Vliegvissen in forellenvijver 'De Koeln'

Started by Good-job, April 05, 2013, 09:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Good-job

Beste vliegvissers,

Laatst op televisie een stuk gezien over vissen in forellenvijvers 'De Koeln'.
Nu hebben ze er ook een bed en breakfast bij, dit is zeer goedkoop (50,- voor 2 personen).
Nu leek mij dit wel een leuk idee om een weekendje tussendoor te plannen hier.

Ik heb even gemaild met de eigenaar, met de vraag of je hier met de vlieg mocht vissen.
En ja dit was toegestaan.

Nu was mijn vraag of iemand hier ooit met de vlieg heeft gevist en of dit succesvol was ?
En heb je voldoende ruimte om te kunnen 'casten'?

Groet Job

Rossie69

Hoi Job

ben dr nog niet wezen vissen.
Maar als ik zo de foto,s bekijk is er ruimte zat.
forel pak je toch vaak,bij de kant.

succes voor als je gaat en veel plezier.

streamertjes geel wit oranje zwart # 8 en 10
en je komt al een heel eind.


HappyFisherman

Niet aan beginnen. Prima vijver om gezellig met je familie een dag te gaan vissen met dobber en deeg, maar voor leuk vliegvissen heb je meer ruimte nodig (ook van de andere gasten).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dartmayor

Ik kom er nog wel eens.

Maar er zijn maar een paar plekken waar je genoeg ruimte hebt.
En als het druk is dan wordt de ruimte beduidend minder.

Op de zalmput heb je eigenlijk maar 2 kanten ruimte.
Op de regenboog vijver maar 1 kant.

Alle andere plekken zal je een rolworp moeten gebruiken.



Bij de rode strepen is ruimte om te vliegvissen.
Maar zodra daar mensen zitten en dat gebeurt vaak dan blijft er weinig over.

De vijvers zijn wel mooi hoor.
En de vis is er sterk en lekker.
De forel komt bij De Tipbosch vandaan.

Maar zoals Happy al zegt, voor het vliegvissen kan je beter naar een andere vijver.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Raymond

#4
Ik heb een andere tip voor iedereen die eens een weekendje weg met z'n vriendin/vrouw wil combineren met vliegvissen op vijvers (en uiteraard wandelen, lekker eten, enz...) in de meest mooie omgeving die je maar kunt voorstellen. Het is ietsje duurder maar dan heb je ook wat.

http://wittebruidssuite.be/

En gewoon de weg oversteken en je bent bij de vijvers van "De Berg". Je moet het dus wel willen combineren met wandelen, lekker eten en een bezoekje aan Maastricht en zo, anders is het naar mij idee te duur.

Het is dus misschien niet helemaal relevant in deze topic maar wilde het jullie niet onthouden... ;)
::wtf::

Good-job

Heren, alvast bedankt voor de info!

Raymond, schitterend hotel maar inderdaa wel een hogere prijsklasse.
De prijs van de Koeln sprak me juist zo lekker aan om er even 1 of 2 nachtjes tussen uit te gaan .

Maar alle info en mogelijkheden zijn welkom!
Bijvoorbeel combinaties van forellenvijvers met overnachting, of bijvoorbeeld een hotel met rivier  in duitsland op een niet te grote afstand.
Bijvoorbeeld een uurtje of 2 2,5 heb ik er wel voorover om te reizen, ik zelf kom vanaf Groesbeek (Nijmegen).
Dus alle suggesties zijn van harte welkom!

Groet Job

Raymond

Nou dan, dan raad ik je deze aan: http://www.haus-hochstein.de/

Zou echt niet al te ver vanaf Nijmegen moeten zijn en het vissen op de Wenne is meer dan aan te raden (goed bezet en voor minder vaardige vissers op stromend water ook zeer zeker niet te moeilijk). Meerdere forumleden incl. ikzelf zijn er geweest. Hotel is echt uitstekend voor de prijzen hoef je het eigenlijk ook niet te laten.
::wtf::

Gert

Haus Hochstein ben ik vorig jaar ook geweest - staat nog wel ergens een verslagje.

En je hebt natuurlijk ook nog de Eemhof. Maar dat is wel erg duur.
http://www.centerparcs.nl/NL/NL/aanbieding/aanbod_meivakantie?s_persons=4&s_daterange=20130426-20130507&s_priceorder=A&s_village=EH#
Kun je beter een goeie vijver opzoeken en dan daar in de buurt zoeken voor een pensionnetje of zo. Maar die Koeln lijkt me niet zo veel als ik die luchtfoto bekijk.

Groet,
Gert


volschubeke

de b&B waar het topic over gaat is laatst op tv geweest bij Bed & Breakfast van omroep max. is gewoon te zien op uitzending gemist.

der wordt 1 forel gevangen. door een vrouw met de vaste stok wordt de vis zo de struiken in geslingerd.

ben

Laatst geweest, de vangsten op de Koel'n zijn erg wisselvallig, omdat er maar 1 x per week vis wordt uitgezet, niet een TOP vliegvisvijver!!!!

HappyFisherman

Ze zetten inmiddels al weer dagelijks uit.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Quote from: HappyFisherman on April 11, 2013, 21:10:48
Ze zetten inmiddels al weer dagelijks uit.

Oh dan zal het nu wel beter zijn???

Arno

De Kool in Heelweg kan je ook overnachten en vissen

Gr Arno