De beste verklikker of dobber of hoe je het ook noemen wilt???

Started by ben, April 07, 2012, 22:10:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Ik vind iig dat ie goed op de lijn moet blijven zitten en niet los mag raken. Het gebeurt wel dat de vis op de dobber springt. Verteren kunnen ze het niet, dus het zou jammer zijn als ze dood gaan door verloren dobbers.

Gert

Nou Koen. als je ziet wat een vis allemaal pakt en meteen weer loslaat als het geen voedsel is (inclusief onze vliegen :o) ben ik daar niet zo bang voor hoor.
Maar inderdaad: het is wel zaak dat het op je lijn blijft zitten.

catchem

Ik gebruik ook de beetverklikkers van A&M maar ik verloor er ook veel. Het rubberen slangetje wat erbij zit is niet dik genoeg. Bij de hengelsportzaak een stuk siliconen slangetje 0,5 mm gehaald (waarvoor ze het gebruiken weet ik niet precies, maar ligt vaak bij karperspullen) en alle slangetjes vervangen en nu schieten ze minder snel los en verschuiven ook minder.

vliegvisserdorian

die van het filmpje had ik ook gemaakt, gister voor het eerst mee gevist maar bij mij wilden ze nog wel eens verschuiven... hoe lossen jullie dat op?

Koen

ik gok een kleiner rubbertje of de lijn er 2 keer door doen.

Troutbuster

Ik gebruik zelden een beetverklikker!
Op stromend water bij het nymphen wil ik er wel eens een opzetten en dan gebruik ik ook die van A&M
Nog geen last gehad van verliezen!

Bij het westrijdvissen zijn beetverklikkers verboden. :(

Ik buzzer dus altijd met een floating fry aan de top dropper (ook als ik "vrij" vis) 8)

M'n floating fry is heel simpel gemaakt van dik verpakkingsfoam (ca 10 mm) met veel luchtbellen.
Drijft als een kurk!!!

2 tungsten nymphen eronder en nog niet onder gaan!! (ja bij beet wel natuurlijk ;D ;D)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Arno

je kunt ook het rubbertje vervangen door een sate/cocktail prikker die erdoor doen en wat teveel is afbreken zit altijd vast en ook weer goed los te halen
en je gooit ze er bijna nooit meer af.

Gr Arno

peter

Lijntje door het rubbertje halen en schiet nooit meer los
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

vliegvisserdorian

hoe maken jullie hem vast ik doe een lus in lus verbinding