Toelichting vertrek Bert en Rob

Started by Plantje, April 03, 2013, 23:56:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Afgelopen tijd is het er op het forum niet gezelliger op geworden. Verschillende mensen zijn om diverse redenen vertrokken van het forum. Velen hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om hun gevoelens van zich af te schrijven.

Vaak werd onrust toegeschreven aan Bert (Speycast, sexyloops) en Rob (RobvH, Vliegvissurt). Er zijn over hen diverse klachten binnen gekomen. Deze klachten zijn toegenomen in aantal en hevigheid. Afgelopen avond hebben de heren dan ook van het moderator team een laatste waarschuwing gekregen. Bij een nieuwe overtreding van regels en het redelijke zijn ze niet meer welkom op het forum.
Beide heren hebben daarop aangegeven zich niet te kunnen vinden in de stelling van het moderator team. Ze vinden de moderators en overige leden van het forum te kinderachtig. Uiteindelijk hebben beiden zelf hun account opgezegd.

Duidelijk moge zijn, dat mensen niet na het eerste het beste foutje hier van het forum verwijderd worden; dit speelde al veel langer. Echter, we hopen hiermee ook duidelijk te maken dat er op dit forum redelijk met elkaar omgegaan moet worden. Dat was al geruime tijd uit het oog verloren.

We hopen hiermee de rust weer wat terug te krijgen op het forum. Laten we het weer over vliegvissen hebben!

Namens Bas, Zeenimf (Marry) en mijzelf (Plantje/Rudi)

Vliegvissurt

Moet je wel eerlijk blijven Plantje, alleen de moderators zijn kinds, enkele leden ook maar die weten het van ons persoonlijk, dit is olie op het vuur gooien en ons zwart maken!!! We komen elkaar nog wel eens tegen aan de waterkant!!!!

harlin

Hebben ze dan ook zelf  8 topics verwijderd?  ???
Krijg regelmatig melding van waar een rea van mij geplaatst was,
maar nu niets meer van is terug te vinden.  :(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

W3stland

Beetje jammer dat dreigen vliegvissurt...is dit forum zulk levensbelang voor je?..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Troutbuster

Jammer dat het zo "moet"! :(

Verder.... geen commentaar

Gr

Jan
"Petri Heil"


harry

hoi riverhunter

das wel een binnenkomer zeg

ik vind dat als jij je als nieuw lid aanmeld en je wordt welkom geheten door het team dat dit meer dan voldoende is
anders zou er elke keer als er iemand nieuw komt een topic komen met 300 keer welkom en lijkt me ook niet gewenst

verder jouw standpunt dat het niet over vliegvissen gaat   ik zou zeggen neem het voortouw en laat maar zien hoe het moet dan

ik vraag me dan eigenlijk toch af wat jouw motivatie is geweest om hier lid te worden?

harry

Troutbuster

Jammer dat het zo "moet"  :(

Verder.... geen commentaar.

Oh.. dat had ik al gezegt, ach gezien de reacties blijft het actueel ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Ik heb door al het gezeik niet de lust gehad om te posten.
Gewoon geen zin om af gezeken te worden onder het mom van, "dat doen we altijd zo, want dat is zo gezellig".

En ja, jammer dat het zo moet gaan.

Ook ik laat het er verder bij.

TL Peter

Troutbuster

Ron, Peter,

Vorig jaar na een lange vorstperiode, en waarschijnlijk daardoor ook een hoop "forumgezeik" heb ik het onderstaande gedicht gepost!

"Ontdooid"

Na weken "ons" geliefde water,
in een "enge" vaste vorm.
Nu langzaam vloeibaar wordend,
de blijheid is enorm

Het dooiende ijs,
veroorzaakt door natuurlijke krachten.
Na een verhit weekend,
doet dit de scherpte weer wat verzachten.

Ons geliefde water,
wat snel weer bevisbaar zal zijn.
Verlost ons van de kater,
en van het drinken van azijn.

Ons gezamenlijke passie,
over binden, vissen, vliegen.
Wordt weldra weer een feit,
zonder daarover te hoeven liegen

In Petrus zijn we broeders,
met een knipoog dat is een feit.
Van onze hobby zijn we hoeders,
zonder haat en zonder nijd

Want niet alleen water zal ontdooien,
maar zeker ook ons gemoed.
Onze passie weer samen beleven,
maakt alles toch weer goed.!


Ook dit is blijkbaar nog steeds actueel en dus toepasselijk!

Laten we het gewoon lekker over onze gezamelijke passionele hobby hebben?? toch??

Gr

Jan
"Petri Heil"


jur606

Wordt duidelijk tijd voor vis weer en mooie vangsten (forum wordt beetje kribbig zo:)

Ik blijf bij mijn mening je bent te gast op dit forum.
En de gene die het forum runnen bepalen de regels en "hoe ver"iemand zou mogen gaan of niet mag gaan.
je bent te gast dus hou je eraan (of ga weg, je wordt hier niet vastgehouden?)

En als je op een gegeven moment een paar waarschuwingen (ik ga niet oordelen over terecht of onterecht) heb gehad heb je zelf de keus om je aan te passen, door te gaan(met risico op meer waarschuwingen of een totale bann)
of weg te gaan.

In mijn optiek wilde de gene die meerdere waarschuwingen danwel weg zijn gegaan, Zich niet schikken naar de regels en interpertaties van het forum en de betreffende moderatoren.
Dit is hun eigen keuze (of gedwongen) en er zijn altijd meerdere kanten en interpertaties van elk verhaal e.d.

Maar nogmaals je bent te gast en andere bepalen de regels (deal with it or not).
Maar laat je er niet gek door maken het is maar een forum.(sommige hebben daar nogal wat isseus mee, en voelen zich denk ik te vaak persoonlijk aangesproken)

Ik als zeer beginner heb veel tips van het internet en dit forum gehaald,
Ok ik volg niet alles op omdat ik eigenwijs ben en sommige dingen lkken op mijn eigenwijze manier en andere dingen niet, dat weet je dan ook gelijk :)

ZO nu tempratuur omhoog en meer actieve vis (ik wil geen tijd hebben om te forummen maar,IK WIL VISSEN)






Fred


Raymond

Jammer dat het zo moest gaan. Maar alles wat er over gezegd wordt, of dat nu negatief of positief is, zou alleen maar olie op het vuur kunnen zijn...

Ik wil maar één ding zeggen, het wordt de hoogste tijd om weer te gaan vissen!!!
::wtf::

Gerrit72


Jan weer een mooi gedicht (en idd ... zonder haat en nijd) en Jur mooi geschreven! Ook Raymond heeft gelijk, geen olie op het vuur gooien.

Als forummers komen we uit alle windstreken, hebben we andere achtergronden en zitten we qua vliegvis niveau op een heel verschillend peil. Ondanks dit zouden we elkaar op dit mooie forum op een heel fijne manier kunnen treffen, als we maar met respect met elkaar omgaan. Kun of wil je dit niet, dan zal je door moderators worden aangesproken (waarbij ik persoonlijk vind dat je hun aanwijzingen erg serieus moet nemen, je krijgt ze niet voor niets).
Als we elkaar respecteren, dan hoeft niemand boos van het forum, hoeven mensen niet meer te gaan lurken, omdat ze geen zin hebben beledigd of afgebrand te worden.

Laten we gaan vissen en mooie ervaringen of vraagstukken gaan posten. Uiteraard kan je best kritisch zijn, als dat met respect gebeurd, dan zal iedereen dat waarderen en krijg je geen negativiteit waar velen last van hebben. Ik waardeer dit forum en de forummers enorm, al was de laatste tijd mijn romantische beeld een beetje verdwenen. Laten we er samen wat van maken, vliegvissen is machtig mooi, dat kunnen we op dit forum juist tot uiting laten komen (de buitenwereld is soms droevig genoeg).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

#13
Ik vind het wel jammer dat de 2 leden,na er er nog een gesprek met de leiding van het forum te hebben gehad, hun account op zeggen.
Ik ken de beide heren niet persoonlijk, dus ik heb er verder geen gevoelens bij.Maar wat deze winter afspeelde vind ik Wel een beetje lagere school gedrag.
Speycast,toch nog bedankt voor de informatie van gisteren.Het is i.d.d. jammer dat deze kennis verloren gaat.Maar het zij zo.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Gerrit,Dat heb je Goed verwoord.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Mike

#15
Tsja, vliegvissers ofwel het forum is ook een afspiegeling van de sameleving en daar horen helaas ook anders denkenden [Mike de vergelijking die je hier maakt is niet terecht, daarom heb ik een stukje tekst aangepast] bij met het daarbij horende kinderlijke gedrag.
Vele van ons zullen zich ooit wel eens hebben laten meeslepen door een discussie en iets hebben gepost waarvan ze later dachten dat ze dat misschien beter niet of anders hadden kunnen doen en dat lijkt mij menselijk.

Als je echter puberaal en aso gedrag blijft vertonen dan is de koek een keer op denk ik.
Je hebt te maken met een groep mensen die voor hun hobby een forum bezoeken en daar horen nou eenmaal discussies en meningsverschillen bij.
Als echter blijkt dat het merendeel van de aanwezigen zich blijft storen aan je gedrag en je bent niet in staat om op een volwassen manier aan een discussie deel te nemen dan kan je misschien beter de eer aan jezelf houden en een groep gelijk gestemden opzoeken.



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

johannes

Quote
Hebben ze dan ook zelf  8 topics verwijderd? 
Krijg regelmatig melding van waar een rea van mij geplaatst was,
maar nu niets meer van is terug te vinden. 

Zat ik me ook af te vragen maar blijkbaar is het belangrijker om andere antwoorden aan te passen dan om antwoord te geven op een serieuze vraag.

Verder wordt er weer "heerlijk nagetrapt" en grootte onzin neergeschreven.
350 leden maar bar weinig die een goede bijdrage leveren aan het forum.
Kommentaar wordt al snel als een aanval op iemand persoonlijk gezien en met alle macht wordt er geprobeert om het kommentaar onderuit te halen.
een goede discusie is niet mogelijk als i niet haarscherp gevoerd kan worden niet iedereen praat de zelfde taal.

voor mij is het punt gekomen om de boel op een laag pitje te zetten en m'n bijdragen te gaan beperken tot een minimum.
Heb een aantal keer geprobeert om me zelf weer te restarten en een "ouderwets" positieve bijdrage te leveren maar de pijp is leeg.

ik zal echt nog wel eens kijken maar positieve bijdragen posten heb ik geen zin meer in.

iedereen waar ik goede herinneringen aan heb bedankt

johannes

Dit heeft niks met moderators te maken daar heb ik nooit problemen mee gehad



weerwolf

Ik heb er gemengde gevoelens bij. Ik zal de kennis van de mannen missen want die kennis is er en ze brachten zeer zeker leven in de brouwerij. Laten we ook niet vergeten dat ze regelmatig wel een punt hadden, maar het is de toon die de muziek maakt. En voor mij was de toon af en toe ook redelijk vals, maar het punt meestal wel goed. Minder is dat sommigen niet meer durfden te reageren of topics plaatsen omdat ze bang waren voor de reacties.

Maar volgens mij heet eea ook te maken met de energie die je in mensen steekt, doe je dit en "ken" je ze een beetje dan leest het vaak anders  en kan je wat meer hebben van ze.


Toch wil ik iedereene oproepen (ook jou johannes en andere mensen die reeds afscheid hebben genomen) om de schouders eronder te zetten zodat we de sfeer en de kennis van weleer terug te krijgen.


Trap nageven is absoluut niet nodig en moeten we dan ook niet doen. Bert en Rob hebben veel bijgedragen aan kennis van het forum. En de mens onthoudt nu eenmaal makkelijker de negatieve dingen en worden de positieve gedachtes verdrongen.




Bert en Rob bedankt voor de positieve bijdrages (de andere ga ik niet voor bedanken ;-) )


mochten we uitspraken van iemand niet snappen vraag dan om toelichting (evt. via pm) en niet gelijk negatief zien, het is zelden negatief bedoeld!!



Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Troutbuster

"Petri Heil"


harlin

Quote from: johannes on April 04, 2013, 17:52:29
voor mij is het punt gekomen om de boel op een laag pitje te zetten en m'n bijdragen te gaan beperken tot een minimum.
Heb een aantal keer geprobeert om me zelf weer te restarten en een "ouderwets" positieve bijdrage te leveren maar de pijp is leeg.

ik zal echt nog wel eens kijken maar positieve bijdragen posten heb ik geen zin meer in.

iedereen waar ik goede herinneringen aan heb bedankt

johannes

Dit heeft niks met moderators te maken daar heb ik nooit problemen mee gehad

Zitten we aardig op 1 lijn, Johannes.
En idd nog steeds geen antwoord, had net een berg mail in de box.
Heb ze nu niet geteld, maar er stonden weer vele verwijderde tussen.
Je broek zakt alleen maar verder af.

Soms jeukt het om iemand wat wijzer te maken, maar kan het ook niet meer opbrengen.
Na een paar regeltjes denk je: waar doe ik het voor...?

Quote from: weerwolf on April 04, 2013, 18:40:58
Ik heb er gemengde gevoelens bij. Ik zal de kennis van de mannen missen want die kennis is er en ze brachten zeer zeker leven in de brouwerij.
Toch wil ik iedereene oproepen (ook jou johannes en andere mensen die reeds afscheid hebben genomen) om de schouders eronder te zetten zodat we de sfeer en de kennis van weleer terug te krijgen.

Trap nageven is absoluut niet nodig en moeten we dan ook niet doen. Bert en Rob hebben veel bijgedragen aan kennis van het forum. En de mens onthoudt nu eenmaal makkelijker de negatieve dingen en worden de positieve gedachtes verdrongen.

Bert en Rob bedankt voor de positieve bijdrages (de andere ga ik niet voor bedanken ;-) )

mochten we uitspraken van iemand niet snappen vraag dan om toelichting (evt. via pm) en niet gelijk negatief zien, het is zelden negatief bedoeld!!


Sluit ik me ook bij aan.
Maar bij je laatste punt ben ik ook vreselijk moe van geworden Roelof.
Via pb en facebook, maar dat schiet toch ook niet op.
Heb daar ook uren op zitten te "werken", nu eindelijk rust is ook wel eens lekker.  ;)


M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

#20
recht zo die gaat.

of, op de aan knop, of uit knop drukken, was voor mij de laatste tijd.
dat was dan wel ,mischien het beste.

mooie weer komt eraan.
vissen dat moet er gedaan worden,en das geen dwang.
maar een genot.

en voor de rest bekijk het maar.

ik ga vissen,met moat of zonder.

;D



Erwin

Ik vind het jammer dat de mannen weg zijn. (Tenminste onder hun oude naam...)
Ze gaven eerlijk commentaar zonder aanziens des persoons en ik heb veel aan de technische verhalen gehad. (ver)oordelen probeer ik nooit te doen.
Twins, het ga jullie goed!
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Vliegvissers.nl

Dat er berichten en topics weg zijn komt voort uit de wens van de vertrokken personen dat al hun postings/topics verwijderd worden.
Iets wat ze eigenlijk zelf hadden moeten doen als ze ze niet langer openbaar willen hebben.
Desondanks ben ik toch bezig gegaan met verwijderen voor hen.
Bij de postings/topics van Bert is dat goed gegaan.
Bij die van Rob niet, die had zijn account al gewist, en ik ga niet alle postings/topics 1 voor 1 verwijderen zoals hij het liefst zou hebben.
(tsja...je doet het toch nooit goed...)

weerwolf

Eigenlijk zouden al die posting moeten blijven staan. Het is in een goede tijd gepost.


Als je een relatie beeindigd dan schiet je ook niet je kinderen dood omdat dat een stuk van je verleden is.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

jur606

#24
Vraag me dat weer af wat het is, dat alle postings eraf zouden moeten?

Hebben ze iets te verbergen, hebben ze het geschreven uit zelf verheerlijking (of zelf promotie?)
hebben ze een andere rede gehad dat als dat ze het op dat moment als goed bedoeld advies tips e.d. geschreven hebben?
(op het moment dat ze het schreven dan)

Ik weet het niet. Ken rob van een paar keer dat ik hem ontmoet heb (ben 2 3 keer bij hem thuis geweest i.v.m. spullen etc)
en heb heel vele info tips tricks en dingen van hem gehad, welke mij zeker verder hebben geholpen (ok ben zelf te eignewijs en wil juist zelf dingen uitvinden en proberen.

Kan ook begrijpen dat sommige mensen misschein beetje geintimideerd zijn daardoor (dat zag je ook wel terug in zijn schrijfstijl,kwam een beetje dwingend over af en toe), Vraag me af of dat ook zo bedoeld is, denk dat beetje in aard van beestje zit als je het doet moet je het zo goed mogelijk doen zit er bij rob een beetje in, (dus werp les bind les bij binders etc., misschien zit niet iedereen daar direct op te wachten?)
Weet het niet het is een beetje het "beperkte beeld" wat ik ervan heb.

Maar fijt blijft je zit op een forum gerund door mensen die er tijd in steken regels opstellen en ze proberen te bewaken,
Als die vinden dat je de regels overtreed en je daarop aanspreken moet je of veranderen of de e.v.t. consequenties die ook omschreven staan accepteren.

Zelfde als iedereen weet dat door rood rijden niet mag,kies je ervoor om dit wel te doen is het risico dat er politie staat en je een bekeuring krijgt.