Andalusie

Started by Bone F, April 04, 2012, 17:00:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ik ga half mei tot begin juni 3 weken naar Andalusie enwel in de omgeving van Malaga. Is er iemand die een vis ervaring daar heeft en die met mij wil delen?  Zout of zoet maakt mij niet uit. Een visvergunning is een beetje moeilijker dan gewoonlijk te verkrijgen en voor zoetwater vissen is het wel een beetje droog daar, maar wellicht is er iemand met een bruikbare tip. Black- Bigmouthbass zou daar te vangen zijn. Ben benieuwd.


vrgrtn

Frans S.

HappyFisherman

Kijk hier eens of er nog bruikbare info tussen staat:
Re: Vliegvissen Andalusie
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marksman

Hallo frans, ik ben in maart in andalusie geweest en wilde daar ook gaan vissen, dit bleek niet mogelijk te zijn omdat ik niet de juiste papieren kon krijgen.
Het geval is dat je een visdiploma moet hebben en een verzekering. Voor dit diploma moet je een cursus doen en een examen, een vriendelijke mevrouw van jacht en hengelsportwinkel Mateo
in het plaatsje Ronde heeft nog geprobeerd om wat voor me te regelen maar had ook geen succes. Dit geldt voor het binnenwater voor de zee weet ik het niet.
De cursus, examen en het verkrijgen van de vergunning kan wel een maand duren is mij verteld. (zelf spanjaarden uit een ander district moeten dit doen om in andalusie te vissen)
Ondanks dit slechte nieuws wens ik je een plezierig verblijf in dit schitterende gebied.

Groet Erik.

renew

Bone F
Het verkrijgen van vergunningen in Spanje gaat sinds een paar jaar zeer eenvoudig. Naar het stadhuis van betreffende regio voor jouw is dat dus gewoon Malaga en dan naar het loket agricultura, milieu en jacht en vis. betalen (kost een drol) en klaar. Voorheen moest je met allerlei papiertjes van het loket naar de het ministerie dan naar de bank en dan met betaalbewijs weer terug, maar dat is dus voorbij. Denk erom voor in zee heb je dus ook die vergunning nodig.

Ik heb nooit in Andalucia gevist, maar als daar black bass zit moet je het vooral doen. ik heb er op gevist in de Ter en het is echt een spectaculaire vis om te vangen. Ik heb een vismaat die in Andalucia was en ik heb hem alleen maar gehoord over mega veel en mega grote barbelen in de stuwmeren en aanvoerkanalen daarvan. ik ga het ff checken voor je en misschien krijg ik ook nog wel een stek door. Je hoort van me.
cheers

Marksman

@renew, wat jij vertelt verbaasd me ik kreeg met geen mogelijkheid een vergunning. Als jij wat te weten komt hoor ik dat graag van je want ik ga zeker nog eens terug.

John

Zie onderstaande commentaar over de vergunningen in Andalusie. Komt uit een comment onderaan onderstaande link.

"You have to take a written examination that takes 40 days to mark and return(!) You also need personal liability insurance to fish here. This is because the brain dead office boys who regulate fishing in Andalucia have lumped fishing together with gun hunting and the regulations are therefore the same if you want to catch a minnow or shoot a wild boar. Phil recommends Rio Frio and Vinuela, both Andalucian fisheries, without imparting any of this information. Good old Phil blithely tells us "A fishing licence is cheap and easy to obtain". He even gives us the price. Doesn't he know that each region of Spain has different laws, different procedures and different charges? "

http://www.theolivepress.es/spain-news/2007/01/25/angling-in-andalucia/

Tevens bijgevoegd de instantie die over de uitgifte van de vergunningen gaat. Natuurlijk alles alleen in het Spaans maar met google translate wordt het wel wat (Of als je enige kennis van het spaans hebt)

http://www.juntadeandalucia.es/medioambiente/site/pcp/menuitem.9d966dbc2efbd8ac5f4619105510e1ca/?vgnextoid=cecd65641fa86110VgnVCM1000000624e50aRCRD&vgnextchannel=33ddbaca2da5c210VgnVCM1000001325e50aRCRD&vgnextfmt=PCP&lr=lang_es

Zou zeggen succes.  ;)

renew

Nou, ik sta echt te kijken dat de departementen van spanje zo'n verschillend beleid hebben, lijkt wel een federale staat. heel anders dan in catalunia waar ik hem altijd haal en het zelfs makkelijker is dan hier.
Ik neem wat marksman heeft gelinked meteen aan voor waar, maar ik ga toch ff kijken of voor touristen geen andere regels gelden in andalucia.
grtz

HappyFisherman

Ik heb hetzelfde gezocht voor Gran Canaria een paar maand geleden en daar was het ook moeilijk een vergunning te krijgen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

renew

hi bone f
yep het is allemaal waar van andalucie. Heel moeilijk. Maar.... Als je een kopy van je nederlandse visvergunning en paspoort inlevert hoef je die belachelijke vragenlijst niet in te vullen en krijg je je nummer om je vergunning aan te vragen. Wat je dan wel krijgt is dat je et je papiertje naar het departement moet dan naar de bank en weer terug. Kost wel een uur of 2. Ben blij dat ze het niet meer zo doen waar ik vis in spanje. Nou op zich valt het nog wel mee.
Als je in google "visvergunning andalusie" doet is het de eerste link daar vindt je de uitleg en adressen.
Ik zal ook nog ff achter die barbeelstekken aangaan, je hoort nog van me.
Grtz
rene

Marksman

#9
De vrouw in de jacht en hengelsportwinkel is met een kopie van mijn paspoort, vispas en vnv pas op pad geweest en toch lukte het haar niet.
Het probleem is dat de visserij en de jacht samengekoppeld zijn en de jacht gevaar op kan leveren vandaar dat examen en de verzekering. vissers hebben dus pech.
Dat er black bass in de stuwmeren zit klopt, ik heb een spanjaard er met een gezien ook heb ik in kleine riviertjes mooie vissen gezien maar durfde niet zonder vergunning te vissen daar.
Ik heb mij ook laten vertellen dat een zeevis vergunning zonder examen te verkrijgen is.
Als je in de buurt van Malaga zit dan ben je wel in de buurt van Rio Frio dit is erg bekend om de forel vis en kwekerij, er is daar een plaatsje dat volledig draait op de forel, dit plaatsje heet Montefrio.
Misschien kan je hier wel een dagvergunning krijgen. Google maar een op Riofrio

Groet Erik.


Bone F

Bij deze reeds een bedankje voor de genomen moeite.
Erik, ik had inderdaad gehoopt dat het met het verstrekken van pp. en andere gegevens zou lukken maar dat valt dus ook tegen.
Onbegrijpelijk dat en land met enorme financiële problemen er nog zo'n bureaucratie op na houdt,................ of misschien juist daardoor wel!

Frans

Marksman

Frans, als het jou wel lukt laat het me dan even weten svp. verder wens ik je een goede vakantie, het is echt schitterend daar.
Vooral het eten en de wijn/scherry is ok.

Groet ERik.

Bone F

Komt al lezende nog een ideetje op. Als je na veel moeite een vv hebt bemachtigen in Andalusie is ie geldig voor heel Spanje dus............haal in een ander deel van Spanje ( waarschijnlijk veel eenvoudiger) een vv en je kunt ook in Andalusie vissen ja toch nee dan!?


Frans

Marksman

#13
Quote from: Marksman on April 04, 2012, 18:36:46

Het geval is dat je een visdiploma moet hebben en een verzekering. Voor dit diploma moet je een cursus doen en een examen,
(zelf spanjaarden uit een ander district moeten dit doen om in andalusie te vissen)



Schijnt zo niet te kunnen maar je kan het altijd proberen, wie weet lukt het je en kan je lekker vissen daar.

renew

nee zo werkt het niet de vergunning geldt voor de provincie niet landelijk.
Grtz
rene

A{b}r{a}xa{s}

wij mopperen wel altijd op 'ons systeem', maar zo 'verschrikkelijk' is dat volgens mij nog niet eens als je het met andere landen vergelijkt...?

renew

We hebben het zo makkelijk hier Bas alleen die vuk vergunning is soms niet te lezen.
Bone F Kijk nog ff naar deze link er staan wat telefoon nummers in voor andalucia (o.a, Frio) en nog wat manieren om aan die vergunning te komen, good luck!
http://www.lake-vinuela.com/Fishing.html