Wintervissen op troebel water

Started by Woenos, January 21, 2018, 13:17:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woenos

Dag allemaal,

In de winter is het water vaak hoger en troebel hier in het zuiden van Brabant. Water als de dommel, tongelreep enzo zien er niet visbaar uit.
Hoe doen jullie dat op vergelijkbaar water in de winter? Of is het zoeken naar andere stekken? Vliegvissen lijkt me wel lastig zo.

Ik hoor graag hoe jullie dat doen! :)


JEVDE

Ik begrijp dat mensen op 'wintervoorn' vissen op plekken waar het water warmer is dan in open water, dus bij bebouwing en in haventjes. Maar er zijn hier zat mensen die daar meer van weten.

Menno_siemensma

fluor kleuren in je nimfen gebruiken, plaatsen zoeken waar ze overwinteren. Daar komt het eigenlijk op neer, want zoals al gezegd zoeken ze de plekken op waar het net even wat warmer/dieper is en dat zijn vaak haventjes en diepere beschutte delen van het water, waardoor ze zoveel mogelijk energie besparen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

De vraag ging met name over het troebeke en hoge water. Troebel, ondiep water is  geen probleem, zelfs kleine donkere nimfjes, worden gevonden door de voorns zoals vorige week weer bleek. Maar ook in de diepe niet heldere havens vang je wel je vis, al gebruik ik dan wel graag een fluo oranje gekleurd kraaltje op de nimf voor een beetje contrast, beter opvallen.

Alex

Ik ga dan naar de Ronde bleek ::)

Woenos

Kent iemand stekken (geen visvijvers) in zuid-oost Brabant? Of is het beter om wat verder te kijken in de winter.


goswit

  misschien de havens in de maas.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Alex

Als je in de buurt van Eindhoven woont zijn er wel wat stadswatertjes of een stukje Dommel

Fly4Fish

In de havens en rustigere wateren vertoeft de vis nu.
Helaas zijn de meeste havens vrij diep en kun je er zonder te waden niet ver genoeg werpen of je leader moet onnoemelijk lang zijn.

Ik zocht onlangs in een rustige zij-arm van de Maas, welke zeer ondiep is, naar activiteit.
Je ziet de futen en aalscholvers wel duiken, dus er zal ongetwijfeld vis zitten, maar je vangt ze niet helaas.

Woenos

Bedankt voor de reacties, meer tips zijn welkom :)