Forelvijver Van Berlage (7-10-'12)

Started by Maxxy, November 06, 2012, 19:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maxxy

Gezien het vliegvissen echt goed op begint te komen, en ik toch maar eens wat vaker met mijn broertje op pad moest gaan; Vissen!!

Twee week geleden in een opwelling broeder opgehaald om te gaan vissen.
Omdat we nog lekker op tijd waren zijn we naar de Berlage gegaan, lekker dichtbij (1 dorp verderop), en was al een tijdje terug dat ik er was geweest.
Na even over het water te hebben gestaard, en een babbel met de eigenaar gekozen voor vijver 3. Hier was niemand anders, en dat kwam mij wel goed uit. Het wapperen tussen ander, en een geestelijk beperkte stuiterbal mee, vraagt gewoon om wat extra ruimte  ;)
Ik met de vlieg, en Patrick met de dobbert.

Na een paar worpen viel het op dat de meeste vis die zich liet zien strak tegen de kant zat. De eigenaar had al verteld dat de zalmforel aan het schoren was en tegen de paai aan hing (?)
Terwijl ik bezig was de vlieg-toverdoos te water te laten om te zien wat ze wilden, kreeg Patrick niets voor elkaar.
Tig keer alles in de knoop gooien, over vis heen kijken en wegjagen, enz..

Na een uurtje kwam dan eindelijk de eerste aanbeet. Op een klein streamertje. De volgende paar aanbeten loste ik direct na de aanbeet.
Dus over gestapt naar klein zwart/rood nyphje, welke direct de volgende vis opleverde.
De rest van de dag was het een kwestie van goed opletten wat de vis deed, en aanpassen.
Wat wel vreemd was, ken het wel van karpers enz. maar nooit gezien bij rovers, dat sommige vissen over de vlieg heen rolden of met de flank de vlieg aan tikten. Dit leek mij het missen van het aasje? Bij het opnieuw aanwerpen werd vaak bij het neer komen direct weer gebeten. Veel van de misbeten resulteerde in vals haken of een kort binnenmonds gemompel  ;D

Kort samen gevat; 5 zalmforellen, 2 regenboogjes op de vliegenlat, en een baal dag voor broertje  ;)

W3stland

Ik denk dat het met de flank afzwaaien van de vis gewoon een lastminute weigering is.. Probeer eens een dunnere en langere leader, dat wil al wel eens helpen.. Bedoel je met vlagzalm zalmforel btw?
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Maxxy


BV

Ja Max,
Vliegvissen is mooi en als ze bijten zelfs zalig!

Rossie69

Mooi Max

Kan ook wezen dat ze aas aan tikken om vervolgens alsnog toe te slaan.
deze truc kennen we van Eemhof.

wat je kan doen als jet het te vaank hebt is proberen,om dan niet te slaan maar rustig door te strippen.
Dan kan er wel es een harde aanbeet volgen.