Tour OV2 het verslag...

Started by Sieger, December 20, 2010, 11:29:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Originele posting door Maurice op 22 mei 2010

Het was weer zover, de Tour de OV 2.

Zaterdag 22 mei '10 .

Mooi op tijd vertrokken naar de verzamelplaats.
Om 9.15 uur dacht ik toch wel de eerste te zijn maar nee hoor,
Er vloog al een lijn het Overijssels kanaal in.
Peter en Gerrit waren er al.
Lekker even staan kletsen en zo langzamerhand kwamen de deelnemers aan rijden.
Helaas moest Maarten verstek laten gaan i.v.m. ziekte thuis.
Joost en Bert-jan waren iets wat aan de late kant maar ja Joost zijn vrouw moest eerst nog even naar de kapper.
Ook Herman was laat hij was zijn dekentje vergeten voor de kofferbak verkoop.
ErickW was ook wat aan de late kant maar wel iets eerder dan Herman maar waarom???
Toen iedereen er was zijn we ook gelijk vertrokken met de auto`s en camper naar de vis plek.
Ja mensen een camper.
Harlin (compleet)en Max waren er ook.
Na het optuigen van de hengels met een mooie groep vissers naar het water gegaan.
Al snel werden er stekken bevolkt en werd de groep lopers kleiner.

Ik had me voor genomen om te beginnen waar ik vorig jaar gestopt was en die ene vis had gevangen.
Helaas stond er op dat stuk net teveel wind dus maar verder gelopen naar de buffervijvers.
En gelukkig bij aan komst zag ik net als Auke dat er beweging zat op de Regge.
Dus zijn we daar begonnen.

Peter en Gerrit zijn in een buffer vijver begonnen waar ook veel heel veel vis zat.
Vooral kleine vis maar ja vis is vis.
Na een kleine 15 minuten ben ik ook op de buffervijver gaan vissen en Auke volgde niet lang daarna.
Dit jaar had ik snel de eerste vis  een leuke voorn 14cm.

Peter volgde me ook snel daarna ook met een voorn een blankvoorn van 17cm.

Dus onder de vele kleintjes zaten de leukere vissen op ons te wachten.
De zon deed zijn werk goed maar door de lekkere wind viel dat niet op.
Maar de eerste rode armen en nekken kwamen in zicht toen Joost en Bert-jan de vijver ook kwamen bevissen.
En later kwamen er meer vissers en liepen er verschillende weer verder.
Er werd lekker geswiept en vele aanbeten gemist.

Inmiddels had Gerrit de eerste roofvis in de geschiedenis van de Tour de OV gevangen.
En wat later bleek ook de enigste.
Een beste baars van 4cm is het gene wat hij wist te landen.
Maar er waren een paar zorgen op komen zetten.
Gerard of te wel  Richard was nergens meer te bekennen.
Maar ondertussen werd er ook nog wat ge ouwehoert over de super baars van Gerrit.
Veel kleiner zou de vis dus ook niet gevangen kunnen worden.
Helaas mocht ik het tegendeel weer bewijzen, en dat met een voorn van max 2,5 cm die me om de oren kwam vliegen.
Maar iedereen ving zo links en rechts een visje.

Joost begon te vangen 4 achter elkaar dus was het tijd om te eten.
Langzaam weer naar de auto`s voor een hapje en drankje.
En zo werd de groep lopen de vissers weer groter na mate we de auto`s naderen.
De voorste groep bleef staan en keken naar Weerwolf.
Er werden snelle passen gemaakt om zijn vis te bewonderen.
Een mooie hele mooie vis.
En dan nog wel dat hij er al vaker had gevist maar nooit wat had gevangen.
Hij was ontmaagd volgens zijn eigen woorden.
Tijdens het eten werd de kofferbak handel bedreven.



Reels veranderde van eigenaar net als andere zaken.
Max heeft nog genoten van de gehaktbal van Henk.
Na het eten weer even gevist.
Sieger wist zijn eerste ook te pakken en kwam dus ook van de 0 af.
Tot op dat moment stond hij en Harry nog op de nul.


Joost en Bert-jan waren het zat volgens mij, Joost was het gevoel kwijt en ving niets meer.
Maar ook pijn in de rug deed hen eerder vertrekken dan de rest.
Tegen 15.45 werd besloten om te stoppen en nog even wat te gaan drinken op het terras van Hancate.
Hier hebben we nog lekker zitten kletsen en visverhalen verteld.
Hier heeft iedereen ook een kleine herinnering vond de tour de OV2 ontvangen.
En buiten dat heb ik volgende prijzen mogen uitrijken.

Meeste vis beker,  Auke en Eric
Mooiste vis beker,   Weerwolf  ruisvoorn 25+ 
Wisselbeker tour de OV,  Weerwolf voor zijn mooie ruisvoorn.
Mooiste foto, Linda.  jongens op de brug. ( vliegenset)
Poedelprijs, Harry 0 vissen mar wel een blokje dubbingwax.


De overgebleven spullen zijn verdeeld onder de liefhebbers.
Bas bedankt voor de vliegen en de rest van de spullen.

Graag zie ik van de overige deelnemers ook een stukje over de dag.
Vooral omdat we toch verspreid hebben gevist.
En natuurlijk foto`s.

Iedereen bedankt voor de mooie dag.
Groet,
Maurice


Sieger

Sieger

Nog een paar foto's van mij:



Gerrit met bezoekers...



Harlin...Dan toch maar ff een lijntje strekken...



Vis van de dag...!!!


Sieger

Sieger

ff een paar foto's van onze superrrr dag gemaakt door special reporter Bertjan













Al weer een beetje bijgekomen van de zon?????


Sieger

Sieger

#3
Originele posting door Peter op 25 mei 2010

Gerrit zijn MONSTERBAARS

Ik geloof ZES cm maar ja vis is vis meer zat er niet in voor Gerrit voor mij ook niet echt een blankvoorn van 14 cm wel een hoop aanbeten maar hangen ho maar,op een gegeven moment werd het echt een beetje druk het leek wel of de forummers allemaal in 1 putje kwamen zwiepen terwijl de omgeving zo schitterend is allemaal op een kluitje op het drukst was het aantal zwiepers  zo 9 man oa Gerrit ,Maurice,Sieger en ....en .....


Ik kreeg ze alleen niet allemaal op de foto aan de linkerkant stonden er ook nog een paar Auke BertJan, Joost en Herman
Gerrit en Ikke zijn toen een stukkie terug gelopen om te kijken of er in die mooie omgeving nog een stekkie was waar wat meer te vangen was en een beetje dichterbij mijn broodje genoeg mooie stekkies maar weinig tikkies ,
Ruiser had ook een leuk stekkie gevonden ,zal niet die man heeft er neus voor als er ergens vis zit vind hij dat en vangt ze ook inmiddels hij ie er 4 geloof ik niet groot maar vis,


Joost probeert nog een vissie te vangen ,vind het ook niet zo gek dat Sieger de poedelprijs heb want of hij  staat te kijken of te praten

maar waarover  zullen die twee het hebben niet over de gehaktballen want die waren er in 1ste instantie niet later toch wel zeker TWEE stuks


BertJan en ... met paardestaart waren ook aan het struinen op zoek naar vis  in de mooie natuur.

Tijdens de lunch kwamen er toch nog Warme Gehaktballen tevoorschijn netjes verstopt onder een truitje


Vertaal Maurice had voor Rossie tweebroodjes Bal meegenomen maar helaas had Rossie last van een Heineken hoofd dus moest Maurice Twee ballen opeten Koud niet zo lekker toen zei Linda (vrouw van Harry)ik heb wel twee warme HaHa
Rossie jouw bal heeft Max(de hond van Har en Lin)zeer goed gesmaakt,

Linda trouwens de winnares van de winnende foto van de maand Mei .

Hierna nog ff lekker gezwiept maar niks gevangen nog een lekkere wiite genomen prijzen uitgereikt afspraken voor volgend jaar gemaakt Weerwolf ( Roelof) is de sigaar in 2011,door zijn 2 Ruisertjes van 25/25,5 cm .
Moe verbrand voldaan genoten hebbend slap geouwehoerd weer naar het Noorden vertrekkend huiswaarts gegaan .

Alle 18 forummers bedankt speciaal Maurice voor deze schitterende dag de 22-5-2010


Sieger

Sieger

Ben zo vrij geweest de reacties met foto's ook even op het nieuwe forum te plaatsen..


Sieger

harlin

Neem de tijd maar???
Ben er helemaal klaar mee, grrrrrr :wink:

Hier komt dan mijn OV2 tour verslag.

Op tijd zijn we vertrokken richting Hellendoorn om eens te kijken hoe het er daar uit ziet
met een groepje vliegvisser van/met het forum vliegvissen.nl.
Omdat we/ik geen zin hebben om al te vroeg op te staan gaan we Vrijdag al op pad met de camper.
Het hotel waar we verzamelen kunnen we overnachten.
Op Google Eart echter zag het er niet echt rustig uit.
Toch maar even gekeken voor een ander overnachting plaats.
Het werd een goedkope overnachting, voor €3,50 stonden we op een mooie rustige plaats bij een gesaneerde varkenshouderij. :D



Alleen deze aanblik al, dit zegt genoeg, op het tafeltje een pvc koker aan de keting en op slot.
Hier kon je dus je geld in gooien, geen registratie of wat dan ook.
Echt het vrijheid blijheid gevoel houd je hier.

Na een goede nachtrust zijn we via de kortste weg naar de verzamelplaats gereden.
Mooi binnendoor, Lin zat te genieten van de mooie omgeving.
"Zandpaden" waren er ook nog te nemen, wat haar aan Noorwegen deed denken.
Bij Hancate aan gekomen zagen we de eerste vliegvissers al staan.
Handen worden geschud en het wachten op de anderen begint.
Na een flinke vertraging van de "winkelwagen" gaan we uiteindelijk op pad.
In de veronderstelling dat we nog een aardig stukje moet worden gereden vertrekken we.

We rijden langs mooi viswater, waar we heen gaan weet ik niet, maar dan wordt er gestopt op een zandweg.

In de veronderstelling dat er even gewacht moet worden op eventuele achterblijvers van/bij de stoplichten
zie ik dus dat er in principe al na een paar meter gevist kan worden.   
Het is geen wachten maar
kijken
en gelijk beginnen met vissen (na een wandeling).

De omgeving is zo mooi, komt ook vanwege het mooie weer, dat ik niet veel haast heb om echt een visje te vangen.
Het moet leuk blijven, de kunst wat afkijken, genieten van de omgeving.
Waar zou ik me druk om maken, ik vang me visje evengoed wel, denk je overmoedig.

Blijf wat bij Herman in de buurt,  
zo'n lokale moet je in de gaten houden op hun "thuiswater".

Herman staat met de ruiser te werpen.
Vraag me af of dat nou nog wel lekker vist.
Ik vraag Herman wat, en even later sta ik zelf met die hengel in mijn handen.
Met 2 worpen heb ik de hele boel in de knoop, tijdens het werpen kreeg ik het gevoel van een zwaar bonkende hengel.
Het deed me denken aan mijn begin periode met streameren, die kreeg ik ook niet weg.
Nu was de beetverklinker de boosdoener.
Herman gaat zijn leader vervangen, dat geeft mij mooi de kans om zonder gewicht even te werpen.
Na een paar worpen denk bij mezelf: op die kleine riviertjes is het vast en zeker een fijn hengeltje om mee te vissen.
Als Herman de boel er opnieuw aan heeft geknoopt  mag ik overnieuw werpen van hem.
Ik laat het maar zo, straks weer de boel in de tist, en kan Herman opnieuw knopen,
en de bomen moeten nog komen.
 
En zo loop je langs de Regge, af en toe gooi je die lijn wat op het water, maar sta meer te kijken hoe een ander vist en ook niets vangt.. :roll:
 
Hoe verder ik kom, hoe mooier het landschap wordt, krijg de neiging om terug te gaan naar de camper
en de hengel te verruilen voor de spiegelreflexcamera ipv die kleine pocket die ik bij me heb.

Dan zie ik in de verte dat er iemand een visje vangt, moet dan ook maar eens die kant op.
Groot is mijn verwondering als er een heel groepje aan 1 of ander "ruisvoorn put" staat.

Ga er maar eens bij staan te kijken, er worden nog een paar visjes gevangen,
gooi er zelf ook nog een paar worpen, van die paar worpen heb ik wel een paar aanbeten.
M'n vliegen worden dus wel gepakt, dat geeft de burger toch weer moed om op dat andere water te gaan vissen.

Het wordt warmer, krijg meer dorst, niets bij me, dacht dat we in de buurt van de auto's zouden blijven.
Ga me niet nog warmer werpen als nodig is, sta wel een beetje op de wind, dan zie een bekend hondje.
De eigenaar moet dan ook niet ver meer zijn, ja hoor daar zie ik Lin met de camera lopen en plaatjes schieten.
Zij heeft het eten al op, ze had niet verwacht dat we zo ver zouden zijn, maar vermaakt zich wel met de camera, omgeving en vliegvissers.

Het wordt tijd om te eten,
op de terugweg
wordt er nog even een ruiser op de fotogezet.

Deze vis wordt opgemeten met een ikea meetlint waarvan Maurice er een mooi zootje van had.
Die waren in het begin uitgedeeld en een papiertje er bij voor de vangst registratie.
Ook nog een ikea potlood erbij, het kon niet op.
   
En zo kunnen we om een uur of 2 even wat eten en de vliegvissen.nlflyfair af struinen..

Max heeft en stuk koude bal gehad, waar ie niet al te lang van heeft genoten. :shock:
Hij lag totaal voor pampus na het eten van dat ding, het was de vraag of ie het nog wel zou redden. :twisted:


Een paar keer stopte er een auto om hem weg te claxoneren, maar was zo verdoofd dat ie bleef liggen. :wink:

Na een reeltje te hebben gescoord op de vliegvissen.nlflyfair moet/kan er weer "gevist" worden.
Verschillende stonden bij de ruisvoornbakken, zelf stond ik liever bij stromend water.

John stond daar ook liever zo te zien.   
Of er na die tijd nog wat gevangen is weet ik niet, wel dat we om een uur of 4 gestopt zijn.
Zelf vond ik het niet erg, het werd toch wel wat plakzakkerig weer.
Bij het naderen van een brug zag ik allemaal vliegvissers op de brug staan,
wat die daar moesten werd me al snel duidelijk, die stonden lin te begluren die daar met een
gekromde rug en kont naar de brug stond te fotograferen.
Hier was ze dus o.a mee bezig:

.......................            ............


Nu we daar zo stonden en zij zich omkeerde zei ik: je moet gelijk maar even een groepsfoto maken'
Wat ze dus met liefde deed.
Vraag me af of ze daar die mooiste fotoprijs voor kreeg.

Maurice had ons verzocht om nog even een afzakkertje te nemen bij het eerste verzamelpunt.
Daar aangekomen zie je hem met een doos lopen, geleidelijk aan wordt de afsluiting van de dag steeds leuker.
Er komen sponsvliegen tevoorschijn, iedere deelnemer van deze dag krijgt er 1

wax wordt er uit gedeeld.
Ik kreeg de eerste, :D  als poedelprijs, :? 

Mooiste fotoprijs wordt ook alvast uitgedeeld voor deze dag, zonder de foto te hebben gezien.

Het zou moeten gaan om deze foto:
Hegb er mooiere tussen de 370 gezien, maar ja wie ben ik.

Maar dan komt nog het mooiste, de wisseltrofee voor de grootste Tour de O.V. vis weet ook nog een plaatsje te vinden met de grootste vis beker die gehouden mag worden.



Heb je ook nog de mooiste vis beker, hoe je daar aan moet komen is me nog niet geheel duidelijk.

Zo werd er nog wat nagepraat en 1 voor 1 druppelde iedereen naar huis.
Het was een dag die je niet snel zal vergeten lijkt mij toe.
Het weer kon niet beter, omgeving was schitterend, mooi water.
Je kon op stromend water en op putjes vissen, wat wil je nog meer.
Maurice, bedankt voor alles,
had niet verwacht dat de dag nog met zulke herinneringscadeaus en bokalen een einde zou vinden.

En zo stap je dan weer in de camper, terug naar de slaapplaats van €3,50.
Daar aangekomen nog even warm eten,
de stoelen nog maar even op het buitenterras en de pas geïnjecteerde gier opsnuiven. 8)
buitenterras

Dit is niet de enigste reden dat het zo goedkoop is hoor.
Als je er niet tegen kan heb je er ook geluidshinder van zingende leeuweriken,
merels, koekoeken, en wat ik al niet meer wat er rondvliegt daar.

Eigenlijk zouden we de volgende dag naar Friesland om nog wat bonnen te verzilveren bij een .....
Of naar Drouwen om .......
Maar bij het opstaan hadden we geen zin om dit mooie weer zoveel te rijden.
Dus maar weer terug van de plek van gisteren.


Man,man man, wat heb ik er een paaiende vis gezien zeg, en dat allemaal in een vrij stevige stroming,
weet niet welke vissen dat waren, maar op de rustige stukken was de brasem flink bezig.
Ze waren niet te vangen, alleen een kromme hengel van een vals gehaakte, was blij dat ie los ging.
Het was maar goed dat we niet 24 uur later waren met de club want het was alles fietsers en kano's.

Als je dit had gezien dan kom je tot besef dat de dag er voor een extra gouden randje had.
Voor mij had deze dag een gouden randje, mocht 4 ruisertjes landen.
Met de derde worp had ik er gelijk 2 gelijk aan de vlieg hangen.
Ff geen diervriendelijk foto,
maar het hangt wel even mooi zo.

Na verloop van tijd maar eens te eten, het smaakt goed, maar er wordt op een boom geklopt.
Nu wordt de "echte"camera gepakt een eerst maar eens een tijdje foto's maken.
   
Alle 3 op f2.8:
Hierna nog even op de ruisvoornbak vissen, dit omdat het alleen maar drukker werd op het water. in de loop van de middag.


Een paar bakken verder als waar de meesten van gisteren waren gevangen,
daar moesten volgens de berichten wat grotere zitten.

Klopt zeker, heb ze wel gezien maar de echt grotere niet gevangen, het was een echte paaidag daar.
Wel 1 van 16 & 20cm
Op een doodlopend stuk zag ik nog wat karper azen, kwam lengte te kort om ze te bereiken.
Omlopen dan maar, maar de wal was zo hoog en steil, vol brandnetels, zag het niet zitten om op die manier achter de vis aan te gaan in mijn open crockies.
Al met al was het een mooie en warmere dag als de zaterdag.
Dan denk je aan die plek in de schaduw waar de grootste vis werd gevangen,
Heb daar een paar worpen gedaan, het was alles wandelaars en fietser.
De lijn bleef ook nog een paar keer hangen in de spinraggen die los waaiden van de bomen.
Nog een tijdje bij de specht gezeten om nog wat plaatjes schieten, waarna we weer naar die rustige slaapplaats van €3,50 vertrokken. Daar weer van fraaie avondlicht genoten.




die zwarte panter hebben ze nog steeds niet te pakken zag ik daar:

Na de overnachting,  hebben we nog een rondrit gemaakt door Overijssel, heb veel mooi viswater gezien.
Maar het eigenviswater trok toch ook weer, en zo heb ik daar in de vroege avond nog even in het IJsselmeer gevist.

Heb ook nog wat gevangen, en dat op een #4, pfft moest er wel op af om de boel te onthaken.

Terwijl ik daar stond had ik het idee dat het water toch wel erg veel stroming had. Dan maar even bij de/een uitlaat van het meer kijken, ja hoor hij stroomt.
Dus nu naar de andere kant van de dijk, en daar sta je dan met je 4tje,
zou toch wel wat worden als daar een dikke 80ger op knalt.
Moet er even niet aan denken, maar zal wel een sport zijn.
(dins/woens/donder en vrijdagavond ook gevist, dus nu weet je gelijk waarom het hier zo lang duurde voor mijn rea er kwam te staan.)
Aan deze kan je zien
dat het niet vroeg is voor dat ik thuis ben.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

was er niet dankzij een collega.
maarja kan niet overal bij wezen.

vindt toch de foto op de brug het mooist van het hele verslag,op het verhaal na dan.
prachtig.


maurice

krijg er al weer zin in.

Ja Henk ik hoop dat je er dit jaar bij bent.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Begint hier ook alweer te kriebelen... Wanneer... ;D


Sieger

peter

Heb altijd al gezegt dat de brug foto het mooiste was ,moeten alleen nog meer forummers op staan dit jaar ,dus Maurice wanneer is het dit jaar?????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

Quote from: maurice on February 01, 2011, 22:28:57
krijg er al weer zin in.

Ja Henk ik hoop dat je er dit jaar bij bent.

heb wel een luchtbed hoor hahahaha

peter

Toch nog wel 2stuks hoop ikke HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69


peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm