Zeelt!

Started by Plantje, July 03, 2012, 21:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Mensen mensen toch!

Vanavond weer even achter het huis aan het vissen. Nou, dat ging wel lekker...de voorntjes zaten er weer als dollen achteraan, maar pakken ho maar!

Op een gegeven moment zag ik een zeelt of brasem vlak voor het terras staan. Dus de nimf er eens een paar keer in de buurt laten zakken...niet geïnteresseerd... Op een gegeven moment VLAK voor zijn neus....hij zwemt er langzaam op af: hap! Heel subtiel, maar wel hangen! Een vrij lange dril volgde...immers ik had 10/100 tippet aan de leader zitten, omdat ik voor voorntjes ging. Na een hele tijd mocht ik de zeelt (want dat bleek het dus inderdaad te zijn) in mijn schepnet landen! Schitterend! Mijn eerste zeelt ooit! En dan ook nog op een pheasant tail nimfje. (Dus natuurgetrouw naar mijn idee.)
En ik mag zeggen, dat het geen kleintje was met dik 40 cm!

Ik heb daarna nog een voorntje van 15cm gevangen, maar dat is toch anders dan :)



A{b}r{a}xa{s}

 ::dance:: gaaf!!

Hilco

Nou geniet er maar van want mooier als dit wordt het niet meer :P

Plantje

Ik ben er echt wel blij mee! Maar dat ben ik met iedere gevangen vis :)

Hilco

ja, ik ook.... maar zeelt vind ik wel de koningsvis van de binnenlandse wateren.... Tinca Tinca

Gerrit72


Goed man!, gezien de littekens zit er mogelijk ook een grote oma snoek bij jou in de buurt! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Gefeliciteerd Rudy! Er zijn er maar weinig die dit je na doen.
Heel bijzonder!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Inderk

Mooi man!!!

Hier zwemmen zeelten zat bij mij achter in de sloot, maar die heb ik niet kunnen vangen met een vlieg.

Heel mooi!!!!!!!!!!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


catchem

leuk, de voorn zal daarna wel erg zijn tegengevallen.

Plantje

Bedankt heren!

Op zich valt de voorn ook nog wel mee. Ik heb nog wat zeelten voorbij zien zwemmen, maar die waren te druk met paaien :)

Ik wist eigenlijk niet, dat het zo bijzonder was om een zeelt te vangen. Die zeelt pakte de nimf alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
De vis zat supermooi voor in de lip gehaakt. Ik heb nog een tijdje gedacht dat ik hem kwijt was en vast zat in de planten, maar de vis zelf zat gewoon op de bodem.

Echt ook zeker cool om te zien hoe zo'n beest echt run na run maakt! Kreeg er ook beste kramp van op een gegeven moment!

En die snoek heb ik ook al eens gezien Gerrit. Dat wordt ook nog wel een keer een projectje :)

forel

Gaaf die zeelt  ::top::

Gerrit72


Quote: En die snoek heb ik ook al eens gezien Gerrit. Dat wordt ook nog wel een keer een projectje

Misschien heeft Maurice wel een patroontje voor een 'Zeelt-Ep' ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Op zich heb ik zelf ook nog wel het één en ander aan EP'tjes liggen. Baars imitaties doet het vaak ook goed!

Gerrit72


De baarsimitatie is ook mijn favoriet. Heb er maar 1 die ik net gerestaureerd heb.
Moet zelf ook maar eens Ep's gaan binden (voorlopig vis ik nog met de voorraad
van Maurice, die al veel snoek heeft opgeleverd ;D).
The only difference between men and boys is the price of their toys.