Test: dertig #5 hengels van 9 ft (2016)

Started by Gert, March 09, 2016, 13:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert


Joost S.

Ah! Leuk!

Zat eigenlijk te hopen op #3 hengels.

Maar ik vind dit toch interressant, thanks.

::goodjob::

Rena

Let we op dat dit een handelaar is die de tests doet.

TL Peter

Scaramouche

Ah, is er weer een nieuwe? Is zeker leuk leesvoer, maar wel met de nodige korrels zout te nemen. Kijk zeker ook even naar de 2013 shoot-out, een aantal van de hengels stonden er toen ook al op, en voor wat betreft 'swing weight' zie je dat er de nodige verschillen zijn, terwijl dat identieke waardes zouden moeten blijven. Ook bij de performance op verschillende afstanden zie je de nodige verschillen bij gelijke hengels. Dat ligt volgens mij dan toch meer aan de werper dan aan de hengel, of aan het feit dat ze nu met een andere lijn testen. En dan zitten we al snel weer in de goeie ouwe discussie van line weight vs aftma.  :-X

In ieder geval leuk om te zien hoe nieuwe modellen afsteken tegen de 'oude garde'.

http://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2013-5-weight-shootout-g-loomis-nrx-lp-loop-optistream-hardy-zenith-hardy-artisan-tom-morgan-sage-circa-orvis-helios-2-greys-xf2
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

goswit


Als ik het goed lees , mijn engels is belabbert , is de top 5 goed !!

De rest 200,00  tot 800,00  is er vrijwel geen verschil. Dat betekend dus volgens mij een hengel van 200,00 euro is net zo goed/slecht ?  als een hengel van 800,00 euro , het enigste verschil is het stikkertje met de merknaam . Als de goedkope hengel goed is zal mij een grote worst zijn als er bv pietje of sage op straat.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

merijn1982

Goed om te zien dat ze niet niet all american meer zijn. Iemand maakte ooit eens de vergelijking met: wij van wc eend adviseren wc eend' en dat hebben ze jaren gedaan ( of waren toen allen de amerikaanse hengels goed? ) ☺
Tight lines!!

Hidde

in 2013 waren ze echter erg te spreken over de greys xf2 streamflex , en de loop opti stream ook uit mijn hoofd .. maar idd wel veel amerikaanse merken..

(stiekum mijn pijlen wel gericht op een xf2 streamflex #5 ook..)

wh82

Wat mij opviel is dat de top 5 erg verschillende hengels heeft (in theorie). De Tom Morgan en de G-Loomis NRX LP bijvoorbeeld, veel verschillender qua filosofie wordt het niet.

fly only

In het verleden heb ik me enigszins laten beïnvloeden door deze test. De aspecten welke ze hanteren voor de test geeft eenduidigheid. Maar er bestaat eigenlijk geen all round hengel. Die eeuwige discussie in de test over de soepele tip maakt dat ik de test niet meer interessant vindt. Het werpen voor de langste afstand in de test is voor echt vissen voor #3,4,5 ook niet relevant. Een inderdaad. Het blijven handelaars. De G.loomis nrx of Hardy sintrix moeten ze laten zakken in de lijst om plaats te maken voor nieuwere generatie hengels. De hengels blijven ongeëvenaard. Op gewicht valt er niets meer te winnen lijkt me. Hoe nu nog beter, lichter, sterker, compacter, mooier te produceren?

Verstuurd vanaf mijn XT1068 met Tapatalk

Het vliegvissen, wil ik niet missen.