Weekend Kyll Bas en Ton

Started by Team, September 03, 2012, 21:15:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Der Kleine Villa had geen plaats voor ons, zodoende zijn we in Hotel Zur Krone terecht gekomen,
Voor mij overigens niet de eerste keer, ik kom hier regelmatig, goede kamers, lekker eten en een leuke kroeg met stamgasten en enige verdwaalde vliegvissers, die op het water van het hotel aan het vissen waren. We hebben het hele weekend de hele Kyll in Birresborn voor ons alleen gehad, er was verder niemand aan het vissen, dat is mij nog nooit overkomen, De eerste dag hebben we wat regenbuien op ons donder gehad,maar het was wel te doen, de andere twee dagen prachtig weer zon maar niets te zien op het water, wat overigens glashelder was, en de waterstand was iets lager dan normaal,vissen die we zagen waren erg schrikachtig, dus het liefst vissen vanaf de kant, Wat  Bas een mooie
forel opleverde, Zowel Bas als ik hebben maar 5 vissen per persoon gevangen en er heel hard voor moeten werken, zelfs met hulp van boven......  Jan  Troutbuster..... die in regelrecht kontakt stond met Bas via SMS, dit moet je doen,
die vlieg moet je nemen, sta je bij de Muur, de Tennisbaan, het Kerkhof, de Houtzagerij????? het maakte allemaal geen donder uit, misschien kunnen we niet vissen,
Bas heeft nog met Tenkara het spul proberen te verschalken, maar ook op zijn Japans lieten de forellen zich niet verschalken. Het leukste is toch wel dat twee toch vreemde jongens,die elkaar nouwelijks kennen, een leuk weekend met elkaar hebben doorgebracht met als de rode draad VLIEGVISSEN.en het genieten van de Natuur.
Tussen door hebben we regelmatig bij Hans Hermann van de Kleine Villa een heerlijke Bittburger gedronken, Bas een
hele grote, ik een kleintje ik moest rijden!!!!  We kwamen Ruud nog tegen met een vismaat  die hadden allen Tenkara gevist, op het stuk water van Martin Hengelsport. Ze kwamen een hapje eten in Zur Krone. Ze hadden 3 vissen gevangen en waren andere vissers tegen gekomen die helemaal niets hadden gezien of gevangen. Dus al met al een slecht vis weekend maar met een goede vismaat een goed weekend gehad.

Ton  Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Ton/Bas
Ondanks de matige vangsten wel een mooi weekend gehad begreep ik! ::proost::

Laag en helder water maakt  het vliegvissen niet altijd even makkelijk
Dat jullie toch nog vis aan de schubben gekomen zijn getuigd van goed "vliegvisserschap" ;)

Maar ff iets anders,
Hoort deze topic niet in een andere rubriek thuis?/
Staat nu onder marktplaats, maar hoort volgens mijn bescheiden mening onder de rubriek vistripjes of niet? ;)

Iets voor de heren moderators!

Gr


Jan
"Petri Heil"


Herman

@Jan: Inmiddels verplaatst naar de juiste rubriek door Rossie.

@Ton en Bas: Als t vissen niet zo geweldig was, zijn er zekers wel veel fotos beschikbaar van de omgeving.... Kunnen Harry en Gert een beetje inkomen voor begin oktober.... Zo zie je maar weer, als je hier op t forum een vismaat zoekt, dan zit t meestal wel goed. Heb zelf ook alleen maar goede ervaringen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

5 de man is meer dan ik er met Youri samen had.
geweldig mooi stukje water daar volgend jaar zeker weer eens bevissen.
wat betreft de vliegen tja het blijft een raatsel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Team

Quote from: Herman on September 04, 2012, 11:28:10
@Jan: Inmiddels verplaatst naar de juiste rubriek door Rossie.

@Ton en Bas: Als t vissen niet zo geweldig was, zijn er zekers wel veel fotos beschikbaar van de omgeving.... Kunnen Harry en Gert een beetje inkomen voor begin oktober.... Zo zie je maar weer, als je hier op t forum een vismaat zoekt, dan zit t meestal wel goed. Heb zelf ook alleen maar goede ervaringen.

Herman ,jij als sitebeheerder moet weten dat er honderden fotos van de Kyll en zijn omgeving reeds op het forum staan. Misschien zie ik Harry enGert dan wel ,ga zelf ook weer begin Oktober.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

Quote from: Troutbuster on September 04, 2012, 08:02:02
Ton/Bas
Ondanks de matige vangsten wel een mooi weekend gehad begreep ik! ::proost::

Laag en helder water maakt  het vliegvissen niet altijd even makkelijk
Dat jullie toch nog vis aan de schubben gekomen zijn getuigd van goed "vliegvisserschap" ;)

Maar ff iets anders,
Hoort deze topic niet in een andere rubriek thuis?/
Staat nu onder marktplaats, maar hoort volgens mijn bescheiden mening onder de rubriek vistripjes of niet? ;)

Iets voor de heren moderators!

Gr


Jan

Ja Jan je hebt wel gelijk, met MARKTPLAATS, maar ik zag een dag later dat Bas alles van TENKARA tekoop had gezet.
Ik dacht we zetten ons zelf er ook maar bij.  geintje, het is maar goed dat we nog andere koppels hebben gesproken die niets hadden gevangen, anders hadden we alles verkocht. ook dat is een geintje.
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}

Het was inderdaad erg taai, maar ook erg gezellig en daar gaat het uiteindelijk om ! :)

Christof van den Berge

Zolang het maar gezellig is!  ::proost::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

de enige 2 foto's die ik geschoten heb, Ton in 'stealth actie' om een 60+ regenboog te verleiden die uitdagend dichtbij kwam liggen zonnen....