vliegen kopen of binden?

Started by chris33, May 05, 2013, 18:23:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

hoi,

zoals jullie al weten ben ik een beginnend vliegvisser. ben nieuwsgierig, wat is slimmer zelf gaan binden of kopen? Volgens mij zijn die vliegen in de winkel aardig duur..

Hebben jullie tips? Ben namelijk student, en geld is niet over zegmaar. Ben nu met aantal vliegjes aan het pielen, maar mijn red tag vlieg is niet meer helaaas :(

gijsie20

Ik kan je zeggen...binden is ook een behoorlijk dure hobby..zeker een aantal spullen in eerste aanschaf.

Heintje Davids

Ligt er aan hoe je het doet. Zelf maken is sowieso leuker, dat in ieder geval. Kopen is in de praktijk waarschijnlijk goedkoper. Juist omdat je er extra geld aan spendeert wordt je kritischer op wat je denkt nodig te hebben. Als je zelf bindt denk je al snel dat die vis zo slim is dat je werkelijk alles nodig hebt en koopt dan ook veel te veel materiaal dat je in de praktijk vaak nauwelijks gebruikt; zeker in het begin. Als je uiteindelijk ziet wat je aan bindmateriaal na vele jaren hebt aangeschaft concluderen de meesten (denk ik) dat wanneer je voor de aanschafkosten van het materiaal vliegen gekocht had, je dit in je leven niet kon opvissen. Maar zelf binden geeft bij het vangen een extra kick en dat is ook veel waard.

chris33

Okay, thanks!

En wat zijn nog goede sites of winkels, om vliegen te kopen? En stom vraagje misschien.. je hebt allerlei soorten vliegen. Hoe weet je nu eigenlijk welke je nodig hebt..? Zou wel aantal factoren hebben, zoals soort vis, periode, water etc..

BV

Gewoon effe een van de sponsors mailen met de beschrijving van waar en waarop je gaat vissen en hun een setje laten samen stellen.
Dan kom je altijd goed terecht.

maurice

#5
Kijk eens bij A&M vliegen genoeg voor een paar cent.

Net als muddler.nl, stuur hannes een pb en hij zal zekers een mooi setje samen kunnen stellen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

chris33

Dat is zeker leuke site. Niet zo extreem duur idd. Als ik ook bij andere spullen keek.

Zal eens overwegen of ik een PB stuur,. hun maken de vliegen zelf of verkopen ze die?

Arno

Cris stuur Hannus maar eens een PB met welke visserij je wilt gaan doen met de vliegen,
en een bedrag wat je uit wilt geven dan stelt hij voor jouw een hartstikke leuk parketje samen daar kun je van op aan.

Gr Arno

Geld ook voor de boys van A&M.

chris33

Quote from: Arno on May 05, 2013, 21:58:40
Cris stuur Hannus maar eens een PB met welke visserij je wilt gaan doen met de vliegen,
en een bedrag wat je uit wilt geven dan stelt hij voor jouw een hartstikke leuk parketje samen daar kun je van op aan.

Gr Arno

Geld ook voor de boys van A&M.

Ga ik zeker doen tzt.. Wil eigenlijk alles vangen, maar dat vereist ook verschillende vliegen etc.. Thanks!

Riny

Quote from: chris33 on May 05, 2013, 22:17:16
Ga ik zeker doen tzt.. Wil eigenlijk alles vangen, maar dat vereist ook verschillende vliegen etc.. Thanks!
Hannus had voor mij als leek een set samengesteld .
Bestelling prima afgehandeld.

Duur is ie ook niet, aanrader !




chris33

Heb op zijn site gekeken ja. en mailtje gestuurd. Wil eerst klein beginnen, en als bevalt is het zeker een aanrader. Niet duur vergeleken met de winkels.