Karpers azend op de bodem.. hoe?

Started by christianvt, May 05, 2011, 11:17:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Weet niet of ik dit berichtje hier goed heb geplaatst...

Maar ik zag gisteren en eergisteren weer een aantal karpers op de bodem azen (je weet wel met de staart omhoog) Hoe kan ik die het best verleiden??

met welke vlieg, wat is daar een goed en vooral simpel patroon voor?

Ik hoor graag iets..

Groetjes,

Christian

Arno

zalmeitjes zouden die moeten doen af laten zinken en langzaam over de bodem richting de vis proberen te trekken.

Gr Arno

Rossie69

of de rooie worm engelse naam meende sangoewan ofzo  ;D san juan

melvinv

gewoon imitatie van een piertje, werkt perfect ze vertrouwen dat hier in de buurt volkomen..
ook een aantal keer met zalmeitje geprobeerd maar ze waren meteen weg mijn omdat ze normaal dood worden gevangen met boilies ofso

hindick

in een ver verleden heb ik op de bodem asende karpertjes met grote nimpfen gevangen die voor hun neus werd langs gehaald.
grote nimpfen op maatje 6 met flink wat loodwikkelingen. bruine/zwarte kleur.
over de bubbles heen werpen en dan weer met achtjes terug vissen. aan beten waren vaak snoei hard.
vorig jaar maar een keer een karpertje gehaakt op een ijsselnimpf die bedoeld was voor de brasem.

christianvt

Bedankt voor de reacties!

Dat piertje klinkt interressant, ff kijken of ik een simpel patroontje kan vinden aangezien ik nog niet zoveel bindmateriaal heb..

Weet iemand toevallig een patroontje, post dat dan even a.u.b


christianvt


christianvt

Alleen jammer dat ik geen Chenille heb..  Is dat van dat soort ijzerdraad met haartjes er op??

A{b}r{a}xa{s}

nee, is draad, er zit geen ijzer in

christianvt

Ooh oke zat ik ff in de war met ander spul.  Kan ik dat ook met iets anders vervangen?

A{b}r{a}xa{s}


christianvt

Haha Als dat gaat doe ik het daar wel mee.. Maar waarom gebruiken ze dan Chenille, daar zal ook wel een reden achter zitten.. :P

A{b}r{a}xa{s}

dat is denk wat steviger/stugger


euh...om geld te verdienen ?

christianvt

Haha ja dat zal vast.. Ga zo maar eens wat ik elkaar flanzen.. Mischien even een stukje wol vlechten wordt ie ook wat stugger van..

HappyFisherman

Als je die wol vlecht zoals het zagertje van Rob (zie SVS) moet dat volgens mij wel lukken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Dit heb ik even gemaakt.

Als draad koperdraad gebruikt. Een klein stukje glitterdraad (of hoe het ook mag heten) bovenop ingebonden.

1.

2.

A{b}r{a}xa{s}

gewoon uitproberen Christian, zou niet weten waarom ze daar niet op zouden happen

maurice

grote zware nimpf, bruin, zwart en geel deden het bij mij goed.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

christianvt

Vanavond even geprobeerd. Was er 1 aan het azen die zwom er wel heel even achteraan... toen gooide ik hem in de boom en was het over..
Morgen maar weer proberen.

peter

Heb je van die in de boom geen foto eris een verzamelaar hiervan en denk dat ie die nog nie heeft
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

christianvt