Vliegendoosje

Started by HappyFisherman, March 17, 2012, 22:06:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

Zou dat wat zijn?
Heb C&F doosjes, en wat goedkopere doosjes.
De c&f blijven de vliegen goed klemmen,
die andere trekken krom en gaan omwijd staan.  :(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Alleen kosten de slitfoampjes van C&F ruim 16 dollar en deze 'ietsie' minder...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

je kunt ze bij de nieuwe sponsor krijgen.


net als Henk ik wil hem ook wel eens vol zien Bram & JB
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Ben druk bezig (af en toe...)!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

#29
:)

vindt dit wel tof Bram.

hahaha ik hou het wel voor een streamer box.
nu ff gepaste foam vinden dan is tie zo gevuld.

maarja dan heb ik wel weer zo,n tas nodig,zoek nog een struin tas.
wie heeft er nog 1 liggen die onder het stof zit,en hem kwijt wil voor een leuk prijsje ?

HappyFisherman

Er zit wel 1 nadeel aan zo'n grote doos, er past zo d*onders veel in! Ben al een paar dagen elke keer een uurtje of wat aan't strikken, maar dat schiet maar niet op!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

of je laat gewoon een tussen ruimte van 5 cm over ;)

is maar een idee hoor.


JB

Quote from: maurice on April 04, 2012, 18:53:38
net als Henk ik wil hem ook wel eens vol zien Bram & JB

Je zou zeggen met zo'n NOR-VISE moet ie zo vol zitten, nou NIET dus! Met mijn gemiddelde van 5 vliegen per bindsessie  :-[ :-[ , ben nogal gauw afgeleid, gaat ie voor de zomer dus niet vol zitten.
En aangezien er nog een midweekje vissen aankomt zal het huidige bestand wat er nu inzit ook wel weer uitgedund worden :( :(
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JB

Ook een goed idee Rob, komt Perry ook eens door zijn vliegen. ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

catchem

of de andere kant moet al vol zitten, dan is hij al ver over de helft  ;D

HappyFisherman

Nu ben ik wel over de helft hoor :)



Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

Ziet er mooi uit Bram ,hoe groot zijn die dozen .

HappyFisherman

Die schuimpjes zitten normaal in je gewone vliegendoos... Zal het eens meten...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

flinke verzameling, kan je nog eens wat kwijt gooien, nu een schouderband eraan en kan je hem meenemen tijdens het vissen.

John

En dan wordt beweerd dat je met vliegvissen  minder hoeft mee te sjouwen.  ???

Nog ff en we gaan net zoals die vaste stok wedstrijd sleurders met een viskar langs de waterkant. :-[ ;)

Johan


peter

dat word zaterdag ff schumen
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Zeenimf

Netjes gedaan Bram. ::top::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Rossie69

je mag er vast wel weer 1 bij maken.
hij ja bijna vol ?


peter

Shit Bram ik heb nie geschuumt bij je vandaag ut
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

HappyFisherman

En ik ben er zelf ook maar niet over begonnen ;)  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Team

Quote from: HappyFisherman on March 17, 2012, 22:06:25
Afgelopen winter flink aan het binden geweest en ook anderen zag ik soms met hele series vliegen die zaten te wachten in doosjes. Het probleem waar ik echter tegenaan liep bij het binden, was dat m'n dozen nogal snel vol waren en ik eindig met een vergaarbakkie, waarin een hele zooi vliegen door elkaar liggen. Probleem is op te lossen door nog meer dozen te kopen en daar alles netjes in te stouwen. Dat ging tot nu prima, maar nu passen al die dozen (en doosjes) niet meer in mijn vliegvisvest en krijg ik het gevoel dat ik voor de sier aan het binden ben. Da's ook niet helemaal onwaar, maar toch voor het gevoel wil ik wel mijn eigengebonden creaties meenemen naar de waterkant en ze gebruiken waarvoor ze bedoeld waren (en dus niet ongebruikt in een bakkie blijven liggen...
Uitkomst kwam afgelopen januari op de binddag toen "den kleinen belg" me een stapeltje hardplastic dozen in de handen drukte.


Wat zijn dit voor een dozen????    mooi voor streamers, heb nog geen oplossing voor alle streamers, hoe doen jullie dat,

en ik bedoel geen chinees 123 of wat voor patatbakken dan ook, maar iets goeds.
Hij gebruikte ze voor streamers, maar ik dacht direct 'mooie grote vliegendozen'!!! Nu alleen nog even een paar losse pakkies slitfoams kopen om er in te drukken en Happy is happy... NOT, bijna niet te krijgen die schuimies, niet bij bekende dealers, webshops of waar ook. Het enige dat ik kon vinden was een voorraadbox van C&F, topspul, maar mij veel te duur! Na een beetje rondmailen waren de jongens uit Oldenzaal de enigen die serieus op mijn vraag in gingen en ze zouden me op de hoogte houden. Na enkele mails heen en terug hebben ze besloten om 2 soorten op te nemen in hun assortiment en gezien ik in 1 doos zowel droog als nymphs wilde heb ik beide besteld (voor iets meer dan 10% van de prijs voor het topmerk).

Alles paste niet perfect dus een beetje bijsnijden moest ik wel, maar er zat al wel een superhandige plaklaag op!
Na een half uurtje knutselen was dit het resultaat:

Plek voor 552 droge en 468 nymps

Dit alles past prachtig in een rugzak in mijn vest en kan ik dus op vakantie deze zomer (bijna) niet meer mislopen!!!
NUNC  AUT  NUNQUAM