Gimån Zweden

Started by HappyFisherman, May 31, 2016, 20:11:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ik kreeg vanmiddag een vraag van een dorpsgenoot die gaat emigreren naar Bråcke in Zweden. De Gimån stroomt langs het huis dat ze hebben gekocht en op hun grond staan vakantiehuisjes. Ze hebben verschillende ideeen om inkomsten te genereren en ook het accomoderen van visvakanties behoort tot de mogelijkheid. Hij wist dat ik veel met de vlieg vis en vroeg me of ik daar eens naar wilde kijken. Op het web is veel te vinden (en dat ziet er prachtig uit!), maar ik was benieuwd of er hier iemand al eens in die buurt is geweest en wat de ervaringen waren.

Alvast bedankt.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marco B

#1
Heb er een aantal jaren geleden gevist Bram. Weet niet meer precies welk deel van de rivier dat was (ik dacht in de buurt van Östersund).
Mooi viswater waar de vlagzalm de boventoon voerde maar waar je toch ook onverwacht mooie forellen kon haken. 

Heb mijn oude aantekeningen nagekeken Bram. Ik heb gevist in de Giman bij Stavre en voor zover ik het kan zien ligt dat in de buurt van Bracke. Inderdaad vlagzalm maar ook (soms zelfs hele grote) forel. Sowieso een fantastisch visgebied daar en de moeite waard om te gaan vissen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Plantje

Dat is toch een mooie droom als je zoiets kunt doen! Ondertussen zijn we hier in Nederland vaak te druk bezig met de hypotheek bij elkaar schrapen, het rijtjeshuisje poetsen enz enz

Bram, als ze die stap gemaakt hebben moet je maar eens contact opnemen over eventuele forum sponsoring.

Fluelaks

Heb er ook een aantal jaren geleden gevist. inderdaad wat Marco zegt, veel vlagzalm, maar ook forel en "sik". Mooi viswater met veel mogelijkheden.

Skitt fiske,

Hans