Hoe dood jij je vis?

Started by Plantje, August 11, 2011, 10:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

QuoteWanneer ik vis meeneem dan heb ik een stukje RVS buis 25 cm en daarmee kan je een mooie tik uitdelen.

werkt goed zelf gezien ;D

klap op de kop/ kieuwen door/ingewanden er uit maar alles is afhankelijk van de situatie. (niet goed te praten) ver weg in de BB alleen een klap op de kop.
bij gebrek aan koeling op een langere tocht gelijk ruim zout er in.

toch nog even een gadachte:
als je niet in staat bent om een vis gewoon een "aai over z'n bol" te geven ook al eet je geen vis hoor je niet langs de waterkant thuis
een vis die erg bloed hoort niet terug in het water je speelt dan wel erg de geitewollesokke in de kaart het verhaal dierenleed is dan makkelijk gemaakt.

op vacantie stond er een vader met kinderen achter me te kijken en papa vertelde (nederlands) tegen zijn kinderen dat het terug zetten van vis toch heel netjes gebeurde met die vlagzalmen die ik ving.
ik vroeg in het engels of de kinderen ook een vis terug wilden zetten en bij de volgende vlagzalm het protecol: hand nat maken, vis vastpakken, haak eruit, vis in het water, en rustig je grip losser maken en de vis uit je hand laten zwemmen.
papa was in het engels aan het bedanken voor de les.
toen er een forel aan hing kwam er uit m'n zak een priest en klap deze gaat op de BB.
direct riep pappa zijn kinderen bij zich en ging weg met de uitleg aan z'n kinderen: "dierenbeul"
ik glimlachte vriendelijk en heb niet laten merken dat ik letterlijk al zijn nederlands kon verstaan.
hoop dat z'n kinderen later verstandiger worden als hem.

Wilco

Ohhh wat ben jij gemeen ;D ;D ;D
maar het is wel tekenend voor het beeld dat de mens zeker in NL steeds verder van de natuur staat.

Plantje

Inderdaad Wilco. Ik snap dat soort mensen niet.

Rossie69

hahaha das natuurlijk wel lache ja :)

mietje

Maar uh blijft weer een leuk lang topic,van wel en niet.

ik ben hier lekker klaar mee.

oja speciaal voor die vader dan :)

15 van de 30

jummie



+

johannes


hendri

hihi zo had ik gister ook zon grappig ohhh momentje. ik was met mn pa aan het forel vissen op een putje. mn ma en zus kwamen ff kijke. terwijl ik met mn ma en zus sta te kletsen krijg ik een mooie aanbeet en dril de vis. hup op de kant, stokkie dr bij tik, lampje uit en dan onthaken. met dat ik hem een ram verkoop mn ma en zus in koor: ohhhhh wat zielug!!!!
ik zeg: wat wil je dan dat ik hem eerst die haak uit zn bek moet martellen en dan levent in de koelbox gooien en hem nog een kwartier laten spartelen?

nee dat was ook niet wat, ze vonden dit dan toch de beste manier.  8)

lord4163

#31
Quote from: Wilco on August 11, 2011, 12:39:30
Wanneer je vis meeneemt voor comsumptie dan zul je een tikje moeten uitdelen. Ik ben wel van mening dat wanneer jeugd vist zij ook geleerd zal moeten worden hoe je een vis moet doden. Daar moet men niet al te spastisch over doen.
Wanneer je op die fabrieksschepen kijkt hoe de vis wordt gedood dan schaam ik mij diep dat ik mens ben en als je dat afzet tegen dat kleine beetje dat de sportvissers doden voor consumptie dan wordt er heeeel erg spastisch gereageerd door juist die groene geiten wollen broekenpoepers.
Je ziet al steeds meer en daar ben ik niet blij mee dat de jeugd geen link meer kan leggen tussen dat visfiletje en een levende vis,  melk in een pak dat van de koe komt en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
De mens raakt het gevoel met zijn omgeving kwijt en dat wordt dan weer extra aangewakkert door die wolle sokken mutsen. We moeten gewoon weer terug naar de natuur. Je eigen potje vangen of schieten en dan klaar maken voor consumptie hmmmmmmmm.
Wanneer ik vis meeneem dan heb ik een stukje RVS buis 25 cm en daarmee kan je een mooie tik uitdelen.

Ben ik het mee eens, die vissen worden volgens mij niet gedood maar laten ze gewoon uitdrogen. Ik lust ook geen vis maar neem soms wel eens een vis mee. Meestal word het gedaan met de brug of met een kei, ik bedoel erop.

Herman

Ik heb in het verleden een priest gehad. Deze moest ik op vliegveld Eindhoven inleveren, hoorde niet in de handbagage. Eigenlijk hebben ze wel gelijk, ik kon er toch niet vissen aan boord....
Heb nu een andere "priest".
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Die is speciaal gemaakt voor die meter-forellen van de Bleek Herman ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

heb je direct vissticks  ;D ;D

hendri

ja das de priest voor steelhaed !! ;D

Rossie69

Nou daar zeg je wat ja.
wat maakte die krengen een lawaai he in de basins he ?

leek wel of ze de boel aan het kapot beuken waren.
slijptol ontbrak dr net nog aan niet.

vliegvisgek

zal de eigenaar niet blij mee zijn meter forel dood slaan  ;D ;D ;D ;D ;D

gewoon met priest klap op de kop goed hard en dan meestal gelijk af :-[

hendri

ja henk, die steelheads wouden de bakken uit en de vijver in volgens mij! ze klopten mooi op de deur! hahaha

haha zijn meter forel het lampje uitslaan kost je 2 blauwe ogen denk ik. en die krijg je persoonlijk van de eigenaar haha ;D

HappyFisherman

Quote from: hendri on September 03, 2011, 20:44:33
haha zijn meter forel het lampje uitslaan kost je 2 blauwe ogen denk ik. en die krijg je persoonlijk van de eigenaar haha ;D

Vis meenemen voor 6 eurie de kilo mag, gewoon inleveren met een stalen gezicht HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


brian

Hoe dood jij je vis?: Niet.

Plantje

Quote from: brian on September 05, 2011, 14:43:10
Hoe dood jij je vis?: Niet.
Da's natuurlijk ook altijd een optie :)

Was meer de vraag als het toch moet... Of het nou is om op te eten of dat de vis beschadigd is geraakt. Met name dat laatste heeft iedereen wel eens (gehad).

jelle

Ik laat ze een foto zien van mijn schoonmoeder
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Sieger

In principe niet, als het mogelijk is altijd direct terug....

Als het toch moet (op sommige putten en plekken moet het) dan met een Priest en daarna met een mes direct "kaken" (vanaf de kieuw de keel door snijden....)  Zo snel mogelijk dus....


Sieger

karelgol

Meestal een nekschot, vreemd dat er na een uurtje zoveel agenten gaan forelvissen op mijn stekkie :o ;)

Karel

Rossie69

hmm ik heb nog wel een priest Karel .

meer blauw is te veel blauw,waar ze niet horen