verschil tussen Yakhaar en icelandic sheep

Started by BV, November 13, 2014, 17:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BV

Wie kan me het verschil vertellen tussen Yakhaar en icelandic sheep  qua effect in een snoekstreamer.

Neemt het een merkelijk meer water op dan het ander , en welk pulseert het mooiste?
Zijn er nadelen aan het een dan wel andere?

Heintje Davids

Ik gebruik het allebei Bart. Vandaag ving ik ze toevallig aan een Yakhaarstreamer, maar als ik zou moeten kiezen voor 1 van de 2 dan zou het Icelandicsheep zijn. Icel.sheep heeft, bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid, iets meer volume in het water en beweegt net even wat mooier. Blijft een beetje persoonlijk denk ik. Zoals ik al aangaf; ik gebruik het beiden, maar als ik er slechts eentje zou mogen kiezen...

FSCHAMP

Ik gebruik Icelandic sheep en Raccoon (wasbeer). Deze laatste vind ik toch nog beter dan Icelandic sheep, maar het is stukken duurder. Voor staart materiaal gebruik ik regelmatig lama haar.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>