Wie ben ik?

Started by Cornico, March 29, 2012, 13:30:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cornico

Door Useless werd ik via z'n laatste verhaaltje op FlyFever opmerkzaam gemaakt op het bestaan van deze site.
Vooral zijn omschrijving over de omgang met elkaar i.t.t. die op het vliegvisprikbord van  Startpagina maakte me nieuwsgierig en ik hoop dat ik ook ervaar dat hij gelijk heeft.
Mijn nickname is tegelijkertijd de naam die we al heel lang gelden gaven aan de zeeforelvlieg, waarmee ik in Denemarken en Noorwegen altijd het meeste succes had.
Jawel, een oranje garnaal dus!
Sinds einde zeventiger jaren vis ik met de vlieg, maar niet uitsluitend.
De laatste 20 jaar hoofdzakelijk in Scandinaviƫ en daar ben ik zo verwend geworden door het landschap, de natuur en de vissen, dat ik bij mijn voor- en/of najaarsuitstapjes met de caravan naar Duitsland of Luxemburg helemaal geen visspullen meeneem.
Wel goeie wijn- en bierglazen ;D
Vanaf 1990 ging er altijd een videocamera mee op mijn vistripjes en vakanties.
Helaas ben ik nooit een goeie filmer geworden want als de vis het maar een beetje deed vergat ik dat ding gewoon.
Opnames maakte ik alleen als er niet veel te beleven viel of als ik of een ander toevallig de camera onder handbereik had als er iets gebeurde.
De laatste jaren film ik niet zoveel meer tijdens het vissen, maar over mijn vroegere avonturen heb ik wat filmpjes online gezet .

BV

Welkom Cornico,

Dat is een heel  zware uitspraak 'over je hengelspullen niet mee naar Duitsland'  die me toch wel heel erg nieuwsgierig maakt naar Scandinavie.

Veel plezier hier allesinds

gr

Bart

Gerrit72

Cornico, van harte welkom! Aan mij (als rookie) de eer jou (als oude rot in het vak) als eerste (oh nee, inmiddels 2e) welkom te heten! Het forum en de omgang met elkaar bevallen mij goed. De berichten zijn leerzaam en zodra je een vraag of stelling post volgen er naast humorvolle ook vele zinvolle berichten waar je mee verder kan. VEEL PLEZIER OP HET FORUM! :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Welkom en veel plezier hiero!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Welkom hier. Dat plaatje van die volleyballer op je filmpjessite komt me inderdaad bekend voor van het Prikbord (waar ik zelf overigens alleen maar lurk).
Ik hoop ook dat je hier ongeveer hetzelfde ervaart als Useless. Voor een ervaren vliegvisser is het misschien af en toe wel even slikken met de vele jonge/pas beginnende vliegvissers. Maar daar heeft Useless ook voor "gewaarschuwd" ;D

Groet,
Gert

Rossie69

Cornico

Veel plezier en heb plezier,de wereld is al veel te veel gejaagt.

welkom in het gekkenhuis,soms dan ;)

jur606

#6
cornico,

welkom op dit forum (waar zowel beginners, ik o.a.) als vergevorderde vliegvissers zitten, zoals o.a. jezelf.
In de 70tiger jaren liep ik nog niet eens op deze aardbol rond, en jij viste al in noorwegen?
En nieuwschierig als ik ben heb ik (in de baas zijn tijd natuurlijk) een gedeelte van je filpjes en foto;s gezien.
En ik weet zeekr dat ik de komende dagen de rets ga bekijken, en zeker 20 keer bedneken en roepen ohhh ahhhh.

Welkom en ik vermoed dat we heel veel van je verhalen, kunnen leren opsteken.
(hopelijk kan jij nog wat gezelligheid appriceren en leren van medeforummers)




Jan Bruins

Welkom Marten,

ik hoop dat het je hier zal bevallen op dit forum.

heb met heel veel plezier jou "Noorse herinnneringen" bekeken.  ::duim::
I don't drink water, fish f*ck in it...

Beertje

welkom hier,klets lekker met ons mee over van- alles- en -nog -wat,als het maar over vliegvissen gaat. ::welkom::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Welkom en veel plezier hier.... Ben benieuwd naar je avonturen...  ::welkom::


Sieger

harlin

Die kan je bekijken Sieger,
heb net een paar filmpjes gezien van20 jaar terug, mooi man.
Allemaal van die oude klef wordende waadpakken.
Staan ze te strippen, niks vangen, en de vis springt een meter of wat verder boven het water uit.  ::lol::
Maar er worden ook flinke forellen en zalmen gevangen, in de fjorden pollaks.
Overtochten met de boot, regen, zon, echt Noorwegen.  ;D

Sommige beelden koem me erg bekend voor, denk dat ik vorig jaar er al eens wat van gezien heb via via.
Zijn regelmatig wel wat andere beelden als de Glomma. ;D

Oja,  ::welkom:: Cornico, je kan hier nog wel een man of wat de koppen op hol brengen.   ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Quote from: harlin on March 29, 2012, 20:47:35
Die kan je bekijken Sieger,

Dat bedoel ik... "Ben benieuwd etc....  ;) "


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Welkom op Vliegvissers.nl,
veel plezier hier toegewenst. :)

Inderk

Welkom Marten!

Mooie filmpjes van Noorwegen!
Heb er van genoten, en mijn zinnen nog meer op Noorwegen gezet om daar eens heen te gaan!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Jan Damman

Welkom en veel lees en postplezier.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Cornico

Dank, dank voor alle vriendelijke welkomswoorden.
Hoop hier en daar wat te kunnen bijdragen.

A{b}r{a}xa{s}

Dat heb je met je filmpjes al gedaan, heb net uitgebreid zitten genieten van de Noorse beelden :)

jagoziva

welkom en ik denk dat we nog wel meer van je verhalen mogen genieten zeker ik als beginner wie zijn verste vliegvistrip in assen is vorige week  :o

HappyFisherman

Geweldig mooi die filmpjes! Ga ik komend weekend eens lekker voor zitten (met dit koude weer!).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

johannes

vliegvissen en vollyball waar ken ik die kombinatie van............

mooie filmpjes van m'n heerlijke omgeving  ;D

Cornico

Quote from: johannes on March 30, 2012, 15:34:33
vliegvissen en vollyball waar ken ik die kombinatie van............
Ari 't Hart, Geert Trompetter, Cornico  ;) om er een paar te noemen.
Er werd vroeger in de nabespreking soms meer geluld over vliegvissen dan over de wedstrijd. ;D

johannes

geert trompetter broer van jule trompetter?

beoefen de combi zelf ook maar niet meer op nivo dat hebben ze hier niet  ;D
hoeft ook niet want na het invoeren van de 25 puntenregel i.p.v. 15 vond ik er niet veel meer aan.
leek wel of er een stuk strijd weg was.

Gert

Ja, Geert Trompetter - die deed later van die georganiseerde vliegvistrips naar Alaska....

Heeeeeeel vroeger zat ik nog met Bert Goedkoop in een schoolteam, en vissen deden we toen ook al samen. Maar nog geen vliegvissen.