beginnen met binden

Started by marcelvos, August 24, 2014, 19:02:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelvos

ik ben begonnen met binden en een redtag maken lukt mij en verder probeer ik het een en ander ook kijk ik veel op site's en you tube.
nu was mijn vraag ik weet echt wat voor veren ik nodig heb om mijn vliegen te kunnen maken er staat zoveel en ik zie door het bomen het bos niet meer.
wie zou mij kunnen helpen met de soorten veren welke ik nodig heb en waar ik lekker mee kan beginnen

alvast bedankt

BV


FSCHAMP

Het is eerder welke vliegen wil je maken?

Als beginner raad ik je volgende droge vliegen aan :

Red Tag : Bruine hackle, body = pauwenfibers en Tag = rode wol.
Dotterel : Witte hackle, body = pauwenfibers en Tag = rode wol
Witch : Grizzly hackle, body = pauwenfibers en Tag = oranje wol
Coachman : bruine hackle, body = pauwenfibers, vleugels = witte veer segmenten/witte polywing
Royal Coachman : bruine hackle, Body = pauwenfibers met in het midden enkele wikkelingen rode flos, staart  : tippets = fibers van de nek van een goudfazant
Bruine palmer : 3 hackles van een bruine nek wikkelen over de ganse haaksteel
Zwart palmer : 3 hackles van een zwarte nek wikkelen over de ganse haaksteel
Witte palmer : 3 hackles van een witte nek wikkelen over de ganse haaksteel
Grizzly palmer : 3 hackles van een grizzly nek wikkelen over de ganse haaksteel

Deze vliegjes werken zowel in de polders als op stromend water zoals in de Ardennen of op riviertjes in Duitsland/Luxemburg, enz.





Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>