Is dit een complete beginners set of ontbreekt er nog een hoop?

Started by Bekeerling, December 04, 2012, 23:08:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/am-pro-toolkit/am-pro-toolkit-wooden-box

Is dit wat om te bestellen als je wil beginnen met binden?
Zit al het belangrijke gereedschap erbij en is het kwalitatief goed spul?

ben

Dit lijkt mij ook wel grappig als beginnend vliegvisser, maar als iemand nog wat in de aanbieding heeft??????
Ik houd me dan aanbevolen!!!!!

Gert

Het zou wat kunnen zijn, ziet er wel compleet uit.
Maar je wilt al gauw meer dan 1 bobbinholder, en daar zou je dan een kwalitief betere (keramisch!) bij kunnen kopen (als deze tegenvalt tenminste. Maar met die metalen dingen heb je vaak last van draadbreuk).
En een kl*teschaar wil je ook niet, want dan ben je het binden gauw zat. Dus ik denk dat je naast deze set op korte termijn nog wel wat knap spul erbij wilt kopen, maar je kunt er wel mee aan de slag.

Groet,
Gert


harlin

Het zelfde setje?  = €5 goedkoper bij raven in Lelystad,
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bekeerling

Bedankt jongens   :)
Lelystad is me net te ver weg om 5 euro te besparen maar bedankt voor de tip Harlin.
Raven bezorgd ook thuis maar dat duurt meestal onwijs lang voor je het binnen hebt.
Dan steun ik liever 1 onzer sponsors.
Het best zou zijn binnenkort eens naar een bindavond van de vvmn te gaan in Wageningen om te zien of iets fijngevoeligs als binden wat is voor een grote lomperd als mij  ;)

jur606

beekering,

Ik heb een 2e hands vice  met bobin holder en nog wat draad een jaar of wat geleden via marktplaats te pakken gekregen
(gewoon een lomp vice met wat spullen erbij en buiten goed schaartje en steeds meer bind spullen.
bind k eigenlijk nog steeds op die manier :P

je hebt echt niet heel veel dure dingen nodig :P
(als je kleinere fijnere dingeng aan binden kan het wel helpen aan je bind plezier vermoed ik :P)

en mij met mijn dikke klauwen lukt het ook aaridg is beetje oefenen (en nog meer)
en gewoon wat handige trukjes doorkrijgen :)

S6 ik vind het leuk (portomonee wat minder maar ok :P)

Bekeerling

Ik denk dat ik het inderdaad ook op die manier ga doen jur606  :)
Lijkt me een lastig iets dat binden maar wel leuk om op je eigen vliegen wat te vangen.
Is het trouwens voordeliger om zelf te binden of kan je beter kopen wat de centen betreft?
A&M is bijvoorbeeld super goedkoop wat vliegen betreft.

jur606

rob (valt me wel tegen van je)
Zolang er geen ijs ligt en je lijn niet vast vriest aan je hengel kan je gewoon vissen hoor ??

Beekering ze zeggen wel eens het is een hobby in een hobby.

Ik moet zeggen ben begonnen met een setje of 2 kant en klare vliegen.
zo heb ik mijn 1e visjes gevangen (voorntjes baars etc)
toen toch maar stout schoenen aangetrokken en eens de vice gepakt en
wat dingen besteld dubbing bind draadjes en nog wat klein materiaal goudkopjes e.d. (voor 2 3 kleine soorten vliegen) en ook EP voor streamers en (even naam kwijt) voor karper bolletjes.
en van wat wol en alternatieve materialen (glitte koortje van dochter etc)

Op een dag in het voorjaar liep ik van de bus naar huis allemaal aazende karpers in het zonnetje (normaal pak ik dan wat korsten en hengel en ga ik eht proberen)
Nu pakte ik de vice en dat spul (damm naam nog steeds kwijt) draaide 2 afschuwelijk uitziende bolletjes soort korstje immitatied (die zouden moeten blijven drijven)
En ging 20 min later met die 2 gedraaide dingen vliegen hengel en voorslagje van 25/00 nylon  en net naar de water kant)
en na 10 min stond ik met een #7 die tot in het handvat krom stond)

Na deze karper ook kleindere vliegen gaan binden en ik denk niet dat het echt goedkoper is :P
maar de beleving dat je vis vangt aan een eigen gemaakt iets geeft toch extra voldoening (en nee kan verre van alle vliegen binden en meeste zien er niet uit zoals het voorbeeld (internet plaatje e.d.) maar het lijkt ergens op en de vissen bijten.
Dat gevoel is gewoon dubbel zo leuk

(sorry mijn gevoel en mening veel te lang gemaakt)

Ohja kijk  uit het is niet goed voor je binden
Je gaat elke vogel,dier,glitter dingen e.d. zien als potientieel bind materiaal (of iets waar je wel wat zou van kunnen maken?)
kijk maar uit is niet heel gezond!!

Duurder vast wel maar ook 100 keer leuker :)




HappyFisherman

Robs only fear is after he dies, my wife sells his tying gear for what he told her he paid for it  8)

Gewoon uitproberen dat setje van A&M!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Hee Jur!!
Rob vist weldegelijk als het vriest!!
IJslaag?? geen probleem, daar heeft Rob een uitermate goede vlieg voor!!

Vraag hem maar!! ;)

(ik ken deze vlieg al, maar het is beter dat Rob je tekst en uitleg geeft over deze vlieg!)

Gr en succes

Jan
"Petri Heil"


jur606

ehh heb je nog wat gevangen toen?
en lijkt me best vreemd wegzetten met een vliegenhengel?

rena

Quote from: HappyFisherman on December 05, 2012, 11:03:00
Robs only fear is after he dies, my wife sells his tying gear for what he told her he paid for it  8)

Hmmm something fishy going on here  :P

Troutbuster

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Zo heb ik ooit eens een "gaasvlieg" van 80 gram in mijn handen gedrukt gekregen ;)
Om als "dropper" te gebruiken ;)
(de lachstuipen bezorgen me nu nog kramp!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


jur606

Quote from: Troutbuster on December 05, 2012, 13:20:32
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Zo heb ik ooit eens een "gaasvlieg" van 80 gram in mijn handen gedrukt gekregen ;)
Om als "dropper" te gebruiken ;)
(de lachstuipen bezorgen me nu nog kramp!!)

Gr

Jan

was zeker een drijvende?

Troutbuster

"Petri Heil"


Troutbuster

"Petri Heil"


HappyFisherman

Ach ja, je vergeet wel eens een woordje te veranderen na het kopieren van andermans tekst...  ::)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Met dit setje kunje wel een paar jaar vooruit.Voor dit geld kun je natuurlijk geen top spul verwachten
Ik ben zelf ook zo begonnen,en merkte dat de bekken v/d vice wat zacht zijn.Om draadbreuk te vermijden,moet je goed opletten of er geen braam op komt(kun je zien aan een scherprandje aan de bovenkant)die kun je dan even weg vijlen of schuren.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Emre

Ik heb dit setje ongeveer 4 maanden nu en het is geschikt om vliegen op te binden als beginner.
Het schaartje is gewoon prima hoor, inderdaad de bobinholder is wel
irritant soms ivm het breken van de draad.
Het enige wat ik mis is een dubbing brush, voor de rest ready to go.

Bekeerling

Bedankt voor de antwoorden en tips jongens!  ::goodjob::
Ik heb net even gekeken bij het Guppy in Ede, zelfde beginnersset daar maar dan voor 65 euro ipv 40  ???
Ik steun graag mijn plaatselijke hengelsportzaak maar 25 euro verschil is wel wat veel me dunkt.
Overigens ook gisteren de vriezer uit de schuur verkocht, gebruikte ik vooral voor freezerbaits (karper-aas) dus had ik niet meer nodig, weer een zee van ruimte in de schuur nu dus kan daar een mooie bindruimte van maken  ;) :) Laat nou net de buurvrouw een mooie tafel hebben staan die ze weg wil doen, nu nog een radiootje met classic fm erop, een pijp, fles wijn, en een intelligent uitziende bril en dan wordt ik de master fly-tier  8) ::slaugh::
Of zou ik wellicht ook nog wat training nodig hebben?  ;)

Erg fijn hoe jullie beginners op dit forum op weg helpen mensen! Bedankt!!  ::giveheart::