen met deze temp. Maar het kan dus wel degelijk. Erg cool!!

?????Het is al wekenlang te warm voor de tijd van het jaar met constant een wind uit de goede hoek. Ideaal snoekweer hoor en volgens mij dus echt niet te koud. Al heb ik wel een aantal snoeken gevangen maar ook gemist, die uiterst langzaam, bijna in slomotion, mijn streamer pakten. Een aantal keren op zicht maar ook dat je alleen maar een bijna niet merkbaar tikje voelde, meer als vastlopen van de vlieg in waterplanten dan een lekkere dreun op je hengel. Dat dan wel weer. Maar dat komt misschien ook omdat ik nu de streamer vrij langzaam binnen vis.

Sjoerd

MarcelN

#8
Hangt ook een beetje af van de lokatie Sjoerd, hier is het 'warm', maar Koen zat even ingesneeuwd in Groningen met -7C vanmorgen.
Overigens had ik er ook 2 te pakken vanmiddag, 70+er slanke kerel en een bekende dikke dame van 85cm beide uit de boerensloot ±50m uit elkaar.
Het was de afgelopen weken zelfs zó 'warm' dat de bekende bodemvlokken van de lente al los kwamen naar de oppervlakte in de slootjes hier :o

Koen

Quote from: MarcelN on January 26, 2014, 19:33:25
Hangt ook een beetje af van de lokatie Sjoerd, hier is het 'warm', maar Koen zat even ingesneeuwd in Groningen met -7C vanmorgen.
Overigens had ik er ook 2 te pakken vanmiddag, 70+er slanke kerel en een bekende dikke dame van 85cm beide uit de boerensloot ±50m uit elkaar.
Het was de afgelopen zelfs zó 'warm' dat de bekende bodemvlokken van de lente al los kwamen in de slootjes hier :o

nee man, het was heerlijk weer in Groningen :P



maargoed, misschien dat zo'n divertje in een wintervoorn vol getrokken haven ook wel werkt :)

Hilco de Visser


wouter veuger

@gerrit: klopt das de switch superlite,ik heb hem specifiek gekocht met het oog op de extra spoelen,ik wil nog wel eens wisselen Naar  een intermediate of zinklijn op dieper water.

Ik hou juist wel van een rateltje,maar je kan die toch ook makkelijk verwijderen als je wilt?
Gewoon het palletje weghalen,en dan issie stil :)

merijn1982

Tight lines!!

wouter veuger

Goed bezig merijn,persoonlijk zou ik het kopje iets korter houden en iets dikker,maar das echt even een gevoel wat je moet hebben met je scheermesje.

Ik heb er al een tijd geen meer gemaakt,maar als ik eerdaags tijd heb ga ik er ook weer eens voor zitten.

merijn1982

Ja ik ben een btje benieuwd hoe hij zwemt.. kom dit modelletje geregeld tegen op het web ( met als degene met wat dikkere en kortere kop btw.. )
Zal van de week wel ff dikkop knopen en dan komend weekend eens kijken hoe ze zwemmen:-)
Tight lines!!

wouter veuger

hij zal ongetwijfeld ook vangen ::agree::,hij heeft een mooi hoge kraag,dat zorgt voor het mooie duik effect!