Gebroken lijn

Started by Fier Boom, June 27, 2011, 13:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fier Boom

Ik wilde gisteren even gaan snoeken met mijn nieuwe #8, bij de derde worp bleef mijn lijn achter mijn reel hangen toen ik meer lijn wilde geven. Ik wilde dus lijn uit de spoel trekken maar de lijn bleef achter mijn reel hangen en toen.. snik.. brak mijn lijntje op ongeveer 15 meter :'(

Mijn vraag aan jullie is of dit te repareren is? Of dat er niks anders op zit dan een nieuwe lijn kopen :-\?


En trouwens, waarschijnlijk was de lijn al behoorlijk versleten. Anders had hij nooit mogen breken denk ik?



HappyFisherman

Dikke pech! Vertrouw je die lijn nog wel dan, want als dat niet het geval is zou ik echt een andere aanschaffen. Vissen met materiaal dat je niet vertrouwd vist toch niet echt lekker...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

gewoon een nieuwe lijn.
dat is het beste.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Quote from: Fier Boom on June 27, 2011, 13:17:08
Ik wilde gisteren even gaan snoeken met mijn nieuwe #8, bij de derde worp bleef mijn lijn achter mijn reel hangen toen ik meer lijn wilde geven. Ik wilde dus lijn uit de spoel trekken maar de lijn bleef achter mijn reel hangen en toen.. snik.. brak mijn lijntje op ongeveer 15 meter :'(
ligt eraan in hoe ver van ontbinding die is.
anders bewaren voor libellie lijfje staartjes te  maken.

Mijn vraag aan jullie is of dit te repareren is? Of dat er niks anders op zit dan een nieuwe lijn kopen :-\?


En trouwens, waarschijnlijk was de lijn al behoorlijk versleten. Anders had hij nooit mogen breken denk ik?

Fier Boom

Oke, dan gaat het een nieuwe lijn worden, helaas maar het is niet anders.

Zal wel pas over 1,5 maand worden omdat ik dan pas terug ben van vakantie.

weet iemand goede lijnen voor een #8?

Groetjes

HappyFisherman

Ff een extra vraagje. Moet je op een #8 een kwaliteitslijn hebben? Ik heb er vorig jaar 1 van eBay geplukt voor 2 tientjes of zo (volgens mij SA) en dat voldoet volgens mij prima. Ik werp toch meer op kracht dan techniek met die dikke streamers... Verder geen ervaring, maar maakt het veel verschil?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Vincent

Nieuwe lijn kopen;
(Rio Pike lijn is in de aanbieding bij Kaj's!)(Airflo via E-bay)
en
even je reel checken ook; zat je lijn klem tussen het reelhuis-reelspoel ofzo?...
of zat/zit er een scherp uitsteeksel ergens...je lijn zomaar breken...
best wel knap anderszzz....
die moet versleten zijn geweest...maar dan nog...:(