Eerste fjellørret van het jaar

Started by Erik, April 03, 2011, 22:00:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Vandaag is het gelukt om de eerste fjellørret te vangen ! Vanmorgen eerst Johannes opgezocht Die al druk aan het vissen was boven in de bergen . Hij had een meer gezien dat grotendeels ijsvrij was . Dus als een idioot de bellyboat opgeblazen , hengel in elkaar gezet , flippers mee en een eindje wandelen . Ik stap van de weg af om naar het meertje te lopen en zak gelijk tot aan m'n kruis in de sneeuw . Hmm , iets dieper dan ik dacht . Maar goed , aan het water aangekomen gelijk de flippers aan en racen maar ! Eerst naar Johannes om te vragen hoe het gaat . Hij had nog niks gevangen en ook nog niet beet gehad . Dus dan maar proberen met een oude getrouwe . Een hair's ear met goldhead die ik van een vriend in Wales gekregen heb in '94/'95 . Deze vlieg heeft al heel wat vissen overleefd en doet het nog steeds goed . Ik flipper meteen naar een waterval om te proberen . Met de tweede worp had ik meteen beet . Het was een mooie ørret die in het begin nogal wat tegengas gaf , maar na een minuutje was hij boven en het bleek dat hij zo'n 30 cm lang was . Dat is nog eens een mooi begin van het seizoen dacht ik zo . Naderhand kreeg ik nog drie keer een beetjemaar het was niet veel soeps meer . dan maar naar huis voordat het shitweer begint . Zit nettop in de auto en het begint zachtjes te regenen . Dat is nog 'ns timing . Johannes nog bedankt voor de koffie .

[attachment deleted by admin]

[attachment deleted by admin]

harlin

Toch maar weer even krabben, tegen de jeuk. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

Het was eerst nog effe manoevreren tussen de ijsschotsen



daarna effe de waterval bekijken (dit is ook de reden dat dit meertje al open is)



En de vangst maar moest heel erg inzoomen lag te ver weg



Zelf heb ik niks gevangen maar bij de terugweg werd er gevraagt of ik nog kwam zeeforellen.
eerst naar huis toestemming vragen  :) vers gebakken appelflappen #4 werdt omgeruild voor #6 en #8
Eerst bij het vuur effe koffie en een appelflappie
en vragen of hun al wat hadden 1 had er 3 en de rest niks bij een vraag naar formaat waren er twee kleintjes en 1 van ruim 2 kilo maar dat was de lelijkste vis die hij ooit gevangen had en na het bekijken van de foto was dat ook zo.
Zelf ook maar aan de slag gegaan en als resultaat 5 stuks van een mooi formaat



had ook nog 1 hele grootte vis (niet 100% zeker zeeforel) maar die sneed m'n leader af op een mosselbank >:( >:(  ben nog steeds boos. vis zat aan de #8 ver de backing in

QuoteToch maar weer even krabben

effe helpe  ;D ;D ;D



groeten

johannes

Nick

dat is weer een mooie forel zeg,
en die krab lust mij ook wel ;D

Rossie69

gaaf hoor zo het voorjaar te beginnen.

leuke auto ook voor het vissen :)

ja krab weten jullie wel raad mee he .

harlin

Quote from: johannes on April 04, 2011, 15:51:10
Het was eerst nog effe manoevreren tussen de ijsschotsen

effe helpe  ;D ;D ;D
Mooie foto, zo die hengels op het ijs.

Heb liever wat anders al het kan. ::geweld::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN