Vergunning Obere Mohnne

Started by gijsie20, April 07, 2015, 09:46:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Weet iemand of je voor de Obere Mohnne nog dagvergunningen kan krijgen?
Ik dacht dat deze namelijk in het verleden verkrijgbaar waren bij Brinnkhoff, maar kan daar niks meer van op de website/webshop ontdekken?

Ben van de week een dagje vrij en ben wat opties aan het bekijken voor een dagje op en neer naar Duitsland.

Groet

Jan Damman

Gijs,

Bij Flyfishingeurope.de staat een stukje over de Mohne, dagkaarten € 25.-, contact adres staat er ook bij.

Groet,

Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Satch


Hyppo

Zover ik weet is het vanaf 1 januari niet meer mogelijk om dagkaarten te krijgen voor de Möhne via Brinkhoff of via Fly Fishing Europe. De pachter tot voor kort was Brinkhoff. Maar door zijn verhuizing naar München was hij niet meer in staat om de beek te beheren. De aalscholvers waren voor hem de druppel.

gijsie20

Quote from: Hyppo on April 07, 2015, 16:14:35
Zover ik weet is het vanaf 1 januari niet meer mogelijk om dagkaarten te krijgen voor de Möhne via Brinkhoff of via Fly Fishing Europe. De pachter tot voor kort was Brinkhoff. Maar door zijn verhuizing naar München was hij niet meer in staat om de beek te beheren. De aalscholvers waren voor hem de druppel.

Kijk, vandaar dat ik het niet meer kon vinden op de sites. Flyfishing Europe biedt het inderdaad ook niet aan.
Dank Hyppo.
Ik ga even verder puzzelen, maar heb nog wat opties. Valt niet mee om de minder begaande paden te bewandelen als gastvisser op bepaalde stukken. Veel interessante stukken gaan voor gastvissers bijvoorbeeld ook pas na 30 April open  :( Jammer dat er ook op veel heel mooie rivieren geen gast kaarten worden uitgeschreven.

maurice

Misschien geld daar ook dat de goede onder de kwade moeten lijden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

::wtf::

gijsie20

Dan zou de strecke weer terug zijn bij flyfishing europe? Ik ga er van de week wel even een belletje aan wagen.

Hyppo

Quote from: Raymond on April 07, 2015, 20:30:24
http://www.flyfishingeurope.de/nl/vliegvissen-op-de-moehne/
Dit is een oude link. Probeer maar eens via het menu deze pagina te vinden. Het traject is de laatste jaren in bezit geweest van Brinkhoff. En die stopt er nu mee. Lees hier maar verderhttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=910707335660729&id=272792816118854&substory_index=0

Maar misschien vergis ik me. Hoor graag.


Raymond

Lijkt er inderdaad op dat Brinkhoff er mee is gestopt...

Waar kom je vandaan,gijsie? Er is echt nog wel ergens op een leuke rivier een dagvergunning te krijgen (lijkt mij ;) )
::wtf::

gijsie20

Idd..kon op beide sites geen info vinden..vandaar dat ik dacht vraag even hier of iemand wat weet omtrent dat stuk rivier.

Ik kom zelf uit Amersfoort, dagje naar Duitsland, 2,5 uur rijden is geen probleem echter niet meer. Tis meer even op en neer.
Ik had mijn oog afgelopen jaar al voor 2015 laten vallen op de Brol om daar meters te maken : http://www.fsv-broeltal.de/ Maar helaas geven ze voor dit jaar geen gastvergunningen meer uit vanwege herorganisatie oid.

Rivieren waar ik naar heb gekeken: Dhunn, Agger, Ennepe, Whiel, Brol , kan helaas geen dag vergunning halen daar.

Het wordt dan denk ik toch de Lenne of de Sieg. Mocht iemand nog een gouden tip hebben  :) Mag ook in PM  :)

Satch

#11
Ken je deze site misschien al?
http://fliegenfischerschule-mittelweser.de/fliegenfischen_gewaesser_inland_westdeutschland.html
Heb geen idee hoe up-to-date de diverse linkjes zijn. Maar heb er zelf vorig jaar bruikbare info op gevonden mbt Sauerland.

Dit vind ik ook een mooie website, incl google maps achtige kaart van Duitsland. Als je op de gebieden links boven drukt verspringt de kaart automatisch naar de vis stekken.
http://www.vliegvissenineuropa.nl/Duitsland/DU-sauerland.html

Wat levert de gouden tip eigenlijk op?  ;D

gijsie20

Ken beide sites ook idd. Sieg wordt m trouwens ook niet...niet waden tm 30.04. Is op de grote van deze rivier toch wel handig.

Satch

En wat dacht je van de Rur bij Monschau? is vanaf jou 2,45u autorijden.

FSCHAMP

Satch  ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst:: ::sst::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

De Sieg zou ik sowieso niet doen, ben ik ooit eens geweest en dat was werkelijk ongelooflijk slecht viswater. Er zat gewoon geen forel.

De Lenne heb ik ook bevist, toen niet goed gevangen maar ik heb het idee dat er wel genoeg vis zit. Is overigens geen klein beekje, best wel een grote rivier...
::wtf::

Raymond

::wtf::

jan114

Of de aar in sauerland veel vis uitgezet dus vangen is geen probleem

gijsie20

Ben vandaag een dagje naar de Rur in Monschau geweest.
Heb enkel buiten de stad gevist. Mooi, maar moeilijk stukje, over de hele lengte snelle harde stroming, kuilen, keien.
In de stad zelf was het me een beetje te druk met dat mooie weer.

Vangst bestond uit bruine forelletjes, maar allen tot zo'n 20 cm denk ik. Zag nog wel een mooie grote bruine draaien achter mn streamer, maar wilde daarna niks meer..

Kwam nog twee Vlamingen tegen die aan het Tjechisch nymphen waren, die hadden nog niet veel gevangen, maar wel wat vlagzalm. Ze kwamen er wel vaker, maar ze vonden het ook moeizaam. Als ik hun mocht geloven liggen in het stadje de grotere forellen.
Wellicht nog eens terug  :)

Wel belabberd dat je overal betaald moet parkeren  >:(

Satch


Beertje

De Aar ligt ten zuiden  van de Lahn.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jo flyfishing

Weet niet of dit forum bekend is hier.

iig veel info te vinden over nogal wat riviertjes in verschillende gebieden in Duitsland. beschrijvingen, soorten aanwezig tot contact gegevens en voorwaarden.
Check de datums die er bij staan, om te zien hoe recent de info aangepast is. voor de möhne staat die brinkdinges er nog bij...

http://www.angler-glueck.de/forumdisplay.php/43-Binnengew%C3%A4sser
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

Interresant  forum. bedankt voor het delen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.