<<< OV 3 verslag 2011>>>

Started by harlin, June 04, 2011, 23:24:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

Tja, wat nu, er werd gevraagd om een smeuïg verhaaltje van de OV3 tour.
Ondertussen is er al zoveel de revue  gepasseerd dat het wel moeilijk wordt om met dit weer een smeuïg stukje te maken.
Maar ga maar een poging wagen, het duurde wat lang vanwege het lange licht in de avond wat toch weer om wat visuurtjes vraagt.
Maar zal toch een poging wagen.

Wij zijn wat eerder op pad gegaan als de rest van het forum.
Zelf wou ik al op vrijdag weg, maar dan moet er weer "oppas" komen voor  ........., dat wordt dus niks.
Zaterdag dan maar op pad, Al snel zitten we op de dijk naar Lelystad, aan het einde van de dijk ga ik rechts af.
Wat ga jij doen? was het naast me. Even wat (leader) lijn halen bij raven, en eventueel nog wat doosjes en haakjes, ik heb toch gezegd dat ik daar even langs wou gaan?

O, dat klopt, maar ik was in de veronderstelling  dat het die andere zaak was waar we wel vaker zijn geweest.
Lin loopt langs de stelling bij raven, ze ziet dingen wat haar aanstaat.
Even later  gaan we de winkel uit, klein tasje met 900meter leader er in en nog wat ander spul.

Alsnog nog maar even langs Oldemarkt, het is voor ons voorlopig de laatste keer dat we er zijn geweest, of er moeten weer positieve berichten binnen komen.
Lijnen en  reels is er wel op vooruit gegaan, maar voor de rest moet je er niet meer zijn.
Misschien is het nog wat voor beginners, maar niet meer voor ons.

De overnachtingsplek van vorig jaar wordt via vermijdt  snelwegen ingetoetst.
Als we nog 20km moeten rijden we langs een plek die me erg bekend voor komt.
Op de TT verschijnt een nkc embleem ,
aan het einde van de weg gaan we links af om het terrein te bekijken.


Het is leeg, er zijn voorzieningen, en zelfbediening bij het "inboeken", voor die €4 (extra) rijden wij niet verder.








Bij de blauwe pijl staan we
op de camperplaats.

De gele is de
parkeerplaats om bij
de visplekjes te komen.

Links de de witte weg,
daar reden we toen het
nkc embleem kwam
oplichten. ;D

En zo komen staan we in het midden van de ontmoeting plaats en de visparkeerplaats te staan.
Als we daar mooi in de luwte van de bomen staan
kan ik mooi op de ruimte even een paar lijnen uitproberen voor morgen.

Tijdens het werpen landen  verschillende groene luizen op m'n jas, na de beslissing welke lijn er op gaat worden er aan de leader  een paar nimfen geknoopt met wat groene luizen kleuren.
Zo die ligt klaar voor morgen, nu maar naar binnen, hoef niet helemaal nat te worden van de regen.
Eigenlijk had ik mezelf beloofd om wat op voor te vissen, maar de regen en harde hield me tegen.
In de camper nog even kijken wat het weer hier wordt de volgende dag.

Niet veel zon, maar gelukkig weinig wind, dat gaat goed komen, ben benieuwd wat het waait best hard op dit moment.

Na een goede nacht en ``vermoeiende``  reis naar Hancate worden we warm onthaald door de mensen die er al zijn.
Roelof Weerwolf heeft de bus vol koffie en cake die gretig wordt genuttigd.
Er gaat een doosje vliegen voorbij waar we een goed vangende vlieg uit mogen pakken.
Van Wilco had ik al 2 miertjes gekregen, die hier voorkomen, ieder met een tintje kleurverschil.
Als iedereen er is gaan we op pad naar de visplekken waar we ons in de berm opstellen.




Omdat ik de spullen al klaar had liggen sta ik als eerste te vissen,nog geen gekregen vlieg er aan,  als ik de lijn op lengte breng stopt er een auto.
Er stapt een man uit en komt even controleren of ik niet in overtreding ben, de andere rijd door om de grote ploeg te controleren, alles is in orde bij me....
Als oud wijf ga ik terug naar de groep, ff kijken of iedereen wel zijn papieren in orde heeft, anders kan ik eventueel de mijne even overdragen.
Maar....ze hebben wel bij een paar forumleden een oogje toegeknepen die hun papieren waren vergeten.


Vispas controle.

Roelof met de dagvergunnings-
papieren  van natuurmonumenten.

De 2e man van links wil graag
foto's hebben van het geheel.

Denk dat ie raar zal opkijken
als ie er achter komt dat ie
ook nog op youtube staat.  ::)






Vliegvisser profiel

Na de controle denk je kunnen gaan vissen, niets is minder waar.
Er moet volgens Lin eerst nog een groepsfoto worden gemaakt, na wat aanwijzingen staat de groep er uiteindelijk op.


Zodra die klaar is gaat een ieder zijn eigen pad. Er staat vrij veel wind, voor mezelf heb ik al een stek in mijn hoofd wat luwte en warmte aan gaat.
Als ik op het plekje sta wat ik in mijn hoofd had en nog niet bezet is, gaat Maurice voorbij met een groepje.
Het zegt wel dat het een goed plekje is, ik denk dat het groepje naar de "vijvers" gaan.
Naar de plek waar vorig jaar de meeste vis werd gevangen. Ik hoef niet veel te vangen als ik deze dag er maar 1 heb dan heb ik al 100% meer als vorig jaar.
Met deze wind is het goed toeven bij de "vijvers"  denk ik, maar ik ga liever  wat langs de wat minder gecultiveerde banen.
Al vrij snel vang ik een visje.
Ik maak er een foto van, met het idee dat er misschien wel een prijsje aan vast zit.

Er waren nogal wat prijzen had ik gelezen, dus wie weet wat ze bedenken om er vanaf te komen.

Nadat de foto was gemaakt en opgemeten gaat de vis weer te water.
De lengte en het soort wordt genoteerd op de vanglijst die we bij aanvang hebben gekregen.
Dit vergt in mijn ogen zoveel tijd dat ik besluit om voor de rest van de dag geen visfoto's meer te maken, of het moet een ander zijn die ik leuk op een plaatje kan zetten.
Al snel volgt een het volgende visje, even later weer 1, de haven, Marker/IJsselmeer en poldervlieg doet het goed.
Dan komt Lin voorbij die links en rechts al foto's loopt te schieten, de honden mee.
Ja ze had de oppas over Nikki, wat je schrijft met  ck, waarschijnlijk. 



Nicky  was al op
bezoek  geweest bij
Max in de camper
voordat ze samen op
pad gingen.

Max moet er toch
wel even aan
wennen dat er
zomaar een dame 
op zijn plek zit.

Even nadat deze foto is gemaakt hoor ik haar piepen en janken, ze was op me af gerend en rende daarna  nog wat rond.
Maar de grond zat vol met diepe pootafdrukken van koeien, een poot van Nicky is ergens achter blijven hangen en een nagelrand is wat rood van het bloed en is wat beschadigd.
Zoals ze daar ging zitten wachten met dat pootje omhoog was een vermakelijk gezicht.
Nadat ze was uitgehuild, liep ze rustig weg, geen gejank en gepiep meer, even later liep ze weer te rennen of er niets aan de hand was.
Echt een vrouwtje dat schreeuwde om aandacht.


Achteraf blijkt dat Lin al meerdere foto's had gemaakt onderweg van collega vliegvisforumleden.








Omdat er regelmatig vis op de kant kwam bleef ik maar wat op het zelfde plekje staan.
Soms kreeg je een opmerking van je gaat wel lekker zo.
Maar er waren er niet veel die om me reageerden als ik zei dat er onder de volgen wilg een grote dikke vis zat.
Die vis kwam regelmatig boven water als er wat uit de boom dwarrelde.
Ik moest er zelf ook teveel voor doen om met deze wind achter dat beest aan te gaan.
Lin is nog even richting visvijvers geweest en maakte de volgende opnames.


Gewo heeft ook
een plekje
gevonden zo
langs het
water.

De jongelui
hebben elkaar
ook gevonden.


Danny?? en Youri

Voor je er erg in heb loopt het alweer tegen de tijd aan om een hapje te doen/halen.
De catering was niet goed om met de fiets te brengen. Er was groter materiaal ingezet.


De tafel werd vol gezet
Roelof die de soep opschepte.

De hengels waren tegen een bord aan gezet, ik zag ze wegschuiven.
Nergens een touwtje om de boel vast te knopen, heb toen maar een schepnet aangehaakt zodat ze daar op vast liepen.




De hengels
stonden tegen
het bord

Maar na een
windvlaag
staan ze
er scheef bij,
heeft het
schepnet toch
nog goed werk
verricht vandaag.
= Ook als
"lijnmandje"
gebruikt met
al dat onkruid
om je heen.


............................................................................................



De broodje gingen er in als zoete koek, lekkere soep met warme ballen, onderdelen van verschillende kippen  werden als lippenstift gebruikt.




Zat de 1 te eten, een ander wacht zijn beurt af en stond wat te oh'en.


Ik denk wel dat de meesten toch wel aardig onder de indruk waren wat er allemaal op tafel was gezet.
Er was ruim voldoende om iedereen te voorzien van een natje en droogje, hoe en waar het allemaal vandaan kwam maakt me niet uit.
Volgende keer maar weer de zelfde catering???
Nadat de inwendige mens versterkt was gingen de meesten weer te vissen, een enkeling ging er weer vandoor maar mocht de pret niet drukken.

Toen ik zelf weer op pad ging zat Rob H op de aanlegsteiger te vissen.


Hij zei dat er genoeg vis draaide maar dat ze niet waren te vangen.
Ik loop door, even voorbij Rob staat een boom.


Vlak er achter zie ik een schooltje vis zwemmen, ik breng de lijn op lengte en werp.
Even afzinken en strippen, jawel een winde van 21 cm weet m'n nimf te pakken.
Na het opmeten loop ik terug, met het idee om hem aan Rob te geven zodat die hem even aan zijn vlieg kan hangen.
Kan hij het OVM gevoel even vergelijken met het OV gevoel.
Maar als ik die richting oploop denk ik:  die vis blijft zo wel erg lang  op het droge .
Dus de vis gaat naast Rob het water in met de mededeling: kijk zo doe je dat.
Hoop dat hij dat een keer terug kan zeggen met fint of zo, al hoop ik dan niet te blanken.

Dan ga ik weer op pad naar het plekje waar ik redelijk heb gevangen die morgen.
Onderweg blijf ik regelmatig steken om even naar anderen te kijken hoe die zitten te vissen.


De 1
heeft
zijn
eigen
stoel
mee 



De
ander
zit
liever
op een
harde
plank
om de
kunst
af te
kijken
Met wat onderbrekingen ga je weer naar je ochtend stek, vanuit de verte zie ik er al een ander staan.
Als ik dichterbij kom is de visser alweer weg, ik ga er staan werpen.
Heb er geen goed gevoel bij, het lijkt wel over te zijn hier, of moet het zijn dat ik er ook wat genoeg van begin te krijgen??
Of komt het van de zon die begint te glimmen, man wat wordt het warm zo met al die kleren aan.
Het wordt tijd voor verkoeling, weg van dat oppertje.

Achter me zit zeenimf wat te pielen met leaders en vliegen,

ze heeft nog niets gevangen en dat past niet in haar straatje en gaat wat anders uitproberen.
Ondertussen is het de 3e keer deze week dat ik haar bij en in het water tegen kom.
Denk dat ze toch meer kijk heeft op het grote water als mij.
Na dit tafereeltje ga ik maar weer retour naar het start/vertrekpunt.

Onderweg bij/op de brug heeft de vissende Wilco kijkers .


Hij heeft daar niet alleen staan te vissen, hij heeft ook nog foto's gemaakt met het toestel van Linda.

Hier een plaatje van Wilco's hand:

Nog maar 1van Wilco:


Dan komt er een fietstreintje aan, en moeten we een stapje opzij doen.



Erehaag
voor de
fietskarretjes
die regelmatig
voorbij knorren.

Het zal niet
vaak gebeuren
dat fietsvolk
zoiets overkomt.

Volgende keer
maar op 30-4
met z'n allen
op pad
bij Bea??

Gewo zit klaar
om er achter
aan te sluiten. ::vertel::
]

Als de groep voorbij is gaat de vliegvisgroep ook weer aan de hobbel,
als we bij het beginpunt komen  neemt Roelof de vangstlijsten in ontvangst.
De uitslag moet even berekend worden, het wordt een moeilijke verdeling van de (gesponsorde ) prijzen.

Terwijl Roelof daar zo zit te puzzelen
kijk ik waar Lin ergens rondloopt, want het is wel leuk om daar ook foto´s van te hebben.

Ze loopt beneden bij de vistrap onderwerpen te fotograferen  die niets met vissen te maken hebben.








Ze heeft nog wel een foto van de eerste binnenkomers


en achterblijvers gemaakt.



Uiteindelijk is Roelof er uit, er zijn meer prijzen dan winnaars, dus dat wordt uitdelen.
Hij begint met Danny en Youri die als eerste mogen  kiezen tussen zijn rechter en linker hand.
Het zijn 2 verschillende vliegendozen
die dankbaar door de jongens in ontvangst worden genomen.

Maurice kreeg (verdient) een boek van Leon Janssen  Wondervliegen 2 in zijn handen gedrukt.

Mede voor zijn inzet met van alles wat hij doet voor de mede(mens)forumleden.
Een mooi menselijk gebaar voor iemand die uitgaven doet wat andere leden ten goede komt.
::offtopic::  Als ik voor mezelf spreek dan denk ik alleen al aan de 103cm EP streamers die spontaan de binnenkant van m´n voordeur wisten te vinden  afgelopen winter.

Van Muddler.nl  werden Cadeaubonnen uit gereikt aan de "prijswinnaars", waarvan ik er 1 was.

De wisseltrofee
belande in mijn handen. 

Je kippenlevertjes ben ik niet vergeten hoor Henk, weet alleen niet meer wanneer hun einde vonden.
Voor, tijdens of na de uitreiking van de "prijzen", het afscheid ging eigenlijk nog vrij snel.
::offtopic::   Als gevolg: dat wij de hele week van die hete ballen bij het eten hebben.::zucht::

Wat jammer was: Er moesten mensen weg ivm werk wat weer riep om aan de bak te gaan.
Of die nog ver moesten rijden, o.a. om op tijd weer te kunnen vissen in Denemarken.

Een klein groepje van het forum blijft nog even plakken bij Overijssel actief (of zoiets).
Hoe het daar zit met de bediening zal ons allen een raadsel blijven, het was er een zootje.
Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben nog even mooi nagezeten.


Eenmaal in de camper gaat de sT.sT aan, richting huis.
Als het scherm oplicht
krijg je het idee dat je in een weiland staat, maar zie je weer hoe dichtbij alles hier bij elkaar ligt.

Zo verlaten wij het terrein/omgeving  die ons een zeer mooie/rustige nacht en dag heeft gegeven.
Onderweg wordt er nog wat afgezwaaid met mensen in een bestelbus die voor ons rijdt.

Lin heeft erg van deze dag genoten, onderweg begint ze van:
Met zo´n groep wil best eens een weekend naar Duitsland, lijkt me bere gezellig.















Eigenlijk
is het
jammer dat
het geen
blijvertje is,
hij staat
hier erg mooi
in de gang.................................................................................................   ::dance::

Om nu een hele lijst aan namen enz  te herhalen aan bedankjes doe ik niet,
Dat heb ik maar even gequoted, dat zegt meer als genoeg lijkt me. ::top::
Quote from: weerwolf on May 29, 2011, 19:32:11
Ik wil nog wel even mijn vrouw  en bram en zijn ouders bedanken voor de catering en de goede zorgen, Hartelijk dank mensen!!toppie.

Muddler natuurlijk ook bedankt voor het beschikbaarstellen van de Prijzen, en Bas voor de overige prijzen.

Het verslag laat ik even aan de andere forumleden over. Vooral van harlin verwacht ik smeuige verhalen over de vette vangst.

Quote from: weerwolf on May 31, 2011, 23:56:03
Heren, bedankt (alhoewel het niet prettig voelt al die veren in mijn ****, beetje ongemakkelijk gevoel  :-\ ) Graag gedaan,
leuk om zoveel mensen te plezieren maar de echte dank mag naar de andere mensen die er volgens mij veel meer voor gedaan hebben.

Cateraars nogmaals dank.
Wil nog wel even Rob en Perry toevoegen met de laatste ronde. ::houdoe::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

 ;D
ja mooi verhaalt .

Ja eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer,waneer die aan hun einde zijn gekomen.
ach een druge bek hadden we toch al door de warmte en wind.

mooie foto,s en super verslag.

peter

Mooi verslag Harry en Lin iets om graag terug te lezen als je het weer vergeten bent
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

 ::klappen:: heerlijk verhaal om te lezen ! :)

Henry

Mooie stukje om zo te lezen, toch een heerlijke dag geweest.

Zeenimf

Harry en Lin, een mooie impressie van de zeer geslaagde dag van de" Tour OV 3- 2011". ::top::

Har, helaas de rest van de week niet meer gevist vanwege de harde wind. ::cry::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Patrick(WF)

Een mooi verslag weer Harry. Met het lezen ven zo iets heb je toch het idee dat
je er gewoon bij ben geweest.
Groet Patrick

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Mooi verhaal harry en mooie foto's ook. Die visser op je plekkie dat was ik. Maar ik ben gefrustreerd weggegaan nadat ik voor de vijfde keer vastzat in de wilg. Het plekje wat beter geschikt voor iemand die rechtshandig is.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

hmmm had ik moeten weten :)

ken je buikworp niet Roelof dan ?
had je ook kunnen inzetten.


harlin

Quote from: weerwolf on June 05, 2011, 12:10:22
Die visser op je plekkie dat was ik. Maar ik ben gefrustreerd weggegaan nadat ik voor de vijfde keer vastzat in de wilg.
Het plekje wat beter geschikt voor iemand die rechtshandig is.
Weet dat jij er stond, maar wil evengoed nog wel een vissendse weerwolf plaatsen hoor.
Is meer een test voor oplettende lezers. ;)



Lin had nog een verzoek om foto's op te sturen naar:

Nu het toch regend kan ik mooi aan het verzoek voldoen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Hier kan je lezen waarom het zo lang duurde voor het verslag klaar was.

@ Roelof, heb je pb gezien/gelezen?,
heb je ondertussen wel oneline gezien maar nog geen rea gehad.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

weerwolf

Ik heb je pb gezien en beantwoord. Maar het online zijn van mij zegt weinig. Mijn pc staat meer aan als dat ik erachter zit hoor.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

maurice

mooi gedaan Harry mooi gedaan.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Henry

Zo aan de verschillende stukjes te zien heb ik dus wel wat gemist, ook deze is weer erg prettig om te lezen. Ga zeker me uiterste best doen om de volgende OV er bij te zijn.

Gewo

Mooi verslag/verhaal Harry.

Was voor mij de eerste keer weer vissen dit jaar, had zo zijn redenen. Kan niet anders zeggen dat ik dus eigenlijk dubbel heb genoten. ;D ;D

harlin

Quote from: Rob van H. on June 06, 2011, 11:44:04
Harry, volgende keer de vis een helmpie opdoen, kreeg een klacht over het te hard neerkomen in het water!! ;) ;D ;D
Klopt, dat ie onderweg was dacht ik zelf ook al: dat is eigenlijk te gortig. ::blozen::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN