Middagje OVM

Started by MarcelN, December 02, 2012, 22:23:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Vanmiddag ondanks de buien toch maar naar Oostvoorne gegaan, ik wilde vandaag wel eens met de zinklijn icm streamers/wooly buggers vissen.
Al gauw bleek dat ik dit niet gewend ben, want ik werd er al snel op gewezen door een mede forummer uit HHHHoogvliet dat ik dan niet met lange tapse leaders moet vissen mmmmm, achteraf klopt dat wel weet ik van het Fint vissen. Hij heeft me geholpen met die lijnen te wijzigen en ik ging weer verder klooien, maar wat een ellende met dat wier daar zeg...en ik maar denken dat ik aanbeten had :-[
Dus na een tijdje terug naar de auto om bij te komen en wat eten, maar wat zag ik daarrrrr bij de Loswal langs de kant, allemaal stijgende forelletjes!
Dus ik de andere reel erop met drijflijn en een drijvend zwart vliegje......helaas ze bleven stijgen, maar niet bij mij.
Even verder stond iemand achtjes te draaien en ving zowaar een springend uitzettertje....mmmmm, dat moet een nimf zijn, dus ik inmiddels al tegen het schemer aan, een creatie van mijzelf die in Slovenië redelijk succesvol was, een grijze goudkop eraan geknoopt.
Al snel voelde ik een tik en een mooie 40'er rainbow kon ik al strippend binnenwerken, die was in ieder geval groter dan mijn buurman haha.
Helaas geen foto, want die buurman stond erbij, dus in het net onthaakt en weg ermee.
Dus ik weer verder met werpen.....ik had weer een aanbeet, maar al binnenstrippend leek het wel of die mijn kant op kwam, ik raakte in alle haast met mijzelf in de klit :-[
Weg was die... grrr. >:(
Het werd donker en donkerder, op een gegeven moment stond ik gewoon blind te werpen en wilde eigenlijk naar de auto om in te pakken, ik gooide nog 1x ver uit om mijn lijn te strekken en zo naar de kant lopend om netjes de lijn op de reel te spoelen, en ja hoor.....ik zat weer eens vast aan die paal met dat visbordje erop, ook dat nog in het donker......maar toen ineens begon die paal ineens lijn te nemen ::wtf:: wandelende takken bestaan, maar palen :o eeeyyy dit is een beste, die neemt ouderwets een eind lijn en kon hem/haar lekker op mijn nieuwe reel drillen, perfecte slip die Danielsson reels topspul! Zeker icm met mijn 3x tippie, ik rekende immers op die nieuwe uitzettertjes. Na een minuut of 5 had ik hem/haar bij de kant, maar onee....ik zie niets inmiddels ::wtf::
Dus het beestje even in het net in het water gelaten en snel mijn hoofdlampje gepakt, nimf eruit en op de foto in het natte wier/gras aldaar ::goodjob::
Een mooie rainbow van precies 50cm die best wel een robbertje kon vechten, ik legde de vis terug en in het schijnsel van de hoofdlamp ging die er weer vlot vandoor, mission accomplished ::goodjob::
Het was in ieder geval een leerzame dag weer, normaal sta ik er met bibio's te klooien en scoren ook, maar dit was ook best wel leuk!

groetjes Marcel.

pas

::wtf::

Gerrit72




::goodjob:: Lekker bezig! Mooie vis en mooi verhaal! Doorzetten en tactiek wijzigen aan de omstandigheden werkt!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

Rob een ik waren er gister middag ook, half uurtje gevist. Rob vroeg om wat tippet. had net ingeworpen en legde de hengel weg. Liep naar Rob. Sta ik bij Rob zien we ineens een forel springen en mijn reel begint te gieren. Dat was ik dus. Ik rennen naar mijn hengel. Slecht plan. Ik op mijn muil. Lip gescheurd, knie dik, hand ontvelt en de forel zat er niet meer aan :(

Useless

Leuk verhaal Marcel. Doorzetten werkt! En gek genoeg zijn het de kleine visjes daar die de meeste sport geven. 50 En 60+ vissen gaan meestal harder te keer dan de hele grote bakken.

@Koen Volgens mij een verhaal dat je langer bij zal blijven dan de vangst van menig vis. Zo'n gebeurtenis van een hengel die bijna het water in wordt getrokken en de bijbehorende valpartij zitten voor de rest van je leven in je geheugen gegrift. Is wat mij betreft hetgeen dat het zo leuk maakt al dacht je daar op het 'moment supreme' waarschijnlijk heel anders over ::sjorrie::.

BV

Oeps,
Beterschap gewenst.

Rot forellen die alleen bijten als je de hengel niet vast hebt.
Gebeurt mij ook , en krijg dan gekke twijfels.. ;)

Koen

Quote from: Useless on December 03, 2012, 12:14:18
Leuk verhaal Marcel. Doorzetten werkt! En gek genoeg zijn het de kleine visjes daar die de meeste sport geven. 50 En 60+ vissen gaan meestal harder te keer dan de hele grote bakken.

@Koen Volgens mij een verhaal dat je langer bij zal blijven dan de vangst van menig vis. Zo'n gebeurtenis van een hengel die bijna het water in wordt getrokken en de bijbehorende valpartij zitten voor de rest van je leven in je geheugen gegrift. Is wat mij betreft hetgeen dat het zo leuk maakt al dacht je daar op het 'moment supreme' waarschijnlijk heel anders over ::sjorrie::.

jah, maar over 2 weken is de herkansing :P en wellicht volgende weekend ff snoeken bij mijn ouders, mits mijn hand het toe laat. tis natuurlijk de werphand die stuk is.

Jasper

Gebruik de OVM-hengel-wegleg-methode dan;

Leg de hengel altijd op de zijkant, met de reelhandle naar boven.
Plaats een grote steen op het handvat
Laat max. 1,5m lijn vrij liggen in keurige lussen en leg de lijn strak naar het startoog door een klein steentje op de vliegenlijn te leggen (formaat keilsteentje)

Dit werkt perfect, alles wat je haakt bij even plassen (oid) blijft hangen en je hengel kan er niet vandoor. Ik zie nog mijn vismaat zijn hengel met een snoekduik uit de lucht grijpen op een dammetje.... toen hadden we deze methode nog niet.

Voorbeeldje (maar hier heb ik de grote steen niet neergelegd...):

rena

Klapstoeltje, thermos, zinklijn, booby aan de leader, werpen en .... wachten maar :)

Henkie


wouter veuger

mooi verslag en mooie vis hoor!

doorzetten wordt beloond :D

Bekeerling

Quote from: Henkie on December 03, 2012, 17:03:39
Je vergeet de bivy.

En wat dacht je van een voerboot? Hoef je ook niet meer zo'n "dure" cursus te volgen en je komt veel verder dan menig andere vliegvisser   ::duim::

MarcelN

#12
Eey jongens, bedankt, ja het was een leuk dagje....
Maar vertel eens, is dat vissen met booby's statisch? Ik heb bergen van die dingen nog liggen.....en eitjes.
Ik ben dit jaar na 30 jaar weer begonnen met vissen he, vergeet dat niet. Mijn eerste dagje ovm in april leverde mij er ook al 2 mooie(grotere) regenbogen op en wat bizarre runners/lossers op met de bibio, niet slecht voor een 'starter' daar.
Maar al met al vond ik het erg leuk, alleen jammer dat ik dit niet eerder door had deze methode, anders had ik er zeker meer gevangen.
Ik bedoel, tegen het schemer omschakelen naar nimf en dan 3 aanbeten en 2 verzilveren is niet slecht toch voor daar?
Maarre...ik was om 17.45uur klaar met de vis en om 18uur reed ik weg, weet je wel hoe donker het daar dan is.....moraal van het verhaal, neem altijd van die hoofd ledlampjes mee!

Volgende keer ga ik met de belly, die is binnen, maar ik wacht nog op de flippers....

Marcel.

shit het is nimph, mijn maitresse is een nimf ::blabla::

Jasper

Én de Optonic erop!
@Marcel; prima resultaat inderdaad, met verschillende methodes.

Quote from: rena on December 03, 2012, 15:21:30
Klapstoeltje, thermos, zinklijn, booby aan de leader, werpen en .... wachten maar :)

Ron-O

Koen, bijna je nieuwe hengel kwijt?? Hoe is het met de lip en je knie, je bent nu wel stijf denk ik, na zo'n val.

Gr, Ron-O ;)

Koen

ik was um bijna kwijt ja. het gaat wel weer, lip is al weer bijna dicht, maar wel nog wat dik. Knie doet nog wat zeer. niet getreurd, dit weekend gaat er wel weer gezwiept worden :)

Troutbuster

Gelukkig dat het weer een beetje gaat met je Koen!! ;)

Voortaan "gewoon" Rob volgen, dan gaat het een stuk minder hard! ;)

Beterschap gozer!! (gelukkig heb je de foto's nog  ;D)

Gr

Jan
"Petri Heil"