OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Burgerking

Hallo allen,

We dwalen toch weer aardig af hè  ;D het is eigenlijk de bedoeling om helder van geest de dag aan het OVM met volle teugen te beleven en dan na zo'n dag ga je een terrasje opzoeken om onder het genot van een lekker buitenlands biertje of een kommetje heerlijke wiskey de dag te herbeleven en dan het liefst met 1 of meer " lotgenoten " die deze dag met jou samen zij aan zij hebben meegemaakt.
Lekker napraten na zo'n dag is de ultieme afsluiting vind ik zelf .
Misschien leuk initiatief om eens wat te organiseren , nietwaar ?
Ik ben nu ook wel eens benieuwd inderdaad hoe het in de avonturen zal bevallen en ik ga dit zeker eens proberen binnenkort. Maar inderdaad vanaf 5 uur s'ochtends doorvissen tot het donker wordt is voor mij niet vol te houden helaas , dit heeft eigenlijk hoofdzakelijk te maken met het feit dat ik al jaren met rugklachten te kampen heb waardoor ik echt geen hele dag zou kunnen vissen al is mijn hart er goed voor .
Misschien is een bellyboot wat voor me want dan kan ik met mijn rug misschien langer door vissen .
Ik ben nu ook weer aan het karperen geslagen samen met mijn vrouw dus ik moet mijn OVM tijd een beetje samen plannen met het andere maar dat vind ik niet zo'n ramp , wie gaat er immers klagen als je een vrouw hebt die graag vist  ;)

Ik hoop snel weer naar het OVM te gaan , dan wel s'avonds deze keer misschien leverd dat een mooie vis op dan .

Mvg

Franky Boy


HappyFisherman

Hoe lang heeft het geduurd, voordat het van idee tot uitzetting komt?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Franky Boy

#603
Happy Fisherman,
Ik snap je vraag niet helemaal.
Maar als je bedoelt: hoeveel tijd gaat er nog verlopen tot de eerste uitzetting(?):
Volgens de informatie op de VNV-website zou dat al in 2014 moeten gebeuren.
De vissen zijn dan nog niet op een vangbare maat; dat duurt nog minstens 1 tot 2 jaar (afhankelijk van de groei).
En als je bedoelt: Wanneer is het idee ontstaan?
Ik denk: Al enkele jaren geleden.

HappyFisherman

En wanneer was het idee er om zalm uit te gaan zetten? Ik vroeg me af hoeveel tijd het kost om zoiets allemaal te regelen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Franky Boy

Happy Fisherman, ik heb je een PM gestuurd.

Rick

Dan wacht ik toch nog maar even met het verkopen van de #7... 8)

Burgerking

#607
En hoe groot zijn die smolts dan ???

Als ze nog 2jaar niet vangbaar zijn dan gaat het dus om aasvisjes , denk dat de forellen er wel flink van groeien elke dag zalm op het menu

Burgerking

Sinds wanneer dan , vier weken terug was hij zijn fuiken aan het uitzetten bij de loswal aan de rechter zijde

MarcelN

Dat bedoel ik, die krijg je echt niet klein hoor die kwal, zit die ook al bij de Loswal? :o

Bone F

Quote from: RiverHunter on June 23, 2013, 22:09:01
van die persoon heb je geen last meer hoor :) :) :) :) :) 8) vergunning is ingetrokken

Om'm vervolgens te verlengen >:(

Burgerking

We kunnen hem ook persoonlijk even " helpen " met een ploegde gelijkgestemden .  8)

Burgerking

#612
Post verwijderd door mijzelf ivm ietwat harde woordkeuzes .

Bone F

Quote from: Burgerking on June 23, 2013, 22:30:37
We kunnen hem ook persoonlijk even " helpen " met een ploegde gelijkgestemden .  8)

Dan ga jij gewoon even op 'm zitten ::slaugh::

MarcelN

Nou nou moet dat zo hard :P je kunt voorzichtig beginnen met zijn Ford F150, die staat bij de stormvogel, moet die hard varen vanaf de Loswal hoor.

Burgerking

Quote from: Bone F on June 23, 2013, 22:34:53
Dan ga jij gewoon even op 'm zitten ::slaugh::

Hey poffertje mij krijg je nie boos hoor , ik ga graag op hem zitten

Burgerking

Ik heb een flink aantal jaar gebokst dus ik denk dat op hem zitten het minst is waar hij voor op moet passen.
Er zijn er genoeg die ik even een retourtje dromenland heb bezorgt in mijn tijd.
Ik ben dan wel een zwaargewicht , maar dit heeft ook vele voordelen hoor bone f

Franky Boy

#617
Op de eerste plaats: De uit te zetten zalmpjes moeten tenminste 18 tot 20 cm lang zijn. Dat is de maat die voor de uitzetting in wateren met veel predators (snoeken, snoekbaarzen, grote forellen en aalscholvers) wordt aanbevolen. Na anderhalf jaar moeten die vissen dan de 40 cm bereikt hebben en op vis als hoofdvoedsel zijn omgeschakeld. Ze zijn dan 'grilse'. Niet alle uitgezette zalmpjes bereiken die maat. In soortgelijke wateren ligt de overleving tussen 5 en 20% in die periode. Volgens de Amerikanen die zich de laatste 30 jaar intensief met de Atlantische zalm in afgesloten meren bezighouden, mag je je bij een overleving van 5 tot 10% al in je handen knijpen. De natuur is hard en de zalmen tot grotere exemplaren opkweken en dan pas uitzetten, is veel te kostbaar en de vissen zijn dan bovendien minder goed aan het water aangepast.
Op de tweede plaats: De beroepsvisser is zijn vergunning nog niet kwijt geraakt. Hij mag nog steeds in het Oostvoornse Meer vissen. Helaas... zou ik daar aan toe willen voegen.
Wel loopt er momenteel een juridische procedure tegen hem. De afloop daarvan moet worden afgewacht.
En ten slotte: Het past niet om bedreigingen aan het adres van deze persoon te uiten zoals in het voorgaande is gebeurd. Daarmee geef je hem teveel eer. Zelfs als die opmerkingen min of meer geestig zijn bedoeld.
Laat het duidelijk zijn: Voor mij is deze beroepsvisser zeker ook niet de winnaar van de IDOLS-competitie. Ik ben hem liever ook morgen kwijt dan volgende week, maar het moet wel op de juiste manier gebeuren. Voorlopig is dat de juridische weg en mocht die geen succes hebben, dan staan er nog andere wegen open.

Plantje

Je slaat de spijker op zijn kop!

De juridische weg is de enige juiste. Op dit forum is geen plaats voor dit soort bedreigingen. Ik vertrouw erop dat dit verder geen toelichting behoeft.

MarcelN

Jaaahaa Frans en Eric, zo zie je maar dat 'schaampje schaamluis' dat niet zelf durft te zeggen, daar heeft tie andere 'planktonnetjes' voor, maar inderdaad ik zei al 'rustig aan', wat dat betreft heeft Franklin gelijk natuurlijk. Ik heb er echter geen behoefte aan om dat bevestigd te krijgen... ::ban:: is ook goed, als jullie daar op uit zijn, wel flauw dan hoor.
Gaan we nu die beestjes dan met rust laten nu het mogelijk warmer wordt? Kunnen we mooi een paar 100mtr verder achter de zeebaars en finten aan, weer eens wat anders en zeker niet minder sterk!
Pfff ik mis Slovenië alweer, wat een rust daar ;)

Plantje

Wie durft wat niet te zeggen Marcel?
Niemand is er hier op uit om wie dan ook een ban te geven. Mensen die een ban krijgen hebben het daar zelf naar gemaakt.

Zullen we met zijn allen weer on topic gaan?

Burgerking

Inderdaad graag weer on topic maar niet voordat ik even toegelicht heb en vooral benadrukt dat ik mij een beetje heb laten gaan in mijn woordkeuze jegens de overtreder en mochten er mensen zich geschoffeerd danwel gegeneerd voelen na het lezen van mijn text dan hierbij mijn oprechte excuses.
Ik moet er wel aan toevoegen dat mijn standpunt jegens deze persoon er niet om zal veranderen en ik het er mee eens moet zijn dat de juridische weg ( ondanks dat dit de moeizame is ) , De manier is om dit soort wanpraktijken aan banden te leggen, en dat het ageren tegen de persoon op de wijze welke ik heb gekozen niet gepast is op dit openbaar forum en ik zal mijn emoties voortaan niet de overhand laten nemen zodat ik in de verleiding kan komen om vocaal uit te vallen op een wijze die als ongepast kan worden ervaren door andere forumgebruikers .

On topic aub !

Plantje

Laat ik het zo zeggen: op OVM hebben zowel de sportvissers als deze beroepsvisser een vergunning en daar gelden de regels die voor OVM zijn opgesteld
Hier op het forum heeft de beroepsvisser geen "vergunning" en zal deze ook niet krijgen als hij zich daadwerkelijk zo gedraagt. Hier gelden nu eenmaal bepaalde regels.

Hoe het er op het OVM aan toe gaat daar kunnen we eigenlijk geen uitspraken over doen. Wel over hoe mensen zich hier op het forum uitlaten. Dus ook de uitspraken die je buiten dit forum om doet (zelfs rechtstreeks tegen de betreffende beroepsvisser) kun je doen zoals je wil.

Rena

Als het aankomt op rechten, dan heeft de beroepsvisser alle kaarten in handen.
De beroepsvisser is eerste rechthebbende cq. eigenaar van de visrechten en kan als ie kwaad wil de sportvis rechten intrekken.
Maak je hem kwaad en wil hij kwaad, dan is het gedaan met de sportvisserij in het OVM.

De sportvisserij is nog altijd ondergeschikt aan de beroepsvisserij, ook al heeft de sportvisserij de grootste omzet en draagkracht.

Voorstellen om de binnenwater beroepsvisserij te saneren lopen al jaren stuk op onwil, vreemde argumenten en onbegrip.

Franky Boy

Het ligt met de visrechten toch enigszins anders dan hier wordt gesteld.
Zowel de beroepsvisser als de hengelsportfederatie huren de visrechten van het Waterschap Hollandse Delta. De beroepsvisser huurt het aalvisrecht en de hengelsportorganisatie het schubvisrecht.
De huidige beroepsvisser werkte samen met de oude beroepsvisser die de aalvisrechten op het OVM had gehuurd. Die oude beroepsvisser viste met een paar fuikjes en veroorzaakte totaal geen overlast en had ook geen impact op de overige visstand. (Veel mensen wisten zelfs niet dat er een beroepsvisser op het OVM zat)
De nieuwe beroepsvisser plaatst VEEL meer fuiken, maar mag dat omdat de vergunning die hij van zijn vennoot heeft overgenomen geen enkele beperking kent. Niet wat betreft inrichting van de fuiken en niet wat betreft aantallen fuiken. Hij staat wat dit betreft dus volledig in zijn recht.
Of het een goede (diervriendelijke) bedrijfsvoering is om de fuiken vervolgens wekenlang te laten staan, is weer een andere zaak. Daar mag de rechter zich over buigen.
Niemand is blij met deze beroepsvisser en de manier waarop hij vist. Laat dat duidelijk zijn.