Hoe ga je klanten om??

Started by Bone F, January 03, 2012, 11:33:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Ik zie de charme van een winkel waar je gewoon binnen kunt stappen ook wel. Zeker als het om vliegvisspullen gaat! Even gezellig kletsen, beetje laten adviseren. Ik koop vaak meer dan ik nodig heb...geen probleem! Lekker even rondneuzen in wat er zoal te koop is. Hartstikke mooi! :D

Zaken waarvan ik precies weet wat ik moet hebben bestel ik wel eens op internet, maar (met name) met vliegvisspullen vind ik het vaak erg fijn om het even eerst te zien, vast te hebben, testen enz.

Waar ik echt een schurfthekel aan heb is mensen die de winkel ingaan...zich uitgebreid laten adviseren en vervolgens de dag erna op internet dat product bestellen, omdat het wat goedkoper is. Dan heb ik het niet over een tweedehandsaankoop, maar met name nieuwe zaken.

Quote from: Bone F on January 04, 2012, 18:28:26
Vliegvissers zijn t.o.v. andere visserij ook niet van die big spenders. Heb je iets dan doe je er vaak jaren mee.
Ik sta juist heel vaak versteld van hoeveel geld mensen aan hun vliegvishobby uitgeven...

Quote from: Bone F on January 04, 2012, 18:28:26
Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat als je een zaak runt waar de winst/omzet geen gouden bergen zijn je dan zo met je klanten om gaat.
Schijnbaar zit je iets dwars...je mag ook gewoon noemen wat je overkomen is hoor... Maar ik zou geen namen van winkels noemen.

vliegvisgek

koop bij beiden maar vaak omdat internet makkelijk is en ja ook goedkoop maar ga persoonlijk liever naar de winkel omdat ik dan altijd wel iets zie zo van ja dat gaan we proberen en hobby,s kosten nu eenmaal geld anders moet je andere hobby zoeken en ieder zijn eigen budget in de gaten houd komt het vast goed, alleen hackles en metz nekken koop ik altijd via internet qwa keuz is er dan zat en de prijs via internet ja dat weet ieder wel

Hilco

Ik woon een wijk verderom van Temming , een vliegvis specialist en ik lach me kapot wat daar gekocht wordt.

Hij zit in de wijk Ondiep waar de ras Utrechtse arbeiders wonen.

Laatst ging er een beetje snob achtige vent met een uitructing van500 euro de deur uit en geen idee wat ie had gekocht .

maar verder Topwinkel die Temming :-*

willyzuid

[maar (met name) met vliegvisspullen vind ik het vaak erg fijn om het even eerst te zien, vast te hebben, testen enz.

Zelf wel eens een topreel voor een speelgoedprijsje besteld bij een webshop.
Op het plaatje was het een prachtreel,eenmaal uitgepakt op de keukentafel,bleek het een goedkope imitatie uit een soort pisbakstaal vermengd met plastic.

Een webshop kan goedkoper aanbieden,omdat de algemene kosten lager zijn dan een winkelier,en zodoende hoeft ie ook maar een kleiner winst percentage te pakken.
Bulk korting krijgt een webwinkel niet,soms krijgen ze een aanbod van b-keus artikelen of tweede lijns artikelen.
De machine van de vlieglijnen fabrikant moet wel blijven draaien,en daarom worden er op die machines ook vlieglijnen  op verzoek of eigen label gemaakt.
Wel de zelfde productie lijn,maar met andere(lees goedkopere )grondstoffen.
De kwaliteit hoeft niet slecht te zijn,maar zal nooit het eigen merk product evenaren,kwaliteit kost geld.

Uit eigen ervaring weet ik dat een top salade fabrikant uit het oosten van het land,ook huismerken van supermarkt ketens uit de zelfde productie straat persen.
Wel de zelfde machines,maar niet de zelfde ingredienten.

Useless

Ach, ik heb zowel met winkels als met internetbedrijven goede en minder goede ervaringen. Wilde vorige week bug bond kopen met lampje enz. En had ook patrijsveren nodig. Ging naar een landelijk heel goed aangeschreven winkel. Resultaat...bug bond was helaas op. De lampjes ook en moesten nog besteld worden. Bij thuiskomst bleek dat de patriksveren van hele slechte kwaliteit waren. Vervolgens bij een hele bekende interneywinkel een bug bond setje willen bestellen. Kon om de een of andere reden niet terwijl er wel mee geadverteerd werd. Dan maar apart bestellen. Was wel weer vijf euro duurder maar goed. Spul besteld en betaald en dan krijg je een mailtje dat de bug bond ook hier op is en dus pas wordt verzonden zodra het weer op voorraad is. Kortom, soms zit het mee en soms niet maar winkel of internetbedrijf maakt wat mij betreft geen bal uit.

ben

You got the right one baby!!!! helemaal gelijk!!!

goswit

Vorig jaar , 5 dagen voor de vakantie heb ik mijn vliegvisvest gewassen , 2o jaar oud een fijn vest, echter zij was zo erg versleten dat ik haar niet meer van mijn vrouw mocht dragen.  Mijn nieuwe keus was gevallen op Simms was wel even slikken. Nergens in Nederland op voorraad. Na diverse belletjes kwam ik terecht bij Fr. van B. te O . het probleem uitgelegd en kreeg als antwoord niet op voorraad, ik bel terug . Ca 2 uurlater werdt ik terug gebeld zou heel moeilijk worden maar zouden hun best doen. Inderdaad de volgende dag kreeg ik een belletje wij hebben er een gevonden in het buitenland en zit al in het vlietuig en heb je morgen of overmorgen in huis rechtstreeks verzonden.  Ik had nog niet betaald , boek van de week maar over.   OVER SERVICE GESPROKEN, het kan wel degelijk in Nederland.  De prijs in Nederland  Polen Amerika was overal het zelfde Ca 210 euro.

Afgelopen jaar in Luxenburg op vakantie , dicht bij de camping was uitsluitend een vliegviswinkel er heb er uitgebreid wezen kijken maar daar lagen de zelfde artikelen als nederland tegen de zelfde of hogere prijs, Ik zag een leuke hoed liggen echter niet in mijn maat dus moest deze besteld worden, levertijd 14 dagen. Nederland 3 tot 5 dagen.

Speycast , maar dit kan ook anderen zijn,        jullie kopen graag in het buitenland ,waarschijnlijk Polen, als we nou alle salarissen is halferen dan kunnen we het hier ook goedkoop krijgen , of zou het in verhouding dan nog duurder zijn.

Wij Nederlanders zijn lastig kwa kopen ,ik ook , moeten het direkt hebben en als het niet op voorraad is zijn wij boos of gepikeerd.

Ik heb 2 maanden geleden een discussie gehad met een klant over een bepaald product , inderdaad uit Polen ,kost bij mij adviesprijs 29,50 op internet 24,50. Ik heb gevraagd aan de klant wat zij voor vrachtkosten moest betalen, 7,95euro  . Haar reaktie was in Polen is het toch goedkoper!!!!

Helaas ik wordt geroepen en sluit nu af ondanks de leuke discussie ik kom hier graag op terug.

Gos de Wit.

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Frank ja daar kun je goed terecht, maar dan moet je ook al weer snel uitwijken naar Deventer of Zwolle voor wat betreft het oosten om even leuk in de winkel te kijken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

aalbrecht

ik vind het belagrijkse dat ze eerlijk zijn als het er niet is geef fetback terug hoe of wat en als ze zegen kan wel eens moilijk zijn goede vrienden kijk ik even verder en voor een paar euro verschil kijk ik ook niet bij een ander maar worden het tientjes werk dan kijk ik wel verder en vaak als je met een paar man besteld. zo als bij ons in de club krijg je vaak een hoge korting zonder er om te vragen . dus in polen groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Useless

Toch maar even een update over mijn bug-bond verhaaltje. Kreeg net een mailtje dat het helaas toch langer ging duren omdat de leverancier nog eventjes "niet thuis" geeft.
Op zich vervelend maar wel erg prettig dat ik in ieder geval op de hoogte wordt gehouden. Om eea een beetje goed te maken stuurt men me nu een aangebroken flesje (uit eigen gebruik) en de nieuwe wordt nagezonden zodra deze binnen is. Dit mede omdat ik de iets goedkopere set niet kon bestellen en dus alle componenten los had besteld hetgeen ietsje duurder was.
Dit soort dingen maakt dus dat je gewoon weer terugkomt bij een bedrijfje. Je wordt op de hoogte gehouden, men denkt mee en zonodig probeert men een compensatie aan te bieden zodat je het gevoel krijgt serieus genomen te worden en ondanks in eerste instantie een lichte teleurstelling toch een goede deal hebt gesloten. En dat is denk ik precies waar het mij om gaat. Ik verwacht behalve kwalitatief de juiste producten ook service en initiatief. En moet zeggen dat ik naast een paar slechte ervaringen ook hele goede ervaringen heb en dat deze gelukkig nog steeds de meerderheid vormen.

Gunther

Wat een toeval,heb vandaag na meer dan een maand een mailtje van de internetwinkel gekregen.
Zou iets mis gegaan zijn en probleem zou hoe dan ook worden opgelost.
Ik ben benieuwd en wacht af. :-X

A{b}r{a}xa{s}

zoals bijna altijd, het draait allemaal om communicatie....als dat goed gaat kan ook een vertraging, etc, geaccepteerd worden...
goede communicatie en iedereen is tevreden, is mijn idee

Arjan Maat

Ik volg jullie discussie nu al een paar dagen en heb ( als vliegvissende internet winkelier ) al die tijd bewust mijn mond gehouden. Het gaat ook allemaal om communicatie hou je klant op de hoogte of bied op zijn minst een alternatief aan. Dat spulletjes niet allemaal op voorraad zijn heeft vaak meerdere redenen.

A een fabrikant maakt 1 of 2 producties voor een geheel jaar en daar moeten alle dealers het mee doen. ( De Evotec lijnen van Loop en de Pike Booster hengels zijn hier een voorbeeld van )

B een hengelfabriek als Thomas & Thomas raakt bedolven onder een mega laag sneeuw en de productiehal stort in. Dit is geen grapje! 2 jaar gelden echt gebeurd.

C een distributeur wijzigt zijn gamma en jij als dealer hebt daar geen invloed op.

D een winkelier springt op een leuk en vernieuwend DVDtje en handige harrie's downloaden die massaal.

De marge's zijn klein, neem dat van mij aan, de keus is heel groot ook over de grenzen, en voor heel veel klanten gaat het om de laagste prijs en niet altijd de service. Dat zijn afwegingen die je moet maken.

@ Evert, FFE heeft idd meer belang bij Winston dan bij T & T en zij mag dan heel groot zijn maar de laatste 2 modellen van T & T die op de markt zijn gekomen heeft zij nog niet eens in huis gehad, en staan bij mij gewoon te wachten op hun trotse nieuwe eigenaar. Het kan dus wel in een internet winkel die vaak met zijn (potentiele) klanten gaat vissen.

Ik vond dat jullie op sommige punten helemaal gelijk hadden, maar wilde jullie ook de ervaring van de andere kant een beetje toelichten.

Ik ga nu weer lekker verder met het lezen van jullie ervaringen en zal verder zwijgen ;-) tenzij jullie om een antwoord vragen natuurlijk.

TL Arjan Maat


Plantje

Zelf heb ik ook een hele tijd in een winkel gewerkt. Het betrof daar een computerzaak, maar het idee is te vergelijken. Ik mocht daar van de baas gelukkig eerlijk advies geven. Zo heb ik eens mensen die via een pc-privé project een nieuwe computer konden uitzoeken geadviseerd niets nieuws te kopen, omdat hun huidige computer nog prima was! De dag erna kwamen vrienden van de betreffende klant en zij hebben een hartstikke mooi nieuw systeem gekocht. Ze konden nagenoeg blind op mijn advies vertrouwen, omdat ze wisten dat ik er eerlijk in zou zijn.
Maar ik heb ook de keerzijde meegemaakt in die winkel. Je treft ook "klanten" die het niet begrijpen. Zo had ik eens een klant waar ik een heel systeem voor had "doorgerekend" vervolgens ontdekte ik, dat ik het nog een stuk goedkoper kon maken door uit te gaan van een aanbieding met een paar andere onderdeeltjes. Dat ook gedaan. Daarna wilde de klant gaan onderhandelen over de prijs. Uitgelegd, dat dat niet mogelijk was en dat ik al extreem met ze meegedacht had. Nee, ik moest de baas er maar bij halen, want zo werkte het! De baas antwoordde de klant ook, dat ik het verder prima had gedaan en dat er geen mogelijkheid tot onderhandelen was. Nou, hij zou wel een rondje gaan lopen en dan kreeg ik daarna nog een kans! Mijn baas gaf al aan, dat ik na zijn afkoelrondje precies hetzelfde zou zeggen. Hij is inderdaad teruggekomen, ik heb hetzelfde gezegd en we hebben hem nooit meer gezien!
HP handelt zelf garantiegevallen af. Hoe vaak ik geen problemen heb gehad met klanten die zeiden dat ze het belachelijk vonden dat ze niet met een HP product bij ons terug moesten komen. HP levert hun printers met "economy cartridges" (die dus half vol zijn). Wij MOESTEN dat er bij zeggen bij de verkoop van een printer. Toch krijg je altijd boze mensen in de winkel die bij hoog en laag beweren, dat dit niet verteld is.
Zo heb ik nog veel meer voorbeelden mogen meemaken van klanten die zelf niet begrijpen hoe zaken in elkaar steken en op een gegeven moment gewoon in een geïrriteerde staat zijn en hun boosheid ergens op willen botvieren. Dan kun je niets meer goed doen als verkoper. En dat soort klanten gaan vervolgens wel overal over je winkel klagen. Nu gebeurt het hier nog zonder naam, maar ik ben er van overtuigd, dat ik ook mensen in de winkel heb gehad die onze zaak toen met naam zwart hebben gemaakt, omdat ze zichzelf slecht behandeld voelden.

Als mensen zich beklagen over een bepaalde zaak neem ik dit meestal met een stevige korrel zout. Pas als ik zelf slechte ervaringen heb met een zaak trek ik mijn eigen conclusies. En in principe laat ik ook andere mensen hun eigen conclusies trekken. Het is niet nodig dat ik een zaak op basis van mijn conclusies de grond in praat. Dat zou ik alleen doen als het echt gaat om frauduleuze zaken. (Zoals verkopers op Marktplaats die wel geld ontvangen, maar niet leveren.)

Als het gaat om zaken in bijvoorbeeld Polen bestellen....tja...dan heb ik eerlijk gezegd al wat weinig vertrouwen, dus dat doe ik gewoon niet. Dan hoef ik ook niet te zeuren als het mis gaat. Misschien volkomen ten onrechte, misschien niet.

Quote from: Arjan Maat on January 06, 2012, 08:08:22
Ik volg jullie discussie nu al een paar dagen en heb ( als vliegvissende internet winkelier ) al die tijd bewust mijn mond gehouden. Het gaat ook allemaal om communicatie hou je klant op de hoogte of bied op zijn minst een alternatief aan. Dat spulletjes niet allemaal op voorraad zijn heeft vaak meerdere redenen.

A een fabrikant maakt 1 of 2 producties voor een geheel jaar en daar moeten alle dealers het mee doen. ( De Evotec lijnen van Loop en de Pike Booster hengels zijn hier een voorbeeld van )
Dat weet je eigenlijk toch vantevoren als dealer? Daar kun je toch een beetje rekening mee houden?
Quote from: Arjan Maat on January 06, 2012, 08:08:22
B een hengelfabriek als Thomas & Thomas raakt bedolven onder een mega laag sneeuw en de productiehal stort in. Dit is geen grapje! 2 jaar gelden echt gebeurd.

C een distributeur wijzigt zijn gamma en jij als dealer hebt daar geen invloed op.

D een winkelier springt op een leuk en vernieuwend DVDtje en handige harrie's downloaden die massaal.
Wat heeft dat in vredesnaam te maken met het niet op voorraad hebben van zaken? Je wéét dat DVD's en dergelijke massaal gedownload worden; dat is een simpel feit en heeft toch weinig tot niets met jouw voorraad te maken?

Inderk

Goede discussie,

Ik bestel redelijk veel klein bindmateriaal in het buitenland.
Haakjes, bindgaren, dubbing etc.... Ik heb voor haken gewoon een minimale voorraad van 20st (geen Tmc)
Zie ik dat mijn voorraad minder geworden is, dan bestel ik alvast.
Hengels, waadbroeken, visjassen en ander spul dat je even in de handen gehad moet hebben, haal ik gewoon in Nederland, ik ga niet passen, proefwerpen enzo en dan via internet bestellen.
Plus dat ik vaak dan ook nog wat klein materiaal mee neem.

Het is logisch dat de winkeliers niet alles op voorraad hebben. Je hebt geluk als je maat S hebt en schoenmaat 46. dan is bijna alles wat je nodig hebt op voorraad.
Ik ben niet de enige die maat L / Xl heeft, schoenmaat 43 en een dikke pens......

Over de Nederlandse winkeliers heb ik geen klachten, heb bijna bij hun allemaal wel eens wat gekocht.
en dat geldt ook voor de internetshops.

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


hannus

zoals bijna altijd, het draait allemaal om communicatie....als dat goed gaat kan ook een vertraging, etc, geaccepteerd worden...
goede communicatie en iedereen is tevreden, is mijn idee
==========================================================================================

Ik denk dat Bas de keutel bij het warme end heeft,
in mijn winkel vind je mijn telefoonnummer en mijn e-mail adres,
twijfel je aan de levertijd? bel
wil je meer weten over een product? bel
wil je materiaal proberen? maak een afspraak en kom een neut halen
wil je een combinatieprijs voor bv. een hengel, reel en lijn? vraag het

Ik weet niet of ik dit antwoord hier had mogen geven, anders moet ie maar naar de sponsorplaats. Maar ik erger me inderdaad weleens aan vragen en discussies die je ook direct aan de leverancier kunt stellen. Dan voorkom je misverstanden, waar uiteindelijk niemand mee gediend is.
vriendelijke groet,
Hans.

Plantje

Quote from: hannus on January 06, 2012, 11:40:15
Ik weet niet of ik dit antwoord hier had mogen geven, anders moet ie maar naar de sponsorplaats. Maar ik erger me inderdaad weleens aan vragen en discussies die je ook direct aan de leverancier kunt stellen. Dan voorkom je misverstanden, waar uiteindelijk niemand mee gediend is.
vriendelijke groet,
Hans.
Tuurlijk wel!

Ik weet niet eens van welke winkel je bent, dus ik ben niet bevooroordeeld ;)

Je ziet vaak, dat mensen zich op fora en dergelijke beklagen over de service van een zaak of instantie. Als je dan de (vaak niet geaccepteerde) kritische vraag stelt:"Prima, maar heb je de betreffende zaak of instantie daar ook al op aangesproken en hen in de gelegenheid gesteld de boel op te lossen?" is het antwoord meestal:"Nee". Om vervolgens weer door te gaan over hoe slecht een betreffende zaak of instantie wel niet is.

We zijn allemaal maar mensen. Achter iedere internethandel zitten ook gewoon mensen. En die mensen zijn allemaal van plan klanten te helpen. De enige uitzondering daarop zijn de internethandeltjes die gewoon de boel belazeren en wel incasseren, maar niet leveren.

hannus

moge Plantje, is Muddler.nl
niets te verbergen :-))

Herman

Quote from: marcelgoedhart on January 04, 2012, 14:43:17
Jammer, niemand noemt ons! ;)
in ieder geval niet in de negatieve zin dus das ook belangrijk! blijkbaar geen aanleiding voor Marcel. goed teken toch (ff snel via de phone gereageerd)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

johannes

ik ben voor 95% procent afhankelijk van webshops en heb 1 keer een probleem gehad: omdat de beschrijving van het product anders was dan het geleverde product, een mailtje later kreeg ik deze terug:

I will send you the mastery series fly line.  I think it will be a better selection.  Thank you

daarna stuurde ik een mail hoe ik de eerste lijn retur moest sturen waarop ik deze mail kreeg:

Just keep the one we shipped in error as a gift from us...  You don't need to ship it back

heb ik weer een beginner blij mee gemaakt.

wel hebben we hier vanwege de noorse douane een verrekte lange wachttijd af en toe. maar dat is niet de schuld van de winkelier.

de enige waar ik een grondige hekel aan heb is guideline vanwege de slechte service.  ik heb veel te lange mailwisselingen gehad met guideline en ben nooit serieus genomen, kon gewoon stikken.

conclusie geen guideline spul voor mij meer, is het slecht spul nee dat niet maar puur om service laat ik dat merk links liggen. heb nu ook een goed alternatief voor de guidline coastel.


Inderk

Quote from: johannes on January 06, 2012, 21:28:48

conclusie geen guideline spul voor mij meer, is het slecht spul nee dat niet maar puur om service laat ik dat merk links liggen. heb nu ook een goed alternatief voor de guidline coastel.

En welk alternatief is dat Johannes?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


johannes

gewoon "weer" een rio outbound f/i cold


Gunther

#47
En ja hoor de internetwinkel heeft het weer af laten weten.
Ondanks communictie en opnieuw gemaakte afspraken,nog altijd geen spullen aangekomen of het overgemaakte geld terug gestort ::houdoe::
Voel me genoodzaakt het geval op te gaan lossen met een aangifte bij de juiste instanties.


Plantje

Gunther,

Ik denk dat dit nu net het soort van acties is die je wil vermijden op een forum! Jouw ervaring met deze winkel is slecht. En dus ga je iedereen adviseren er niet te kopen?

Heb je ze al gebeld? Ze hebben gewoon een winkel in Stadskanaal; misschien wil er wel iemand langs gaan. Woon je er zelf erg ver vandaan?

Tenslotte.... Heel eerlijk gezegd... Als ik zie, dat ze op een website dergelijk taalgebruik hebben:
QuoteBreamVantage heeft nu haar verzendkosten blijvend aangepast.

Vanaf € 15,- aan hengelsportmateriaal betaald u geen verzendkosten.

Daarnaast betaald u beneden een aanschafbedrag van € 15,- slechts € 3,50 verzendkosten.

Dit betekent dat u nu nog goedkoper uw hengelsport materiaal kunt aanschaffen.

Daarnaast zijn de artikelen in de shop verder verlaagt in prijs. Dit is mede te danken aan de volume vergroting die u als klant mede mogelijk heeft gemaakt.
Los van het feit dat het een waardeloos stuk tekst is zitten er in dit piepkleine stukje gewoon 3 d/t fouten!
Iedereen kan wel eens een foutje maken, maar als je een website met webshop opzet zorg je toch dat dat soort zaken eruit zijn?!?

Gunther

Plantje.

Je hebt helemaal gelijk dat dit waardeloze acties zijn ben er zelf ook niet voor,maar wil wel alle andere waarschuwen hier niet in te trappen.
Een stuk terug staan al eerder aantekeningen,het begon begin december hier kon ik materiaal "verkrijgen"die ik in mijn eigen omgeving niet kan kopen.
Dus bestelt en met IDEAL betaalt,afboeking ging razend snel en toen, doodze stilte over meer dan een maand.
Telefonisch is geen contact te leggen dus dan met mail,ook geen gehoor,en de afstand naar die bewuste thuiswinkel 315km is voor mij niet te doen.
En na meer dan een maand contact (staat ook een stuk terug),ja van we hadden vakantie!!!
En problemen worden opgelost,Opnieuw afspraken gemaakt of voor een bepaalde dag de produkten leveren of het reeds overgeboekte geld terugstorten.
Raad eens,ja hoor datum is weer verstreken zonder iets te horen of te zien.
Inmiddels heb ik diverse andere personen gevonden die met het zelfde bedrijf in zee zijn gegaan,ook hier is het een bekend verhaal.
Daarom zoek ik nog meerdere gedupeerde om een gezammelijk aanklacht te gaan indienen.
Persoonlijk koop ik niet via internet maar maakte een uitstapje naar een Onbetrouwbare Witviswinkel,met alle gevolgen van dien.

Wordt vervolgt: En ben gewaarschuwd voor B....V.....e