UV Bond

Started by Beertje, December 29, 2014, 09:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danzl

Ik koop de UV-bond bij ali is zelfde kwaliteit als die van A&M alleen nog goedkoper


Nigel

Bedankt voor de tip Gino. Zal ik ook eens proberen. Ik begrijp van Manfred dat bij het raam in de zon leggen ook goed werkt om het volledog uit te laten harden.

p.forel

Wil je uv lak goed uit laten harden koop een uv nagellak droog lampje
Even paar min er in met alle tegelijk en geen plak zooi

FSCHAMP

Quote from: Nigel on November 20, 2018, 19:48:54
Ik begrijp van Manfred dat bij het raam in de zon leggen ook goed werkt om het volledog uit te laten harden.

Nigel dat werkt ook, evenals wat p.forel voorsteld, maar voor mij werkt de nagellak het snelst.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>


Chaisedieu

Quote from: Nigel on November 20, 2018, 19:48:54
Bedankt voor de tip Gino. Zal ik ook eens proberen. Ik begrijp van Manfred dat bij het raam in de zon leggen ook goed werkt om het volledog uit te laten harden.
Vreemd, want meeste glas laat geen UV door. Daar heb je kwartsglas voor nodig.

jo flyfishing

#32
Gauw even wat bij elkaar gegoogled:

UVB wordt gefilterd door glas, (het grootste gedeelte van) UVA niet.
uit https://en.wikipedia.org/wiki/Ultraviolet : glas laat 90% door voor golflengtes boven 350nm , en filtert 90% onder golflengte 300nm

UVB heeft golflengte 280-315 nm
UVA heeft golflengte 315-400 nm

Een UV-bond zoals bv Solarez reageert het best op 385nm ( https://www.solarez.com/support/information-on-solarez-uv-flashlights/ ), dus UVA, dus hardt uit achter glas.

Ik denk dat de meeste UV bond volgens deze specificaties werken, anders zou je zonnebrand kunnen krijgen van de lampjes om de boel uit te harden.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

dank Jo, voor de goede uitleg. blijft voor mij alleen nog de vraag: word je bruin als je met een UV pen op je huid schijnt?  ???
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Chaisedieu

Jo, bedankt voor deze correctie!

Cheers, Marten

Nigel

Quote from: Scaramouche on November 21, 2018, 10:59:25
dank Jo, voor de goede uitleg. blijft voor mij alleen nog de vraag: word je bruin als je met een UV pen op je huid schijnt?  ???

Zekers. Van te voren goed smeren!!

jo flyfishing

Je kan er waarschijnlijk ook creatief mee zijn, en tekeningetjes mee maken. ::wtf::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert