OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

Dank je wel Franky Boy  :)

Heb een soortgelijke situatie aan de hand gehad en daar is de beroepsvisser gestopt met het verlenen van vergunningen aan sportvissers.
Laten we hopen op een goede afloop van de rechtzaak.

Burgerking

Dan nog wat , ik heb een vergunning aangeschaft en daar komen regels bij kijken, als ik 1 van die regels overtreed dan zal ik daar voor worden gestraft .
Het houd bijvoorbeeld in dat ik als ik wordt betrapt op het doden en meenemen van een of meerdere forellen uit het OVM dan krijg ik een fikse boete en ik denk dat ik mijn gezicht niet meer hoef te laten zien als het verhaal uitlekt onder de vissers en dergelijke .
Daar tegenover koopt wilkin den boer ook zijn vergunning en daar komen ook vele regels bij kijken ,nu is het aan de hand van de foto's van de duikers bewezen dat dhr den boer dus zijn fuiken te lang laat liggen en daarmee honderden vissen nutteloos een hongersdood laat sterven om ze vervolgens gewoon in het water te dumpen.
Ik ben nu heel benieuwd of het recht hier gaat zegevieren en waar deze overtreding hem op komt te staan .
Het zal wel weer met een sisser aflopen voor hem en hij zal gewoon door kunnen gaan met zijn praktijken , ik ben benieuwd

MarcelN

Ik heb die Wilkin volgens mij ook wel eens met een aggregaat zien vissen, zou me niks verbazen als het dezelfde is.....
Ga anders eens met hem praten, zover weg zit hij niet ;)
zoek en.... http://www.combinatievanberoepsvissers.nl/downloads/Lijst%20beroepsvissers-23042012.pdf

Huib

even wat anders; ik was een tijdje terug vissen opt ovm en trof een visser uit hellevoetsluis van wie ik de eer had een LL279 te mogen kopen.
nu ben ik alleen zijn telefoonnummer kwijt, mocht je je erin herkennen, kun je me dan bellen of PM-en?

MarcelN

Vanmorgen vroeg trof ik Jan en Perry aan bij het OVM, lekker gevist én gevangen, mijn teller stopte bij 6 mooie dames in de range 50-60+ helaas geen foto's, ze waren al los in het net en weg....
Ook Jan en Perry vingen hun visjes, maar heb ze niet meer gezien, toen de zon doorkwam wilde ik weggegaan om thuis bij te staan.
Toen ik de bak uitging kwam ik de Haagse Frans K. tegen met zijn zoontje(14) en die trokken er gelijk 3 uit voor mijn neus, ook zijn zoontje ::wtf:: even mee staan babbelen en natuurlijk was ineens zijn vlieg weg om te verwisselen :o waarom veranderen dacht ik nog, zal wel weer geheim zijn.....maar spotten dat die kan! Ik zag niets en hij zag alles, ook zijn bril geprobeerd, maar dat hielp niet :-\ die man heeft een zesde zintuig daar ::goodjob:: De truuk is ook een hele lange tippet, daar kwam ik ook al achter tijdens het vissen, die beesten zien de getwijnde leader ook al, Frans gebruikt 5 tot 7meter :o achteraf wel begrijpelijk en het werkt blijkbaar...
Volgende keer ook maar eens proberen dus.
Het was dus weer een leuke dag, op zicht aanwerpen 5-10m ervoor, even laten liggen en strippen maar....en het water explodeerde ;D

golddigger

Het was inderdaad een leuke ochtend op OVM
Na ruim een jaar weer eens met Jan(troutbuster) gevist
We hebben genoeg vis gezien en ik mocht er eentje landen
Jan zag een grote forel zwemmen en wist deze na een behoorlijke achtervolging ook te haken op de "droge" ::goodjob::
Zelfs van grote afstand  zag je het water opspatten
Helaas schoot hij los
Al met al een spannende, actieve en gezellige ochtend
Jan......BEDANKT! en nogmaals fijne vakantie


HappyFisherman

Het jeukt me steeds harder met al die successen! Na de zomer maar eens weer die kant op :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

kees

#632
Lekker bezig geweest Per....... ::goodjob::
Na het stukje van MarcelN valt de vangst mij wel wat tegen ???,
komt waarschijnlijk door het bijkletsen met Jan waardoor de concentratie wat minder was ;) ;)
Zie ik je vrijdag ::bbq:: ::bbq::? kunnen we ook bijkletsen want een hamburger laat zich toch wel pakken ;D ;D ;D

golddigger

Zeker weten Kees!
Niet veel geland, wel genoeg aanbeten en volgers gehad

Ik ben erbij vrijdag
Wil is al gewaarschuwd dat ik met de scooter kom :o
Het wordt vast gezellig, en krijgen we vast te horen hoe de OVM dag is verlopen de 21ste
Perry

Koen

echnie, gewoon met de land rover :)

MarcelN

Ik denk dat Perry de scooter in de wilgen heeft geparkeerd :-X ::computer::

MarcelN

Vanmiddag even kort aan het begin bij het vogel kijkhuis gegooit, 4 flinke dames en nu aan de 6meter leader/tippet 50-55-60 en 65cm, dikke pret dus weer, heel veel aanbeten gehad en gemist en verspeeld, boeggolven erachter was leuk. Begin het nu een beetje door te krijgen hoe het moet en waarmee ::)

Christof van den Berge

Zo EINDELIJK  vanmiddag mijn eerste OVM forel gevangen.

Was weer een taai middagje, van 1 tot 6 gevist samen met vismaat ieder 1 gevangen en nog 1 aanbeet gemist.

Ben dus 5 keer op het OVM geweest en heb er nu 1 gevangen, maar als je de kracht van die vis voelt dan weet je waar je het voor doet!


De aanhouder wint zullen we maar zeggen!

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Hilco

vind ik leuk  8)

Franky Boy

 ::agree::
::goodjob::

MarcelN

#640
Vandaag werden we, 6 man, letterlijk verjaagd door de surfers, 1 presteerde het om door mijn lijn te varen!
Mag dat zomaar, surfen in de binnenbak?
Ik kan me voorstellen dat zo'n kiel dwars door een forel snijdt..

Rick

Of het mag weet ik niet, dat het nergens over gaat weet ik wel... ::wtf::

Franky Boy

Of het mag weet ik ook niet (die zoeken we op...).
Ik weet wel dat de duikers ook erg veel last van ze hebben; ze komen ook op duikplekken.
En wat zo'n zwaard van zo'n plank met het hoofd van een duiker kan doen, wil je niet weten!
Ik denk dat de forellen wel tijdig weg zijn en niet geraakt worden, maar een vliegenlijn kan wel schade oplopen.
En nog afgezien of het in de buitenbakken mag of niet; zo ga je niet met mede-recreanten  om.

Arno

#643
op verzoek van de regering verwijderd.
die bemoeid zich ook al overal mee.


Gr Arno ::vinger::

Burgerking

ik ben er zondag ook nog even geweest van 8 uur tot kart over 9 in de avond ( was in oostvoorne op visite geweest bij vrienden ) , 1 regenboog van 40 cm was het resultaat .
weinig vis meer in de binnenbak toen ik er stond wel een 2 tal volgers tot vlak voor het dammetje .
lekker trouwens als die surfers in de binnenbak komen , denk dat die forel niet de tijd heeft om weg te komen als die jongens met 80 kmph aan komen hoor .
de forellen in de bak zwemmen ook tot 50 cm bij je waadschoenen vandaan voorbij en dan schrikken ze pas , zo`n zwaard met die snelheid  :o denk dat het iets te snel gaat voor die vis hoor.

binnenkort 

Franky Boy

Vergeet niet dat het geluid van een naderende zeilplank ook aanzienlijk is en zich in water aanmerkelijk sneller voortplant dan 80 Km/u.

Arno

en de gemiddelde surfer nog geen 40 km per uur gaat.
dus zal het allemaal wel mee vallen voor die vissen.

aalbrecht

is er dit jaar nog de verplichte stop om daar te vissen heb bijna vak en dan eindelijk tijd om er heen te rijden groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

HappyFisherman

Ik zit er ook aan te denken om volgende week eens een kijkje te nemen. Slechter dan de laatste keer zal het toch niet zijn, met windkracht 6-7 :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Huib

ben een paar keer geweest de afgelopen weken, was erg taai, vooral het laatste uur licht tot in het donker bracht nog wel vis op. sommige bellyboaters konden wel goed vangen 30 meter buiten de dammetjes, succes een ieder.

[attachment deleted by admin]