Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vliegvisFlip

Prachtige vis hoor!

Met wat voor vlieg heb jij deze karper gevangen???

sjoerd


sjoerd

Mike,
Dat is een kwestie van in het warme jaargetijde, veel op karper te vissen maar zeker ook, altijd kijken naar water of je karpers kunt spotten,, bijv tijdens een fietstochtje met vrouwlief. Haha, zelfs zij wijst me regelmatig op vissen die ze spot.
Op den duur weet je zo in welk water karpers zwemmen en dat is essentieel want niet elk water bevat karper. En ook niet elk karperwater is geschikt om ze met de vlieg te belagen.

Timvanp

Een tijdje weinig/geen updates geplaatst op onze blog. Dit had te maken met weinig tijd, warme weer i.c.m. slechte vangsten.
Desalniettemin drie nieuwe nieuwe updates geplaatst de afgelopen dagen, met onder meer: zeebaars vanuit de kajak

https://dutchflynatics.com/
https://dutchflynatics.com/2017/09/19/op-zeebaars-met-de-yak/

Groeten Tim
::new::

wh82

Mooi verhaal. Is dat in Zeeland? Voor de zee is t wel erg vlak en t lijkt te wijds voor een andere plek.

Bert J.

weekendjeuitjewaadpakwaaien.nl

[attachment id=1 msg=172110]

[attachment id=2 msg=172110]

[attachment id=3 msg=172110]

[attachment id=4 msg=172110]

[attachment id=5 msg=172110]

[attachment id=6 msg=172110]

[attachment id=7 msg=172110]

[attachment id=8 msg=172110]
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit59

Mooie vangsten (en plaatjes!) Bert.

Gerrit

guidogast

::agree::

Plantje

Schitterende vissen!

En als moderator: doet me deugd te zien dat de foto's als gast tegenwoordig ook bekeken kunnen worden. Wanneer ik als mezelf ben ingelogd nog niet, maar dat ebt waarschijnlijk vanzelf weg wanneer de "tagging" zaken overal weg zijn. Dus voor de mensen die dat probleem ook hebben: hou vol! En als je de foto's wil zien: even uitloggen.

Joost S.

#359
Ik was gisteren aan het snoeken, laatste bruggetje, trek ik die streamer naar boven en en ik zie echt een enorme baars, van minimaal 40, maar volgens mij groter, interesse tonen in mijn streamer. Ik maakte achtjes, stond op de brug naar beneden te kijken en het was een prachtig gezicht, wat een baars zeg. Maar bijten ho maar...

Ik dacht als ik nu een klein streamertje pak morgen, dan moet het lukken. Weer terug gegaan vandaag en vang alleen maar mini baarsjes en zag verder ook geen grote meer helaas. Maar..... je moet ergens beginnen he, dus met een nymphje wat kleintjes gepakt, ;-).

[attachment id=1 msg=172237]

Timvanp

Zaterdag een ochtendje wezen snoeken met mijn vismaat Jordy. Mooie snoekdag, ook al viel de vangst een beetje tegen!

Verslagje te lezen op:

https://dutchflynatics.com/2017/10/23/gedonder-in-de-polder-6/

Gr Tim
::new::

sjoerd


veel van dit slag maar ook wat kleineren

Het blijven mooie visjes, die de vlieg fel aanvielen maar ook vaak misten.
Lekker middagje met een 40 tal baarzen en zelfs nog 7 snoekbaarsjes. Ook nog een snoek op de vlieg.
Jammer dat een hele grote snoek gemist werd. Die pakte de streamer toen ik deze vlak voor mijn voeten uit het water wilde trekken voor de achterwaartse worp.
Grrrr. jammer maar het schijnt erbij te horen haha. Maar de baarzen gaven leuke sport op een drietje.

guidogast

Nice,mooie vissen. Inderdaad leuke sport op een 3! Balen dan zo'n snoek die mist...wel spectaculair om te zien zo vlak voor je neus.
::agree::

Joost S.

Heel gaaf die snoekbaarsjes Sjoerd. Mad ik vragen welke #3 hengel en reel je hebt?

Bert J.

Mooi werk Sjoerd. Wat zijn het toch mooie vissen, zowel de baars als de snoekbaars.
Het barst hier werkelijk van de kleine snoekbaars. Lijkt mij een goed teken.
Zondagmiddag had ik er 22 en 4 baarsjes in anderhalf uur tijd. En bijna elke
worp wel een aanbeet van zo'n rovertje. Leuk werk!
Ook weer een bak van een snoek gemist die mijn snoekbaarsje miste voor de kant.
Maar negen van de tien keer vang je die toch niet...

[attachment id=1 msg=172281]
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MartinT

Mooie vangsten en verslagen.
De laatste weekenden ook weer met de BB achter de rovers op groot water aangezeten.
Snoek wil nog niet echt vlotten maar de 'bijvangsten' zijn ook niet verkeerd.


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Menno_siemensma

Vis is vis en zulke vissen zijn zeker niet verkeerd  ::agree::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

Quote from: Joost S. on October 26, 2017, 23:09:16
Heel gaaf die snoekbaarsjes Sjoerd. Mad ik vragen welke #3 hengel en reel je hebt?

Ik heb o.a. een 3/4 van Ben Pont en een 4tje van Tfo finesse, oom een lekker stokje.
Verder nog een 3tje van Orvis zelf afgebouwd.
Daarop meestal een vivarellireel en ooit had ik een schitterend licht reeltje van Ids Schukken maar die ben ik
Ooit in Zweden verloren helaas.

sjoerd

Quote from: Bert J. on October 27, 2017, 00:58:16
Mooi werk Sjoerd. Wat zijn het toch mooie vissen, zowel de baars als de snoekbaars.
Het barst hier werkelijk van de kleine snoekbaars. Lijkt mij een goed teken.
Zondagmiddag had ik er 22 en 4 baarsjes in anderhalf uur tijd. En bijna elke
worp wel een aanbeet van zo'n rovertje. Leuk werk!
Ook weer een bak van een snoek gemist die mijn snoekbaarsje miste voor de kant.
Maar negen van de tien keer vang je die toch niet...


Mooi Bert,
Het is idd leuk werk, dat baarzen tikken met als bijvangst de nodige snoekbaarsjes. Eergisteren nog een dikke 40 stuks en vanmiddag  33 vissen waarv.an weer 9 snoekbaarsjes en een roofbleitje.
Nu nog de echte grote baarzen, die heb ik er wel zien jagen en ook eentje die een gehaakte baars volgde maar nog niet .gevangen.
Maar er zwemmen daar dan ook honderden zo niet duizenden aasvisjes. Vreten zat.

Joost S.

Mooi spul hoor Sjoerd. Tsja..... ik moet eigenlijk ook echt een #3 hebben. Ik vang echt bakken van ruisvoorns op mijn #5, het is bijna zonde haha.

Ach ja... komt er vast wel een keer.

jo flyfishing

1 snoek sessie in nl zaterdag. Mocht niet klagen over de activiteit van de snoek 8 aanbeten waarvan 5 het net gezien hebben. De wind zorgde wel dat het werpen wat meer inspanning vroeg.
Deze 2 waren de grootste (75 cm).



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MartinT

Mooie vissen Jo, best windje afgelopen weekend.

iMarco

De eerste twee snoekjes van het seizoen zijn weer binnen....

3 aanbeten. 2 in het net. Een op de zilvergrijze streamer en de ander op de geel rode.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Timvanp

Ik en mijn vismaat besloten mee te doen met het snoekkoppelwedstrijd georganiseerd door Avicentra Oostvoorne.
Als enige vliegvissend koppel van de 30 aanwezige teams, gingen wij er met de hoofdprijs van door!

Geheel verslag te lezen op:

https://dutchflynatics.com/2017/11/20/winnaars-van-de-avicentra-snoekwedstrijd-2017/

Gr Tim
::new::