vergunning

Started by paul de bruijn, May 23, 2018, 18:37:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paul de bruijn

Wie o wie weet of je de staatsvergunning nog per post kunt aanvragen?
Ik hoorde via via dat dat niet meer kon en je m op moet halen.
Wie weet hoe t zit?

Martijn

Hallo Paul,

Ik heb het destijds hier aangevraagd, alles kan/kon per mail. Dit was vorig jaar tenminste...

Verbandsgemeindeverwaltung Gerolstein
Fachbereich 3
Kyllweg 1 * D-54568 Gerolstein
Tel.: 06591/13-134
Fax: 06591/13-7-134
e-mail: michaela.hoffmann@gerolstein.de
Internet: http://www.gerolstein.de

Als je een mail stuurt en aangeeft dat je graag een staatsvergunning wilt hebben, kreeg ik een formulier per mail opgestuurd die ik dan weer per mail kon terugsturen (met een scan van mijn pasfoto erbij enzo...). Vervolgens (binnen iets van 10 dagen meen ik) per post ontvangen.

Su6!

HappyFisherman

Vorige week mail gehad dat ze het niet meer via de post versturen. Helaas, je moet tegenwoordig dus naar het gemeentehuis toe...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

paul de bruijn

Bedankt in elk geval voor de info.

HappyFisherman

Inmiddels geprobeerd om een 5-jarige te regelen in Munster, want dat is voor mij redelijk dichtbij. Daar moet je een Prüfung hebben... dat wordt em dus ook niet.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

#5
Het lijk er op dat de plaatselijke amtenaren het ook niet goed weten. Kijk maar eens naar deze website:
Maar het lijkt er op dat je hem niet voor 5jaar maar voor 1 jaar kunt ktijgen.
http://www.bfv-sr.de/fischereiaufsicht/dateien%20fischereiaufsicht/sonderregelungen%20zum%20fischereischein.html[/url

of deze:

http://www.agsb-nrw.de/4.htm#8
Scroll naar: ich bin auslander.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

oldman

Hoi mannen.

Net terug van 2 dagen Eifel. We hebben overnacht bij Ralph Hoogervorst, Eifelkyll- Lodge. Ontzettend goed bevallen. En... omdat het gisteren een feesfdagwas. En alles dus dicht was, woensdag gelijk maar de vergunning opgehaald (Gerolsteiner/lissingen stuk) die Ralph had gereserveerd. Maar ook Mn fishereishein voor 5 jaar laten verlengen in Gerolsteiner omdat deze eind 2018 was afgelopen. De aardige dame dieons hielp vertelde dat ze vanuit heel Nederland schriftelijke verlengingsaanvragen kregen, en dat dit voor hun niet meer te behappen was. Vandaar dat ze het niet meer doen.

Nog bedankt voor de waarschuwing!

Groet Pieter.

Bone F

Misschien lukt het via Kyllburg, die waren altijd erg meewerkend. Volgens mij als je al een vergunning hebt dan hoef je geen prűfung meer te doen. Dat kan misschien ook als reden gebruikt worden omdat ze geen zin hebben om er een uit te schrijven.

HappyFisherman

Shit, ten onder gegaan aan het succes  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

p.forel

Ach 1 keer in de 5 jaar langs gerolstein is nu ook geen straf

Marco B

Laten we maar blij zijn dat het nog steeds mogelijk is om een vergunning te krijgen als buitenlander. Vismaatjes van mij moesten heel lang geleden in Altenahr echt eerst een Fischereiprüfung afleggen bij de Fischmeister voordat ze een vergunning konden krijgen. Buiten Gerolstein was het toen ontzettend lastig c.q. vrijwel onmogelijk om ergens een staatsvergunning te scoren. Ik kon de vergunning toen gelukkig altijd via een kennis van de hengelsportvereniging regelen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

gijsie20

Gek..mijn vader heeft begin dit jaar (Februari ofzo) gewoon nog zijn vergunning met 5 jaar verlengd per post in Gerolstein. Ik moet de mijne ook verlengen..ik rij dan wel een keer naar Gerolstein dan denk ik.

Raymond

Wat houdt die "Fischereiprüfung eigenlijk in? Weet iemand dat?

#nieuwsgierig  :)
::wtf::

HappyFisherman

De inhoud daarvan probeert iedereen hier nou al jaren angstvallig te voorkomen  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Gijsie kun je niet een stapeltje vergunningen van anderen meenemen? :D

Arie de Vries

#15
Via deze https://www.fishing-king.de/ site probeer ik wat meer duidelijkheid te krijgen over de Deutsche Angelschein en of het mogelijk is als Nederlander de cursus te volgen en het examen te doen. Maar als je in Gerolstein je Angelschein met vijf jaar kunt laten verlengen lijkt mij dat een goedkopere en makkelijker optie
Groet, Arie

Steelhead

Quote from: Marco B on June 02, 2018, 11:09:52
Laten we maar blij zijn dat het nog steeds mogelijk is om een vergunning te krijgen als buitenlander. Vismaatjes van mij moesten heel lang geleden in Altenahr echt eerst een Fischereiprüfung afleggen bij de Fischmeister voordat ze een vergunning konden krijgen. Buiten Gerolstein was het toen ontzettend lastig c.q. vrijwel onmogelijk om ergens een staatsvergunning te scoren. Ik kon de vergunning toen gelukkig altijd via een kennis van de hengelsportvereniging regelen.
Ik ben begin mei weekend naar de Ahr geweest, stuk bij Dernau en Rech. Maatje van me had gewoon onze vergunningen met geld, kopie VNV pas en nieuwe pasfoto's (ze waren al weer 10 jaar oud) per post geregeld, geen enkel probleem. Ik weet echter niet bij welke gemeente hij dat gedaan heeft.
my best memories are not that old!

Marco B

Vraag het eens na Bram, kunnen we ze daar een jaartje gaan spammen  :) Heb nog een gewonnen tripje naar de Kyll in het verschiet liggen en moet daarvoor toch ook weer een vergunning hebben. De mijne is al jaren verlopen  :'(
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Steelhead

Gewoon in Altenahr dus Marco.
rekening houden met circa 2 weken minimaal zou ik zeggen
my best memories are not that old!

HappyFisherman

En dat was een vergunning voor 5 jaar?

Ik ben klaar om te spammen Marco :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Quote from: Raymond on June 03, 2018, 17:52:01
Wat houdt die "Fischereiprüfung eigenlijk in? Weet iemand dat?

#nieuwsgierig  :)


Ja weet ik wel.
😂😂😂
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

#21
Gerolstein, Bitburg, Kyllburg overal kun je ze gewoon ophalen de 5 jaar vergunningen.
December, januari word er niet moeilijk gedaan in gerolstein als het met de post komt.
Februari beginnen de meesten echter pas aan hun vergunning te denken en word het druk.
Dit jaar werden na verluidt bijna 1000 vergunningen per post aangevraagd in gerolstein alleen.
En dan vanaf half maart de vissers die er wel even langs rijden.
Even snel een vergunning verlengen of nieuwe halen.
Tja even snel 😂😂 ze zijn toch al even snel 20minuten met je bezig en dan moet je wel alles voor elkaar hebben.
Voor het uitschrijven van aanvragen of verlengingen soms wel langer.
Sommige maken het geld over met de melding komt per post of visvergunning aanvraag per post.
Sommige sturen het gewoon op met briefje erbij geld is overgemaakt.
Nou dan zijn ze gewoon tig minuten aan het zoeken voor de centen.
Er word immers niet uitgeschreven zonder te betalen.
Maar hey dat waren en of zijn de woorden van frau Ina B.




::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arie de Vries

Van Alexander Meyer (Fishing-King) die een internet cursus voor de Deutsche Angelschein aanbiedt kreeg ik op vragen over de Angelschein het hieronder weergegeven antwoord.

5. Juni, 12:56 EEST

Hallo Arie,

danke für deine Nachricht!
Um den deutschen Angelschein zu bekommen bez. die Prüfung machen zu können ist es notwendig, dass du einen deutschen Wohnsitz hast.
Deswegen haben sich leider auch deine weiteren Fragen hiermit nahezu erledigt. In den meisten Bundesländern in Deutschland ist es so, dass unser reine Online-Vorbereitungskurs ausreicht um an der Prüfung teilnehmen zu können. Meistens kann man seinen Angelschein je nach Bundesland für ein oder 5 Jahre jeweils beantragen/verlängern.
Bitte frage einmal beim Anglerverband Niedersachen nach, ob du deinen bestehenden Niederländischen Fischereischein auf einen deutschen Fischereischein einfach umschreiben lassen kannst.

Hier die Kontaktdaten:

Adresse: Brüsseler Str. 4, 30539 Hannover
Telefon: 0511 3572660
Email: nfo@av-nds.de

wordt vervolgt.
Groet, Arie

wimcobra

een gewone vergunning zal je kunnen krijgen, de volledige duitse vergunning niet.
moet er degelijk gedomicileerd zijn, daar een huis bezitten is niet genoeg. jammer, want dan valt overnachtingsplicht weg, jaarvergunningen,........

Arie de Vries

@Wimcobra
Wat is het verschil tussen een gewone Duitse vergunning en een volledige vergunning Wim?
Groet, Arie