Loon knot sense versus A&M UV bond

Started by ben64, May 16, 2020, 11:58:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben64

Ik wil  mijn leaders zelf gaan knopen en de knopen  afwerken om korte uitsteeksels te voorkomen waar tijdens het vissen  plantenresten achter kunnen blijven zitten. Nu is er  Loon knot sense op de markt, maar ik vraag me af of Je met A&M UV  bond niet hetzelfde resultaat kunt bereiken? Heeft iemand daar misschien ervaring mee? Het voorkomt dat ik tig flesjes en tig UV lampje in mijn bindverzameling heb zitten 😀.
Alvast bedankt voor tips,

Ben

Mike

Ik zou dat absoluut niet doen.
Dat spul wordt namelijk tering heet op t moment dat je je uv lampje erop zet. Ik weet vrij zeker dat je je leader op die manier erg verzwakt.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

hitte lijkt me wel meevallen als je er niet te veel op doet, maar het wordt wel keihard en denk dat de knoop er niet beter op wordt met hard materiaal erom dat er waarschijnlijk na een paar worpen dan toch wel af komt. Ik zou eerder voor een flexibele uv oid gaan dan.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

henkverhaar

Schreiner propageerde vijftig jaar geleden al Velpon om stuitjes en knoopjes af te werken...

Mike

Quote from: Menno_siemensma on May 16, 2020, 17:14:34
hitte lijkt me wel meevallen als je er niet te veel op doet, maar het wordt wel keihard en denk dat de knoop er niet beter op wordt met hard materiaal erom dat er waarschijnlijk na een paar worpen dan toch wel af komt. Ik zou eerder voor een flexibele uv oid gaan dan.

Ik krijg soms wel eens wat van dat Diamond Hard van Deer Creek op m'n handen. Omdat het nogal plakt dacht ik het even de lazer er op te zetten zodat ik het er makkelijk kon afhalen.
Dat deed meteen goed zeer en het leverde een klein brandblaartje op.
Er komt bij ook gewoon rook vanaf als ik m'n vlieg finish met dat spul en de lazer er op zet.
Toen ik nog zo'n lampje gebruikte gebeurde dat overigens een stuk minder maar dan moest ik veel langer het lampje er op houden.
Met de lazer is het binnen 2 sec knetterhard maar t wordt ook wel echt heel heet.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Ochi

Velpon was zo gek nog niet, zelf gebruik ik voor monorunning lijnen naar de shootingheads rubberrepair  van bison wat ik als het half droog is tussen de vinger in model rol

marc

Paar druppels PU lijm mengen met druppel water,heel klein beetje op knoop zetten ,expandeert geweldig.
In model brengen halfdroog.
Zijn. Wel mini drijvertjes 🤔
Grt marc

ben64

Dank voor de tips, ouderwetse Velpon spreekt me wel aan. Het is in ieder geval goedkoper dan loon knot sense :). De uv van A&M wordt volgens mij niet zo heet, maar ik moet bekennen dat ik nooit echt de temperatuur gevoeld heb.