De beste verklikker of dobber of hoe je het ook noemen wilt???

Started by ben, April 07, 2012, 22:10:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Mensen, vandaag verspeelde ik 2 verklikkers aan grote vis op Baggelhuizen, wil nieuwe aanschaffen, wat zijn de beste???

A{b}r{a}xa{s}

Als ik ze gebruik dan eigenlijk altijd van het merk Lightning Strike.
Hebben meerdere kleuren en groottes en wat mij opgevallen is, is dat het foam veel minder snel breekt dan bij andere merken.

Eventueel kun je eens kijken naar de indicators van Froghair....die gaan op de lijn... maar zijn redelijk prijzig, zeker als je bedenkt dat ze min of meer voor eenmalig gebruik zijn.

Team

kijk op GFF      zelf maken strike indicators werken goed. maak ze in alle maten en kleuren

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Koen

ik heb bij de eemhof verklikkers gekocht die je op de lijn rijgt en dan met zo'n rubber slangje klem zet. tis ff gepiel met dat slangetje, maar je werpt ze er iig niet af.


Arno

kant en klaar bij Fly en Spin te koop
ik gebruik ze zelden maar heb ze wel

Gr arno


ben

Jongens alvast bedankt, en die met dat filmpje lijkt me wel TOP ,maar zijn er nog betere en waarom????

Inderk

Je verloor beetverklikkers aan grote vis?
Maak dan een deerhair blob op een haak. (haak 10 á 12)
Dan heb je een vlieg en beetverklikker in één.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69


ben


Rossie69


ben

Helder Henk, maar het gaat er niet om het breken en verliezen, maar we willen graag tips voor de beste gebruiksvriendelijke beetmelders!!!

Rossie69

optonic in de steunen mischien Ben :)

ja weet niet,maar je zegt het ff anders of zie ik dubbel.

hahahha beetje maar.

dus ik zie dan toch dat je draad breuk had.
of slechte knup had gelegd.




ben

Valt wel mee, alleen een beetje te dun gevist, ze knalden op de 16/100 en de twee grootsten gingen er dwars doorheen, spectaculair, mooi, sensationeel
maar daarna wel overgestapt op 21/100, maar doordat ik die dobbers dus ook kwijtraakte en Paul trouwens ook, dacht ik omdat ik geen indicators meer bij me had, wat zijn  nu de beste indicators???? gewoon omdat ik er nu weer een paar wil aanschaffen, dacht dit Forum weet vast wat de meest gebruiksvriendelijke dobbertjes zijn!!!!

Rossie69

gewoon de goedkoopste verklikker.
vind ook 16/00 voor deze maat forel wel dun maarja tis maar net hoe lomp zijn we.
dus de club zou is moeten beraden,van iets dikkere tippit.




ben

Henk, de Trekkracht van mijn Tip is veel sterker dan dat ze daar vragen, maar vandaag waren de grote vissen die beten en dat deden ze heel bewust, sterk, het lijkt erop dat deze vissen anabolen gebruiken, heb ik nog niet eerder meegemaakt vanavond toen ik thuis kwam heb ik m'n beide armen eerst een half uur met ijs behandeld en daarna een uur onder de douche gestaan, ik was helemaal kapot dus (WEL EEN TOPDAG)!!!!!!!!

weerwolf

Ik heb ook die dingen van a&m maar die verlies ik nogal eens, maar ze kosten ook geen drol. Voordeel is dat je ze later aan de leader kunt bevestigen. IK heb ook van die beetverklikkertjes zoals in de film maar dan op hele kleine metalen ringetjes, zijn beter maar ik wil niet altijd de leader moeten verwijderen en ze kunnen niet schuiven.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

volgende keer is je hengel top niet recht op de lijn maar er dwars op laten.
scheelt veel breuk,met deze joekels.

en ja je Ben wat gewent of niet ;)

Lekker na zo,n kouwe dag,ff de warme douche op je donder.


ben

En daarna een lekker Bourgondisch hapje, (Lamsbout in zoute korst) en daarna een Single Malt Whiskeytje van12 of 15 jaar ofzo!!!!

Gert

Het grote voordeel van die indicators uit het filmpje is dat ze gewoon door de lijnogen kunnen. En dat is eigenlijk onmisbaar als je wat dieper zit te vissen.

Ik ben wel benieuwd welke indicators hier nog meer geschikt voor zijn.

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

Ben wel benieuwd waar je die handige ringetjes kunt halen want ga het toch eens uitproberen (wat zou de diameter zijn ? iets van 4mm ?)
Je kunt trouwens ook gewoon een lusje in je lijn maken op dezelfde manier als in het filmpje en daar een stukje van dat yarn/spul in vast trekken.
Maar met zo'n ringetje is het denk net iets handiger...

Gert

Bas, ik had op Vehikel (oldtimer beurs) een hele doos met o-ringen gekocht, zitten er 225 in - voor 10 Euro. Maar er zitten allerlei maten in, en alleen de kleinste zijn bruikbaar voor het vissen, de rest komt wel ergens op de motorfietsen ;)

Je kunt ze ook gewoon los kopen bij de betere ijzerwarenhandel. Neem dan een beetje dikke ringetjes met een binnen diameter van 3 of hooguit 4 mm.

Als je ze niet kunt vinden bij jou in de buurt, laat maar weten, dan haal ik ze hier wel.

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

komt goed, ik zal vlg week ook eens een praatje maken met de technische man bij ons op 't werk :)