beste wintervoorns tussen de ijstijden door

Started by sjoerd, January 10, 2017, 21:44:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Ik kon niet wachten totdat het ijs uit de havens was verdwenen.Gisteren lag veel water hier nog dicht maar vandaag was het ijs gelukkig(tijdelijk) weg dus  daarvan maar even profiteren was het motto.
Weinig wind en een zonnetje maakte het best lekker langs het water, geen handschoenen nodig vandaag. Het begon heel goed : met de eerste worp gelijk een doublet voorns, tweede worp een voorn , derde worp voorn. Vierde worp baarsje. Ik dacht als dat zo doorgaat raak ik de tel kwijt. Maar het ging niet zo door want kort daarop knalde een snoek door de school vis en dan valt het toch even stil.
Na enige tijd begonnen de aanbeten weer te komen en in tegenstelling tot de laatste sessie zaten er dit keer behoorlijke voorns tussen.
Al met al wist ik maar liefst zes vissoorten aan de nimf te vangen, : veel voorns, 2 windes, een 20 tal baarsjes ,15 roofbleitjes en een mooie kolblei en een heel klein schele pos. Kortom veel variatie en aanbeten.
Morgen maar eens kijken of ik éen of meer van die jagende snoeken die ik vanmiddag zag kan verleiden.
Daarna wordt het volgens de weervrouw weer kouder en zal veel water weer met een afsluitende ijslaag bedekt raken.
Dus blij dat ik vandaag nog even kon profiteren.

éen van de grote voorns, die mijn viertje wel in een hoepeltje bogen

zo'n kolblei doet je toch even denken dat je een bak van een blankvoorn gehaakt hebt zo sterk zijn die.

niet groot maar wel veel baarsjes die de nimf wilden, met meerdere keren een doublet


Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69


merijn1982

Tight lines!!