Volhouder van de maand

Started by Rene V., April 17, 2014, 09:53:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rene V.

Bij deze wil ik een nieuwe topic starten om mensen die alles doen om een visje te vangen vooral als het wat moeilijker gaat.

Ik ben Hidde al een paar keer tegen op het OVM en zijn postings hier komen bijna dagelijks langs.
Het OVM is vaak moeilijk water maar wel met serieuze forel.
Mijn stem gaat naar Hidde ;D

Groet Rene V.

Hidde

Hahahaha een kneuzen topic dus.. 8)

jur606

beetje in de trent van die kan niet vissen maar probeerd het wel?

HappyFisherman

Daar ga ik niet aan mee doen Rene, want ik vang altijd een boel vis en win ik dus nooit...  8) :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Quote from: HappyFisherman on April 17, 2014, 12:05:45
Daar ga ik niet aan mee doen Rene, want ik vang altijd een boel vis en win ik dus nooit...  8) :P

Zei hij bescheiden. ::slaugh::

Joost S.


Arno

goed plan Rene
ik zie het meer als een aanmoediging om toch door te zetten waar je aan begonnen bent
zo kom je er achter dat je ineens gaat vangen met de vliegen waar je de eerste 5 keer op geblankt hebt
en dat het toch best vangende vliegen zijn.

Hidde nog even doorzetten en die knoop tjekken voor je weer ingooit

Gr Arno

Rene V.

De eerste tig keren op OVM dacht ik op een gegeven moment,ik pleur de hele klerezooi het lel in en kom nooit meer terug.Gelukkig niet gedaan en na enkele opstekers van cracks ineens gaan vangen :)Vandaar dus ;)

Groet Rene V.

jur606

Rene nu kies je al een wat moeilijker water uit (nog knapper voor volhouder van de maand is in je lokale vijvers al paar sessietjes geen (wit)vis vangen), want daar geen vis vangen is nog moeilijker als op OVM
(al heb ik nog nooit ovm met vliegenhengel gevist)

Wilco

Heren,

Ik ga hier op persoonlijke titel op ingrijpen en wel vanwege het simpele feit dat sommige mensen het woord kneus in de mond nemen en pesten ligt dan heel kort om de hoek en ik weet uit ervaring wat dat voor impact heeft op je verder leven dus... Ik sluit me meer aan bij Arno dat je Hidde juist moet aanmoedigen en vooral niet afzeiken of als pispaal gebruiken want dan jaag je mij ook tegen je in het harnas. Dit toppic heeft geen toegevoegde waarde en daarom kan het net zo goed op slot. Tenzij iemand een steekhoudend argument heeft om het tegendeel aan te tonen.
>:( >:(


jur606

denk dat het meer bedoeld is als zetje in de rug (dat het echt na zoveel inspanning goed moet gaat komen)
denk ook dat je het in die trent moet zien?

zo las en interperteerde ik het wel.

Franky Boy

Volhouden heeft iets moois. Ik herinner mij een jochie op de jeugddag van de VNV van 2 jaar geleden. Hij worstelde echt met de vliegenhengel. Z'n leader zat steeds in de knoop en de vliegenlijn sloeg een paar keer om z'n laarsjes. Toen hij dat probeerde te ontwarren, bleek hij ook nog een paar keer op de lijn te gaan staan. Het huilen stond hem nader dan het lachen, maar hij ging door en ving tenslotte... niets. Hij gaf zijn hengel na een hele tijd aan een instructeur en ging naar zijn vriendjes kijken die wel vingen. En het was prachtig om te zien hoe hij zich oprecht verheugde in de vangsten van zijn vriendjes.
Volhouden kan iets moois hebben. Het is voor de meeste vliegvissers ook zo herkenbaar.
Ook voor mij. Na diverse pogingen is het mij nog steeds niet gelukt om mijn eerste grote Atlantische zalm te vangen (en dan bedoel ik niet de talloze parrs en smolts die mijn vliegje of nimfje pakten). Nee, Mr. Salmon (zoals sommige vrienden mij noemen) moet zijn eerste grote zalm nog vangen. Lachen toch?!  ;D  Gelukkig heb ik in mij leven heel wat gekweekte en wilde zalmen vastgehouden, dus ik weet wel hoe het aanvoelt. ;)
Ik neem maar een voorbeeld aan mijn helaas te vroeg overleden vriend Hans de Groot. Hij was een van de beroemdste zalmvliegenbinders ter wereld en moest na 20 jaar zijn eerste zalm nog vangen. Hij kon er zelf ook om lachen. Toen hij dan eindelijk zijn eerste zalm ving, heeft hij het dier - tot verbazing van de omstanders - weer voorzichtig teruggezet. Volhouden kan zo mooi zijn!
::goodjob::

Rick

Ik denk dat de term vol houder toch iets positiefs is...  noem het anders door zetter...
En ik ben nooit gepest maar ik denk dat we op onze leeftijd dat stadium wel ontgroeid zijn, toch?

Rick

#13
Ik wil bij deze Bert (sexyloops) nomineren omdat hij na lange afwezigheid binnen enkele berichten weer dezelfde boodschap gaat verkondigen waarmee het de laatste keer mis is gelopen.. ::goodjob::

MarcelN

huh wat heeft Bert hiermee te maken?
Maar ik ben het met Rene V. eens, Hidde is een aardige gast die niets verkeerd doet in mijn ogen, werpt netjes, aardige en vissende zus :P vissende Pa en broer die wel bekend is in de flyshop wereld als een 'Pro' ::)
Hidde komt er wel, ik had het geluk dat toen ik begon op het OVM, ik met mijn neus in de boter viel 8) ik weet het nog goed 27 april 2012 en was er voor 7uur en de vliegen kwamen al los, man wat een lol voor een beginner ::agree::
Was ook de 1e keer na 35jaar dat ik de vliegenhengel weer beet pakte.
Ook ik heb daar vaak niets gevangen, dan was ik ook chagrijnig, maar bleef volhouden, zelf met ijs op de hengel ogen en dan vang je juist goed in die tijd!
Ik heb daar inmiddels voor een 'beginner' toch aardig gevangen, sessies van 6 grote dames is niet ongewoon vele 50-60 en zelfs 70'ers zijn al voldoende binnen, nu nog eens zo'n hele grote bruine forel, want wat zijn die eng groot :o
Maar ik wil Hidde wel op sleeptouw nemen hoor, of ik a.s zaterdag ga weet ik nog niet qua weer, maandag wél met zoontje, kan die ook eens lachen daar. ;D

Hidde

Hoi allen,
Rene zijn bedoeling werd gelijk begrepen,en was mijns inziens volledig oprecht en goed bedoelt.
nam zelf als eerst en enige het woord kneus in handen omdat ik toch wel regelmatig om mezelf moet lachen..
Helemaal forel loos ben ik ook niet..alleen nu toevallig al 2 weken intensief maar zonder resultaat.. Volgende week nog een keer proberen..,
Eigenlijk ben ik verwend te hebben leren vissen  op stromend water, sowieso minder groot en wel een beetje in te schatten waar de vis zit.. Al ben ik ook daar geen ster , altijd weer die bomen achter je....

Rene V.

Zie je volgende week Hidde ;D

Groet Rene V.

MarcelN

Nou ik kan bevestigen dat Hidde vandaag geslaagd is ::wave::
Een mooie forel van circa 55cm kwam aan de kant, na 4 grote vissen verspeeld te hebben :-X
Daarna nog een 40'er voor Hidde en ik moest weg, zelf had ik er 5 waarvan 2 formaat uitzettertjes. ;)

MarcelN

Ik zal zo de film even uploaden en in het ovm topic zetten, bij de 2 uitzetters gebruikte ik een verzopen bibio met een brouwsel ervoor met afgetikte haakpunt voor de critici....ik heb heel veel geprobeerd o.a zinkend met muddlers met palinghuid e.d, zo test ik ook met een 2e 'onschuldige' vlieg, vallen ze die aan dan gaat de goede erop 8)