gezocht: wf3f line

Started by iamveenstra, June 29, 2014, 00:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iamveenstra

Ik ben op zoek naar een goede lijn voor mijn #3 hengeltje.
Als iemand nog zoiets heeft liggen wat hij niet meer gebruikt en het is van een goede kwaliteit dan wil ik er wel van horen.

Greetzz
Eer was was was, was was is...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

iamveenstra

Ik had er al gekeken inderdaad. Maar op de een of andere manier weet ik het niet met deze lijnen. Ik heb ze nog nooit gehad, misschien moet ik er gewoon eentje halen om te kijken of het wat is. Maar ik weet niet of er iemand ervaring heeft met deze lijnen? En of er misschien mensen ervaring hebben met wat andere lijnen?
greetzz
Eer was was was, was was is...

maurice

We hebben hier nu de 3, en 4 lijn en ze zijn goed.
Op het forum zijn er genoeg die te vreden zijn met deze lijnen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

iamveenstra

ok,

Dank je voor je reactie. Ik ga hem gewoon bestellen want voor deze prijs kun je jezelf geen bult vallen. uitproberen is toch altijd het beste.
De kleuren van de lijnen weet jij daar iets meer over ? Ik wil met de lijn gaan vissen aan de semois in belgie. MAakt het uit wat voor kleur een lijn heeft met het oog op schuwe vis?
greetzz
Eer was was was, was was is...

weerwolf

ik zou het maar niet doen.............waarom een levensgroot risico lopen voor een tientjes  8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

iamveenstra

nou.... als je me zou kennen dan zou je weten dat ik eigenlijk alles heel erg uitzoek voordat ik iets koop. Dus ik google, ik vraag etc. Zelfs voor iets dat 10 euro is. 10 euro is voor mij geld en ik heb maar een beperkt budget. Zoals ik zelf al zei zal ik me er geen bult aan vallen, maar het is wel 10 euro(of iets meer) en ik wil eigenlijk altijd wel iets goeds hebben. Vandaar dat ik het ff vraag hier;-)
greetzz
Eer was was was, was was is...

sexyloops

mauric : is er weer ene die voor dubbeltje op eerste rang wil zitten   

zoals zo velen   bestaat een naam voor

edjuhhh

Ik ben er heel tevereden mee.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

FSCHAMP

Ik opteer altijd voor een onopvallende kleur zoals olive, dit schrikt de vissen minder snel af.  Wit is ook een goede kleur.  Ik ben ook best te vreden met de WF3F lijn van A&M in de kleur olive.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

iamveenstra

bedankt, dat is info waar ik iets mee kan. Zal eens een mooi lijntje uitzoeken en dan zie ik wel wat het wordt.
greetzz
Eer was was was, was was is...

iamveenstra

Quotemauric : is er weer ene die voor dubbeltje op eerste rang wil zitten   

zoals zo velen   bestaat een naam voor


Re: gezocht: wf3f line

Jammer dit. Je drukt me gelijk in een hokje. Ik ben geen bedelaar, ik wil gewoon betalen voor wat ik krijg.
Verder vind ik je post respectloos, maar dat heb ik je ook al in een pm verteld in nette bewoordingen.
In plaats van me een tip te geven, loop je me af te zeiken. Gelukkig zijn er ook mensen die wel tips willen geven.


greetzz
Eer was was was, was was is...

Raymond

Ik heb een WF2F van A&M, prima lijntje hoor. En stel, je verslijt ieder jaar zo'n lijn voor een tientje, dat zijn dan 50 euro over 5 jaar gerekend. Een lijn van een A merk kost dit ook snel (of nog duurder) en daar moet je dan 5 jaar zuinig mee zijn.

De kleur is gewoon de persoonlijke voorkeur van de visser. Wit is beter zichtbaar dan olijf, olijf is wellicht meer een natuurlijke kleur die de vis minder snel afschrikt. Dus wil je op zeker gaan, dan koop je gewoon toch de olijfkleurige?
::wtf::

iamveenstra

Dank,
Ik ga zo een olijfkleurige bestellen en kijken hoe het werkt. En inderdaad als je dan een lijn in een jaar verslijt dan kun je het jaar daarop dezelfde lijn weer halen als hij bevalt. bedankt nogmaals.
greetzz
Eer was was was, was was is...

sexyloops


maurice

Quote from: sexyloops on June 29, 2014, 12:21:07
mauric : is er weer ene die voor dubbeltje op eerste rang wil zitten   

zoals zo velen   bestaat een naam voor
::blowkiss::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Mike

Als je nu echt op zoek bent naar een super lijntje voor je #3, eentje die kaarsrecht op t water licht, super soepel is en gooit als een raket, dan zou ik absoluut deze nemen.. http://www.agradi.nl/snowbee-xs-twinc-flyline-wfftc3.htm?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=default1#bundleanchor

Ik vermoed dat Peeters Hengelsport ze ook verkoopt, alleen staat er geen afbeelding op de site, dus ik ben er niet zeker van of het dezelfde is.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

iamveenstra

dank voor de tip, Deze ga ik ook eens onder de loep nemen. zit trouwens 20%sticker korting op, valt dan weer een beetje mee.
nogmaals bedankt.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Hilco de Visser

Wordt Iamveenstra nu al gebanned?  dat gaat snel tegenwoordig

Hilco de Visser

maar ik heb ook een 3 lijntje van A&M  een mos groene .

IK heb een  drijvende  DT gekocht net zoals mijn plépapier kan ik die aan 2 kanten gebruiken    dus lijntje kost eigenlijk maar 6,75  ::goodjob::

ik vis toch nooit verderweg dan 5 meter........... 8)

wouter veuger

Ik heb ook meerdere lijntjes van AM in gebruik,ben er erg tevreden mee,prijs kwaliteit verhouding is erg goed!

En trek je vooral niets aan van mensen die bepaalde opmerkingen menen te moeten maken.

Sommigen hebben last van een soort 2de puberteit,of wellicht meer een midlife crisis,waar een bepaald jammerend en zeurderig gedrag uit voortkomt,lekker laten mekkeren. ::goodjob::



Hilco de Visser

Als zeker de helft van het forum vist met lijnen van één van onze sponsoren, en er komt een beginnende visser vertellen dat ie" het niet zo heeft met die lijnen" ,omdat hij ze niet kent
moet je er niet gek van opkijken dat je een wat negatieve reactie krijgt.

Wil je een goeie lijn moet je wat geld uitgeven en niet vragen of iemand een hele goeie  lijn voor een kudt prijs wil weg doen .......... dan wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten .

ik heb een heel verhaal nodig om netjes te zeggen wat Sexyloops in 1 klein zinnetje ook al zei  ::goodjob:: 

Hopelijk begrijpt je het nu wel mr. Veenstra  :-*

wouter veuger

Volgens mij weet hij als beginnend vliegvisser niet zo goed welke lijn wel of niet te bestellen,en dat is ook niet zo vreemd,want de keuze is reuze,dan is het toch niet zo gek om in dit topic te vragen of iemand nog iets heeft liggen toevallig,volgens mij is dit topic daar voor.....

Kan me best voorstellen dat je wat huiverig bent om een goedkope lijn te bestellen waarvan je niet weet of het wat is.

Om dan meteen zo'n negatieve reactie te krijgen vind ik nergens voor nodig,maar kennelijk is dat voor sommigen alles wat ze uit hun toetsenbordje kunnen krijgen.

Je zou bijvoorbeeld met alle kennis die je kennelijk in huis hebt ook een beginnend vliegvisser een beetje op weg kunnen helpen en van advies kunnen voorzien?

Beetje in het kader van: " goh,wat leuk,nog iemand die onze prachtige hobby gaat beoefenen"


Maar kennelijk beleven bepaalde mensen er meer lol aan om lekker negatieve reacties te plaatsen,en mensen af te kraken.
En of je dan wel of niet een hele goede vliegvisser bent,in mijn beleving ben je dan gewoon een pannenkoek.


Maarrrr,gelukkig weet de topicstarter nu wel dat AM lijntjes gewoon top zijn,eind goed al goed ::agree::


iamveenstra

beste Hilco,

Ik ben beginnend vliegvisser. JA ik wil weten wat ik koop. Met deze post in marktplaats(een plek om te handelen, vragen en te verkopen) wilde ik vragen of iemand nog iets had liggen dat hij niet gebruikt. Is dat gek?

QuoteIk ben op zoek naar een goede lijn voor mijn #3 hengeltje.
Als iemand nog zoiets heeft liggen wat hij niet meer gebruikt en het is van een goede kwaliteit dan wil ik er wel van horen.

Re: gezocht: wf3f line
Dat is wat ik heb gepost. Ik vraag nergens om een goedkope prijs, ik vraag nergens of iemand het me wil geven. Het enige dat ik vraag is of iemand een goede lijn weet. Ik snap niet zo goed dat je zo makkelijk met een oordeel kunt komen. Je interpreteert mijn tekst niet goed. Want ik wil er best wat voor betalen. Dus dat is niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
Daarnaast hoopte ik ook gewoon wat te horen over goede lijnen. Dus eigenlijk had ik misschien de vraag ergens anders ook kunnen stellen, misschien beter geweest maargoed dat heb ik niet gedaan..
Dat ik zeg dat a&m lijnen mij niet echt wat lijken als beginnende visser? MAg ik dat niet zeggen. Ik hoor geregeld mensen hier op het forum over dure lijnen. Dat als je een beetje kwaliteit wil je al snel een paar tientjes betaald. En dat vind ik prima. Is het dan gek dat ik een lijn van 10 euro misschien in eerste instantie niet wat vind lijken? Dat heeft iets weg van logisch denken.
Inmiddels ben ik al in contact met a&m om een lijn te bestellen in een bepaalde kleur. Dus zo erg vond ik a&m blijkbaar ook weer niet.
Ik vind het gewoon jammer dat een gewone vraag door bepaalde mensen zo wordt aangepakt terwijl ik gewoon iets wil weten en misschien gebruik wil maken van het fenomeen marktplaats.
Als ik mensen voor hun kop heb gestoten dan heb ik dit zeker niet expres gedaan. Daarnaast vind ik dat je dit soort dingen aan een beginneling op een vliegvisforum ook in een nette pm kunt duidelijk maken. Dan houd je het forum schoon en krijg je dit soort discussie niet.
Wat mij betreft gewoon nu weer over op  het onderwerp: een #3 lijn.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Plantje

Ik ga dit topic binnenkort even opschonen. Topic an sich is niets mis mee inderdaad.