Hoe ga je klanten om??

Started by Bone F, January 03, 2012, 11:33:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Wat lijkt het toch moeilijk voor (sommige,veel) winkeliers om afspraken na te komen. Een eenvoudige handeling als ff terug bellen om je up to date te houden over je (verlate) bestelling o.i.d. schijnt niet te lukken en zo druk lijkt het mij niet in deze business. Ik heb het uiteraard niet alleen over mijn eigen ervaring maar ik hoor toch wel vaak deze geluiden. Reparatie opdrachten zijn ook nog al eens een lastige zaak. Bij deze zou ik aan de lezende winkeliers en personeel van.. willen vragen om eens serieuzer met klanten om te gaan het is tenslotte je broodwinning! Lijkt me trouwens ook een mooi voornemen.

Marcelk


ben

over welk probleem hebben we het precies?

aalbrecht

nou spulen bestellen en niks van zich laten horen dan bel je nog een keer o ja heb ik niet in vooraad moet ik even bij de groot handel langs gaan niet iederen is zo maar kan er wel een paar noemen  groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Hilco

Veel "leveranciers" zijn niets meer dan een mannetje in de huiskamer achter een pc..... met alle gevolgen van dien.

paar doen het serieus goed, de rest redt het gewoon niet .

.Tom.

Deze doet het heel goed heb ik geen klagen van --->www.dyckers.com

Rene V.

Wanneer je naar een winkel gaat kan je gewoon zien wat je koopt.Ik ga met een regelmaat ook naar andere winkels,soms iets verder om dat ene te kopen wat mijn vaste zaak niet heeft. Waarschijnlijk ben ik wel eens duurder uit dan via het net maar ik gun een winkelier ook een normaal inkomen en trouwens,ben ik echt duurder uit na wat ik hier lees?


Beste wensen iedereen,Rene V.

catchem

Als de service niet bevalt bestel ik er niet meer en die me erg bevallen bestel ik meer. Ik heb ook wel eens eerst een mail gestuurd met een vraag over produkt of beschikbaarheid, aan de manier en snelheid van antwoorden merk ik snel genoeg hoe het met de service zit. Toch ben ik ook wel eens de mist in gegaan. Van mijn bestelling konden ze toen niet alles leveren en hebben toen uiteindelijk de twee (goedkope) dingetjes (ik geloof een klosje binddraad en een pakje biots) opgestuurd en geld teruggestort, maar uiteindelijk toch de volle mep betaald voor de verzend kosten. Na een klachtmailtej van mij de belofte dat ik de volgende keer geen verzendkosten hoefde te betalen, maar toch bestel ik er niet meer, gebrek aan service.

Bone F

Nou voor alle duidelijkheid ik heb het hier over  "live"winkels. Misschien flauw om geen namen te noemen maar wie de schoen past............ dat was/is de achterliggende gedachte.

Team

nederlandse mentaliteit.. het hoeft niet, niemand is meer de baas, geen verstand van zaken en, alles mag. is in veel andere winkels het zelfde. We zijn een marktplaats landje geworden.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

goswit

Welke klanten bedoel je ?  Lastige  / onredelijke / scheldende / vloekende / kan er nog meer opnoemen/ bedoel je deze. Er zijn nog veel winkeliers die  verstand van zaken hebben .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Quote from: Bone F on January 03, 2012, 20:12:52
Nou voor alle duidelijkheid ik heb het hier over  "live"winkels. Misschien flauw om geen namen te noemen maar wie de schoen past............ dat was/is de achterliggende gedachte.

Ik denk niet dat dat flauw is. Sommige klanten stellen zich ook niet netjes op. Dat zijn juist vaak de klanten die wél overal met naam en toenaam ze*ken over een bepaalde winkel en deze helemaal omlaag praten.

Ik denk dat mensen het beste zelf hun oordeel kunnen vormen over een winkel. De winkels waar ik kom (ook voor andere zaken dan vliegvisspullen) bieden me prima service! Ben ik ontevreden dan meld ik dat. Gaat men daar niet goed op in dien ik een klacht in bij de baas. Wordt daar niets mee gedaan dan ga ik ergens anders naartoe. Simpel...
Als ik tevreden ben over een zaak wil ik het nog wel eens voor ze opnemen wanneer anderen ze (naar mijn idee onterecht) zwart maken.

jelle

Quote from: Bone F on January 03, 2012, 20:12:52
Nou voor alle duidelijkheid ik heb het hier over  "live"winkels. Misschien flauw om geen namen te noemen maar wie de schoen past............ dat was/is de achterliggende gedachte.
Het is inderdaad niet flauw om geen namen te noemen,
het is immers zo dat je rekening moet houden met het feit dat een winkelier zich hier niet kan verdedigen
zonder zijn naam nog verder naar beneden te halen.
Maar een winkelier moet proberen zich aan zijn afspreken te houden, zoals iedereen dat zou moeten doen ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

maurice

het leveren van spullen heeft er ook mee te maken.
vertegenwoordigers vergeten ook wel eens wat en de belofte van een fabrikant kan ook wel eens een knik in de kabel geven.
echter een winkelier of werknemer van een zaak moet wel weten wat hij of zij doet.

moet zeggen ben zeer te spreken over Muddler.nl , EGO, Dyckers en Martens wat betreft de web-shops.
en ja bestel daar mijn spullen omdat het goed en betrouwbaar maar vooral ook aanwezig is.

en wat betreft jou ervaring met jou winkel kan ik niets over zeggen weet niet wie of wat het is.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

en niet vergeten van de duizend klanten zijn er altijd een paar ontevreden ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Gunther

Een heerlijke topic,  tot het ogenblik dat je zelf ongewild voor de feiten staat!
En het schijnt dat mij meerdere zijn voorgegaan.
Site zag netjes en overzichtelijk uit,had goede prijzen,kon snel bestellen en alles op voorraad de overboeking ging nog het snelst supersnel!!!!
En toen was er de grote Stilte, jammer dan totaal geen contact meer kunnen maken ,nog met de telefoon nog via diverse mail adressen.
Jaja een heerlijke topic.

marcelgoedhart

Jammer, niemand noemt ons! ;)

Useless

Quote from: speycast on January 04, 2012, 14:43:44
nadeel van het internet shoppen    niks geleverd krijgen

gelukkig zijn er genoeg die wel alles doen om klant tevreden te houden

want als ik spullen uit NL zou moeten gebruiken was ik 5 keer duurder uit en had ik bijna niks in mijn bindkasten zitten

winkels en internetshops uit nl  hebben haast niks kwa assortiment

Je moet het ook een beeje in perspectief zien Bert. Het ligt er uiteraard ook een beetje aan wat voor vliegen je wilt binden. Zalmvliegen binden vraagt nu eenmaal om ander materiaal dan de "gewone" vliegjes. Daarbij komt dat het afzetgebied in Nederland bijzonder klein is. Hier vissen in verhouding met landen als Amerika en Engeland anderhalve man en een paardenkop met de vlieg en zijn er veel spelers op de markt die allemaal in een (te) kleine vijver vissen. Zij kunnen het zich denk ik niet veroorloven om grote voorraden bij te houden, kopen relatief klein in en zijn daardoor in verhouding ook wat duurder.
Laat overigens onverlet dat ze zaken netjes moeten afhandelen en de mesten doen dat gelukkig ook wel.

Sieger

Quote from: Useless on January 04, 2012, 14:57:02
Je moet het ook een beeje in perspectief zien Bert. Het ligt er uiteraard ook een beetje aan wat voor vliegen je wilt binden. Zalmvliegen binden vraagt nu eenmaal om ander materiaal dan de "gewone" vliegjes. Daarbij komt dat het afzetgebied in Nederland bijzonder klein is. Hier vissen in verhouding met landen als Amerika en Engeland anderhalve man en een paardenkop met de vlieg en zijn er veel spelers op de markt die allemaal in een (te) kleine vijver vissen. Zij kunnen het zich denk ik niet veroorloven om grote voorraden bij te houden, kopen relatief klein in en zijn daardoor in verhouding ook wat duurder.
Laat overigens onverlet dat ze zaken netjes moeten afhandelen en de mesten doen dat gelukkig ook wel.

Kwa aanbod kan het in Ned. volgens mij ook bijna niet uit.... In Nederland zijn zo'n 15-20 duizend mensen die vliegvissen... Als ik het aantal aanbieders bekijk, wordt de vijver wel erg zwaar bevist..... Grote voorraad etc is is nauwelijks lonend.... Wil je je echt onderscheiden moet het dus in de service of in een niche aanbod zitten... Bv. in een heel goede prijs/kwaliteit verhouding of in een aanbod van heel bijzondere producten en/of merken... Je ziet in NL. nauwelijks 'live' winkels met alleen vliegvis artikelen... Meestal in combi met andere hengelsport-vormen....

Het meest in het oog lopende verschil maken aanbieders op gebied van service... Voor mij is dat met name "Afspraak=Afspraak" en een goede communicatie.... Met name op dit laatste laten m.i. veel (met name internet) zaken veel liggen op dit moment.... Alle omstandigheden kun je daar natuurlijk in meenemen, maar of ik als klant daar een boodschap aan moet hebben... ??? Het minste wat er zou moeten gebeuren is een bericht dat het er voorlopig niet van komt o.i.d...... Krijg een beetje de indruk dat veel nieuwe starters te veel en te snel willen... Als het dan ff tegenzit of niet lukt, wordt de motivatie en de inzet snel minder....

Het opzetten van zo'n nieuwe shop is volgens mij een kwestie van de lange adem... Opbouwen van een goede naam en assortiment, zoeken van je klanten en bedieningsconcept... Denk dat we bij Vliegvissers.nl een aantal goede voorbeelden als Sponsor hebben zoals het wel zou kunnen... Gestaag vullen en zoeken van je productenpakket, goede en open communicatie en prompt en op tijd leveren... en ook communiceren als dit een keer niet lukt....

Nou ja... mooie materie om een kompleet bos over op te zetten en veel te veel meningen en ideeën om het allemaal gelijk te zien....  ;)


Sieger

Gert

Waar ik al een paar keer tegenaan gelopen ben met internetshops (niet alleen vliegvisspul, maar ook motoronderdelen etc): ik bestel wat extra, wat ik eigenlijk niet direct nodig heb, maar omdat ik toch de verzendkosten al moet betalen, bestel ik het er gelijk maar bij.
Vervolgens kan men niet alles leveren, krijg m'n geld terug voor hetgeen niet geleverd is, maar dat kan zelfs datgene zijn wat ik nou juist WEL nodig had. En dus zit je "opgescheept" met de dingen die je eigenlijk niet nodig had.

Een positieve ervaring hiermee had ik (meer dan eens zelfs dacht ik) bij Muddler.nl - die stuurde de overige spullen alsnog na, zonder extra kosten en met ook nog wat extra's om het een beetje goed te maken denk ik.
Maar eigenlijk zou het niet mogelijk moeten zijn dat je iets kunt bestellen en betalen zonder dat het geleverd kan worden vind ik. Kan natuurlijk een keertje gebeuren dat er een "run" op een bepaald artikel is, maar winkels die structureel niet alles kunnen leveren zijn verkeerd bezig.

Wat de kwaliteit en assortiment betreft van de bindspullen vind ik NL goed genoeg. Vliegenlijnen is een ander verhaal....

Groet,
Gert

peterf

Ik heb hele positieve ervaringen met Muddle.nl en Fish-store als webwinkel.
Martin Hengelsport en Kok Hengelsport en Bluewater fishing als winkel waar je prettig geholpen wordt en die goed gesorteerd zijn.
Peterf

forel

Ik heb  goede ervaring met Fly& Spin en met Peeter shengelsport , Martens vliegvisprodukten en ik bestel gewoon via hun webshop
en dat gaat goed ,als er een bestelling niet compleet is dan bel ik gewoon en het word dan gewoon naar geleverd.   

willyzuid

Bij ons in het oosten van het land zitten toch wel enkele prettige hengelsportwinkels.
Volgens mij staat hier de service hoog in het vaandel,maar kan ook aan de mentaliteit van de tukker liggen 8)
Meestal zijn het winkels met een apart vliegvis hoekje,het assortiment is nooit heel uitgebreid,maar wat er niet is kan besteld worden(wa zuuk ie dan?)

En ik gun de winkelier ook z,n boterhammetje.
Via een webshop bestellen zal zeker een voordeeltje opleveren,want er is geen duur personeel,geen torenhoge huur voor het winkelpand,geen vooraad,enz.

Maar zeg nou eerlijk,door een mooie shop heenlopen heeft toch ook wel wat.
Enigste nadeel kan zijn,dat je met meer thuiskomt dan gepland was.

Bone F

Om nog maar eens een paar zaken duidelijk te stellen.
Ik heb niet zoveel ervaring met internet bestellingen.
Ik ken verhalen van reparaties die soms maanden duren
Ik ken verhalen van bestellingen die gewoon niet geleverd worden zonder duidelijke reden en er wordt ook geen contact opgenomen en bel je zelf dan krijg je een of ander ... verhaal.
En als laatste ff terugbellen over de stand van zaken, dat gebeurd dus maar zelden.
Natuurlijk gaat het in veel gevallen prima en ben je dik tevreden.
En over de prijzen ja het is/moet hier gewoon duurder zijn dan elders mede gezien de omzet snelheid. Maar ja beter duur als niet te koop. Vliegvissers zijn t.o.v. andere visserij ook niet van die big spenders. Heb je iets dan doe je er vaak jaren mee.
Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat als je een zaak runt waar de winst/omzet geen gouden bergen zijn je dan zo met je klanten om gaat.

toppiedus

Niet alleen op vliegvis gebied maar ook op andere gebieden maak ik staads vaker gebruik van het internet om iets te kopen
dit gaat niet alleen om de prijs maar ook om het gemak, parkeren, reistijd en bij andere als vliegwis winkels want daar is gelukkig wel deskundig personeel!!! heb ik geen zin in om bij de mediamarkt door een kauwgom kauwende ondeskundige medewerker het bos in gestuurd te worden (mijn laatste ervaring daar want ze zien me er niet meer terug)

Aangezien ik veel door het land heen zit verschillende zaken van binnen gezien en alleen maar positieve ervaringen, hoewel ik het assortiment aan bind materialen wat op voorraad ligt nog weleens tegen vindt vallen.

Helaas kan ik mijn euro`s ook maar een keer uitgeven en omdat er ook nog eens een beperking aan de hoeveelheid zit bestel ik ook wel via internet shops vanwege de prijs.