55 mannen in een hok.... een verslagje van de binddag 2014...

Started by Sieger, January 20, 2014, 16:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Heb op mijn blog een verslag geplaatst van afgelopen zaterdag. Bijgaand de tekst en kleine foto's. Via mijn blog kun je de grotere versies en nog andere foto's bekijken...

http://tight-loops.nl/?p=3582



Stop 50-60 mannen bij elkaar in een hok, gooi er een hoop vliegvis en vliegbind materiaal in en je krijgt een leerzame en vooral bere gezellig dag.....

Afgelopen zaterdag was het al weer zover. De traditionele binddag van hét Nederlandse Vliegvisforum werd weer gehouden in de Stolp in Apeldoorn. Vanuit heel Nederland en zelfs België kwamen de mannen en een enkele dame weer aan gereisd met als enig doel....  Industrieel afval op een haak binden om daarmee straks op de mooie plekjes aan het water weer een visje te foppen...


Let op: Ook ik heb een vlieg gebonden vandaag... (foto gemaakt door William)

Nou klinkt dat wel heel 'banaal', maar op de keper beschouwd klopt het wel aardig. Veel materiaal dat door vliegenbinders wordt gebruikt is nu eenmaal afval.... Dubbing komt voor een groot deel uit het afval van de vloerbedekking industrie en natuurlijke materialen (huid, veren etc) zijn vaak bijproducten uit de jacht... Erg...??? Nee natuurlijk niet, want wij kunnen ons daar prima mee vermaken en er worden de prachtigste creaties van gemaakt.

Ook dit jaar waren er weer verschillende mensen bereid gevonden om andere (soms minder bedreven) vliegenbinders op weg te helpen.


De 'Natten' van Jan

'Troutbuster' Jan hield ons de hele dag (zeer fanatiek) bezig met een mooie collectie klassieke natte vliegen. Niet makkelijk, maar er zitten heel veel technieken in die ook in andere vliegen worden gebruikt. Zeer leerzaam en er wordt volgens mij veel te weinig met natte vliegen gevist.


Binden voor 'Beginners'... Bram in zijn element...

'Kermit' Henk en 'Happyfisherman' Bram hebben de hele dag beginnende en nieuwsgierige binders onder hun hoede genomen. Uur naar uur met volle energie de mensen wat (nieuws) bij brengen. Gezien de volle tafel was er zeer veel belangstelling voor en ik denk dat er weer een boel mensen op weg zijn geholpen.


'Kermit' Henk geeft les... Wel opletten!

'Caveman' Rieny is een echte Tubefly binder. Hij weet de mooiste creaties op een buisje te maken en het zijn zeer aantrekkelijke streamers voor o.m. de snoeken. Schitterend.


The Caveman bind Tubes...

Naast het vliegenbinden was er de dag door ook gelegenheid om verschillende zaken uit te proberen. De nieuwe 'Smallstream' vliegenlijn van Barrio werd stevig aan de tand gevoeld op verschillende hengels. Men kon kennis maken met de Echo3 hengels (onbegrijpelijk dat deze in Nederland zo weinig bekend zijn).


Testen van de Smallstream van Barrio en de ECHO3 hengel... (foto gemaakt door Henk)

Daarnaast waren de mannen van A&M Fishingtackle met een grote stand aanwezig en kon men naast het kopen ook heel veel dingen gewoon lekker voelen en proberen. Top..!

De dag werd ook deze keer weer afgesloten met een verloting. Toch weer verbazingwekkend hoeveel mooie spullen er elk jaar weer op de prijzentafel staan. Dit jaar waren er bijdragen van A&M, Fly&Spin, de VNV en Balticflyfisher (ECHO). Ook hier wil ik alle mensen die hieraan hebben bijgedragen nog maar eens heel erg bedanken... Top mensen!


Echo ION Reel gewonnen door Theo vd Pol

De dag is mij weer voorbij gevlogen. Mensen die je 'live' wat minder ziet maken er samen een heerlijk gezellige boel van. Heerlijk met elkaar neuzelen over het vliegvissen, mooie nieuwe locaties en vooral over veel onzin... Wat mij betreft ook deze keer weer een topdag.... Op naar januari 2015....


Sieger

eddy

toch een hoop gemist zie ik, had al een afspraak om in Dusseldorf naar de bootshow te gaan. Helaas viel deze tegen wat hengelsport aangaat. volgend jaar toch afreizen naar Apeldoorn ( ook een stuk dichter bij)

Heintje Davids

Leuk verslag Sieger! Maar die foto van William bewijst natuurlijk helemaal niets. Iedereen kan wel even bij een vice gaan zitten  ::fluiten::. Had geloofwaardiger geweest als er ook een vlieg in die vice had gezeten  ;).

Sieger

Quote from: Heintje Davids on January 20, 2014, 17:58:54
Leuk verslag Sieger! Maar die foto van William bewijst natuurlijk helemaal niets. Iedereen kan wel even bij een vice gaan zitten  ::fluiten::. Had geloofwaardiger geweest als er ook een vlieg in die vice had gezeten  ;).

L.... ik ook van jou....  ::blowkiss::


Sieger

Arie de Vries

Leuk verslag, mooie sfeer impressie, dank voor het delen Sieger
Groet, Arie

Gerrit59

Om bij jou aan te sluiten Heintje..........
Die gedachte had ook al een beetje bij mij postgevat.
Sieger spreekt wel over 'beginners' als het over binden gaat, maar ik weet het zo net nog niet. Afgelopen zaterdag is mij weer gebleken: 'vliegvissen en vliegbinden zijn twee afzonderlijke grootheden!'

Gerrit59

Maar goed Sieger............
Mooi verslag en mooie plaatjes.
Ik heb het tenslotte ook deels aan jou te danken dat ik afgelopen zaterdag een leerzame en gezellige dag heb gehad!

HappyFisherman

En dan de vlieg van een ander in je trui steken, zodat het net lijkt dat je zelf druk bent geweest...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59


Gerrit59

Maar even serieus............
Echt TOP Bram, de manier waarop jij en Henk de 'starters' op weg helpen!
De dag is mij echt voorbij gevlogen.
Ik hoop dat er nog vele zullen volgen.

Sieger



Sieger

BV


Sieger



Sieger

Heintje Davids

Vooruit, je was zo blij met je vlieg dat je er zelfs een foto van hebt gemaakt  ;)


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arno

17 januari 2015 is de volgende binddag
dus vraag maar alvast vrij dan kun je er volgend jaar ook bij zijn.

Gr Arno

Gerrit72



Sieger, laat ze maar plagen...
Mooi verslag weer, helemaal goed!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Quote from: Arno on January 21, 2014, 00:07:12
17 januari 2015 is de volgende binddag
dus vraag maar alvast vrij dan kun je er volgend jaar ook bij zijn.

Gr Arno

Ik meld me alvast aan Arno....


Sieger

Arno

die staat alvast Sieger ben ik dus al niet meer alleen.

Gr Arno

Gerrit59

Het is (gelukkig) nog niet zo ver...........
Maar ik kom ook!

Troutbuster

"Petri Heil"