Mastenbroek.... hoe is het daar nu?

Started by Sieger, October 24, 2012, 18:23:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ik ben van plan om a.s. vrijdag weer een de polder in gaan, maar vorig jaar waren ze in Mastenbroek alle oevers aan het verstevigen mat nieuwe houten wallen.... Weinig aan om te vissen, vond ik...

Weet iemand of dat nu achter de rug is? (en is er al geschouwd ??? )


Sieger

Youri

wat papa van Dyckers hoorde slecht.
als je je steamer wilt houden.

Sieger

Hoe bedoel je Youri... door de planten of door de houten wallen?


Sieger

weerwolf

Ze waren de afgelopen week(en) kanten aan het maaien en waren er veel schouw werkzaamheden. Vorige week daar nog geweest en even gevist maar we zijn verder getrokken, was niet veel te vangen.  Het zal wel gaan maar het is zoeken naar de stekken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Mmmmm denk dat ik het stuur de andere kant maar opgooi... Eens kijken in Wilnis of zo... Ach veel te veel keuze...


Sieger

Useless

heb de laatste tijd veel mooie foto's gekregen van snoeken uit wilnis. Was er vorige week woensdag ook nog maar helaas alleen veel (grote) volgers

hendri

het is al weer een poos geleden dat ik er geweest ben sieger, en dat is de oorzaak door die houten wallen. de balken en planken staan net onder de waterspiegel en een halve meter uit de over. daardoor had ik er veel hinder van, en ook als ik een snoek zou haken en je wilt hem landen, dan moet je hem over die plank heen trekken. leek mij niet zon heel best plan, dus vandaar dat ik je niet kan zeggen hoe het er nu is. als ze grond storten lang de oevers, zodat de wallen tegen de oevers staan, ja dan word het wel weer interessant.

ps, wilnis lijkt me ook leuk. mocht je volgende week nog een dagje die kant op gaan, laat maar horen, wie weet kan ik je vergezellen. ;)

Sieger

Dank je Henri... misschien nog beter ff wachten dan maar...

Ik bedoelde trouwens de Meije polder... Wilnis kom je niet zo maar in.... Maar de Meije is ook erg mooi... maar is ook gelijk een best eind rijden...
Heb inmiddels misschien al wat anders in de kop...

Moet 's morgens eerst een uurtje banden wisselen, dan maar op pad ... kijken hoe de kop erbij staat op dat moment.... Gewoon vanalles in de auto en KWW...


Sieger

hendri

ja beter ff wachten in mastenbroek sieger. of als ik toch binnenkort ff bij mn ouwe lui langs ga, dan knal ik mastenbroek wel ff door, dat is bijna bij hun in de achtertuin.

wilnis is moeilijk wat vergunningen betrefd?

Sieger

Wilnis is erg lastig. Moet je lid worden of als introducé mee... De Meije kun je weekvergunningen voor kopen via de site van de Utrechtse vereniging....


Sieger

hendri

ok, die zijn dus behoorlijk zuinig op hun mooie poldertje. ;)

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Jullie willen daar toch verder niemand hebben  ::denken::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri


dartmayor

Vandaag 1,5 uur in de mastenbroek polder gevist.

4 aanbeten gehad van snoeken op 3 verschillende plekker maar helaas niks kunnen landen.
Wel vreselijk veel witvis gezien.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

maurice

Quote from: Youri on October 24, 2012, 18:25:16
wat papa van Dyckers hoorde slecht.
als je je steamer wilt houden.

Edwin vertelde dat de kanten je veel streamers kunt verliezen.
de nieuwe beschoeiing is zo geplaats dat deze een echt opstakel is geworden en je daar je streamer gemakkelijk kunt verliezen.
de palen en schotten kunnen tot ruim een 1/2 mtr in het water staan en zijn niet zichtbaar
::bbq:: ::proost:: ::proost::

dartmayor

Die palen staan maar op een paar plekken en daar vis ik ook niet.
De mastenbroek polder is groot en telt vele sloten.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

hendri

aan welke weteringen vis jij veel dan joost? want de meeste stukken waar ik altijd kwam staan nu die palen en schotten.

dartmayor

Oude wetering, hoek oude wetering en rietsteeg, schaap steeg, hoek rietsteeg en verkavelingsweg, dijkersteeg, kerkwetering.

Waar de palen in het water staan is volgens mij de bisschopswetering vanaf de treinovergang aan de linker kant (gezien vanaf 's heerenbroek) en volgens mij dan ook alleen aan de linker kant.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

hendri

ja ok, ik kwam altijd aan de andere kant, zeg maar vanaf hasselt genemuiden tot de aan de bischopswetering.. volgende keer maar ff verder richting zwolle/s'heerenbroek rijden dus.

Meneerkrab

Afgelopen 2 weken regelmatig in mastenbroek polder gevist. Veel mogen volgen maar niets vangen.
Nieuwe wetering is vanaf zwolle tot aan de groene steeg met palen en planken.
Gewoon waadpak mee, kan je makkelijk staan.

Kerkwetering heb ik nog nooit wat gezien.
Oude wetering heb ik vaker gevist en volgers gehad.

Meestal pak ik nu alle sloten in stadshagen. Heb daar nu na 2 sessies van een uurtje 4 snoeken gezien, helaas niet gevangen door omstanders.
Op de voorn wel veel meer succes.

Blijkbaar is vliegvissen een beetje gek in stadshagen. Niemand kent het :D, wat zit hier nou dat je aan het vliegvissen bent? Zalm?