OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sietzedevisser

Ik ben van plan a.s donderdag mijn geluk te gaan proberen op het ovm. Nog iemand actuele vangst info?

MarcelN

Ja, bespaar je de moeite!

HappyFisherman

Da's duidelijk genoeg Marcel :) Te warm?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger

Nee Bram, de vis wil niet bijten  :o
Vandaar

sietzedevisser

Jammer. De afspraak staat al langer en smiddags gaan we ook proberen zeebaars te vangen dus ik ga het alsnog proberen  ;D. Ik probeer fotos te maken voor een verslagje hier.

JB

Heb ik iets gemist, volgens de visplanner geldt er een gesloten tijd van 1 juli t/m 31aug op het OVM.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sietzedevisser

Dat meen je niet? Ik dacht alleen in november gesloten tijd? http://www.natuurlijkoostvoornsemeer.nl/?fId=22

sietzedevisser

Ik denk dat je wat gemist hebt eerlijk gezegd. Net ff de landelijke lijst van viswateren doorgebladerd

Quote- Oostvoornse Meer. Er mag met één eentandige haak gevist worden. Dit geldt
zowel voor de kunstvlieg als voor kunstaas. De wettelijke gesloten tijd voor
aassoorten in april en mei geldt hier niet. Op het meer is een regime van
CATCH AND RELEASE van toepassing. De vis moet dus direct na de vangst worden
teruggezet. Hier geldt een gesloten tijd in de periode 15 oktober tot 15 december

JB

Meen me te herinneren dat de extra gesloten tijd toen eens is ingevoerd mbt de welzijn van de gevangen vis ivm de evt hoge temperaturen in de betreffende maanden.

Is waarschijnlijk dus opgeheven,  dacht dat de visplanner gebaseerd was op de landelijke lijst.


Onderstaande komt van de visplanner;

Oostvoornse meer
Benodigde documenten:
VISpas

Visrechthebbende:
Sportvisserij Zuidwest Nederland
http://www.sportvisserijbelangen.nl


Op het Oostvoornse Meer geldt een gesloten tijd van 1 juli t/m 31 augustus en in de maand november.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sietzedevisser

Denk dat het opgeheven is dan. Als het niet in de landelijke lijst staat is het niet zo simpelweg. Aangezien je de visplanner ook niet aan mag voeren bij een controle o.i.d. Aangezien ook op de site van het oostvoornse meer staat dat alleen in november het vissen is verboden ga ik morgen met een gerust hart vissen.


RiverHunter

Je kan het terug lezen op dit forum :o

MarcelN

Tja, ik zie ze al 3 weken niet meer in de bak, die grote.....
Ik ben net even wezen kijken 'ter ondersteuning' ;D maar het was nog steeds dramatisch slecht.
Even was er een 'hatch' of beter, een neer storting van vliegende mieren en kon ik 2 uitzettertjes pakken met een #16 bibiootje.
Toen waren de hoogvliegende meeuwen/vliegenvangers weer weg en dus ook de mieren en forel.
Soms kijk ik er wel eens in de avond tegen het donker en zie ze er dan jagen op de kleine visjes die er zwemmen in het begin, maar ook dat zijn de uitzetters....
Ik heb er toen één 55'er kunnen pakken op mijn 'garnaal' bij de paal bij de LW in het donker, maar daar is ook alles mee gezegd wat betreft de betere vissen.
Waar ze nu zitten....ik weet het niet ???
Bij de 3 palen is nu sowieso niet te vissen vanwege het gras/wier, daar wil je toch geen vis in verspelen....ze zitten daar wel, weer die kleintjes en soms een verdwaalde grote.
Nee, geef mij maar het voorjaar of winter, is ook beter voor de vis daar!

Rene V.

Helemaal eens Marcel.Lekker in de kou grote vissies vangen  ;)Als je sportvisser bent laat je de forel met die hogere temperaturen met rust.

Rene V.

MarcelN

Zo ist Rene, nu lekker achter de carp/zeebaars aan en net als vroegâh van okt. tot maart/april op de snoek en ovm. (ovm v.a december) ::agree::

Rene V.

Geloof dat we het jaar weer rond zijn  8)

Rene V.

sietzedevisser

Ik kom net weer thuis.

Nou het dus geen gesloten tijd want het was vooral tegen de schemer lekker druk met vliegvissers. Helaas niks gevangen. Aantal anbeten en volgers en toen ik er eindelijk een gestrikt mocht die met de auto release weer zwemmen . Geen enkele vis gespot en de binnenbak rechts van de loswal was geen vis te zien. Alleen boven het wier was wat activiteit. Inderdaad wel ff een hoop stijgers met de vliegende mieren.

Smiddags nog ff de nieuwe waterweg aangedaan en 5 finten gestrikt. Al met al een geslaagd dagje. Ben wel helemaal gesloopt en een kapot waadpak rijker(water stond even hoog als buiten het pak). Nu eindelijk slapen.

Wim Envy

Mijn mooiste moment op de vliegenlat was in april dit jaar. De nieuwe Orvis Hydros reel, mijn nieuwe (gebruikte) Sage Graphite II, nieuwe Guideline...alles klopte die dag, deze memorabele dag:

Zoeffff, verstokt moest mijn linkerhand opzoek naar de lijn. Deze gierde door mijn hengel-hand, welke de drang om te slaan nauwelijks onderdrukken kon. Ik hervond contact, lijn in positie, zacht remmen en heffen die lat. Ten eerste male krulde de zilveren schoonheid in het oppervlak, en daar ging ze weer.

Diepe slagen omlaag, oh... wat heerlijk dit. Wat ongelooflijk lekker. Zovaak al gedroomd van een zilver wonder aan de vlieg, maar dit zou de eerste worden. Het kunstaas-tijdperk is voorbij. Met een pijlsnelle aanval gitste ze nog eens een meter of tien van de reel. Eerst links, om niet veel later rechts te gaan. De wind die even ervoor nog de keien van de strekdammen blies, voelde ineens als een aangenaam briesje. Koude handen? Ach, het viel mee.

Ik riep mijn trouwe maat, Maar hij was niet ver. Met arendsogen volgde hij mijn handelen. Her en der een kleine tip, opbouwend, zoals bijzondere maten doen. De melancholische roep van de wulp, klinkt ineens niet zo droevig meer. Ook de scholekster, die met haar specifieke klank altijd op de voorgrond wil, ging even opzij. Dit was mijn moment... Het dierenrijk leek het te voelen. De zilveren pijl kwam dichterbij en niet voor ze nog één keer een diepe run maakte, konden wij haar scheppen. Beginnersfoutjes werden gecompenseerd door top-materiaal. Zorgvuldig gekozen en vanaf de kurk tot de haak, alles was in evenwicht. En wat boog dat kurk akelig lekker door. Genieten... Gewoon genieten.

Gewogen en wel, 3 kg aan forellenmagie. Een buizerd vloog over maar sprak niet. Geen luid miauw-geroep wat zo kenmerkend is, geen duikvluchten... Alsof ze zeggen wilde, 'wow Wim, mooie vis.'

Toen de schemering over het Oostvoornse Meer trok en de rijksweg haar lantaarns had ontstoken, was het tijd te gaan. De grote zilverreiger wuifde ons elegant gedag, stiekem zwaaide ik even terug. En ik wist, spoedig zal ik terugkeren.

Vissen in optima forma, een grote 60+ forel op de vlieg. Ik kan alleen maar dankbaar zijn.

http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=124

[attachment deleted by admin]

Rene V.

Wat een leuk en sfeervol verslag,gefeliciteerd met je mooie vangst.

Groet Rene V.

MarcelN

Mooi visje Wim ::goodjob::
Gister in de namiddag even geweest, eerst het ondiepe afgespeurd, niets van serieuze betekenis. Daarna tegen de dammen zag ik beweging en kon ik de eerste (helaas) uitzetter strikken met een soort van streamer/garnaal combo op haak #6. Toen even bij de palen gekeken, maar daar is haast niet te vissen. Terug bij de dam nog 2 uitzetters en wat volgertjes. Totaal 3 gevangen dus.
Ik ben blij dat die kleintjes ook mijn 'big trout bate' lusten, dat vergroot de kansen.
Er was nog 1 visser, die had helaas niets, van hier?
Verder was het weer genieten, of je nu wel of niets vangt daar, heerlijk.
Veel kleine visjes gezien langs de kanten, ik vermoed dat die in de avond de klos zijn door de grotere, nu waren ze voor de reigers en visdiefjes, mooi gezicht.
Bij het weggaan kwam er een auto met een soort van walrus eruit stappen die flippers aandeed met alleen een zwembroek, sprong erin en stak het meer over :o respect!

Gerrit72



Wim, mooie vis en mooi verslag  ::goodjob::
Helemaal goed
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hidde

Ik vis hier meestal savonds maar ga het zondag denk ik maar eens in de ochtend proberen. Iemand tips?

Wim Envy

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst in Oostvoorne was (eind juli) maar toen vond ik het water troebel, dat viel tegen. Meestal ben ik er vooral in het voorjaar te vinden, maart tot en met mei, maar de opwarming van het water heeft duidelijk effect op de algengroei. Ik zou de kant kiezen waar de wind vandaan komt, wellicht dat het troebelere water met de wind mee wordt gestuwd.

In juli was het nadelig voor de vangsten, niet één aanbeet gehad, ook weinig vis gezien. Het leek mij alsof de forel dieper water had gezocht.

Rene V.

Afgelopen twee dagen met enkele mensen gevist op OVM.Ik zou nog even een maandje wachten.Forel laat zich niet zien,duikers zien ook zeer weinig en groen staat hinderlijk hoog.

Groet Rene V.

Hidde

ja.. dat wier idd.. :o
over een maand zit opa echter weer in zweden.. rot he.. en dus gaan we toch maar even kijken zondag.. kijken of we een plekje kunnen vinden waar wat minder wier ligt.. en we de vlieg wat dieper kunnen krijgen.. heb het idee dat de vis best diep zit..

iig kijken hoe het nieuwe lijntje gooit .. 

Hidde

nieuwe lijn was fijn! maar wil toch een andere hengel ;)
geen stootje.. wel 3 x azende vis gezien , aan de buitenzijde van de strekdam.
pa had er weer een. niet gemeten maar zal een cm of 40 geweest zijn , ietsje groter als die van een week terug , tikkie dikker ook