Wat te proberen in Noord Friesland?

Started by Ochi, April 04, 2015, 16:59:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ochi

Gents,

komende maand zit ik vanwege mijn werk in Noord Friesland.
Ik zou graag ook een lijntje strekken maar ben er niet bekend qua vliegvisserij.

Ik werk 100meter van het Lauwersmeer af, maar dat is zo groot dat ik er niet aan denk om een van die 1000 uitgezette forellen te gaan belagen. Mijn Hotel zit 10 minuten van Leeuwarden af. Heeft iemands een tip of kennis van zaken in deze omgeving en wil die dat met mij delen? Dit mag ook via een PM als je dat wilt. Ik heb van de week al even op zee staan kijken maar het is hier in het westen nog wat vroeg voor Zeebaars en Fint, laat staan een stuk noordelijker.

Vreemd genoeg ben ik geen Snoekvisser, zon glasoog lijkt me wel weer leuk. Mijn lichtste hengel die ik heb is 1 vijfje, vanaf dan ga ik gelijk naar 6,7.8 en verder.  Het mag ook iets voor dubbelhandig zijn. Afgelopen jaar tijdens en soortgelijke klus in de regio Ommen mocht ik mijn eerste Roofbleien op de vlieg vangen, met hulp van een forumlid op een ander forum,  en dat smaakte ook naar meer.

Als iemand mij op weg kan helpen zou dat zeer welkom zijn, ik moet het hebben van de avonduren.

greetz Ochi

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Ochi

Hoi Jelle.

Hurdegaryp ook wel bekend als Hardegarijp.

jelle

Een abonnement bij die toekan :-)
Een moi gebied om met de 5 en een nimph te vissen in deze tijd van het jaar
Vooral richting veenwouden is mooi viswater
Iets ten noorden van hardegarijp Licht een mooi visgebied voor ruisvorens

Wel een eind rijden naar t lauwersmeer.
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Wader

Hier nog wat meer info voor het vissen daar in de buurt:
http://www.vnv.nu/index1.php?id=6&cat=52809ea559f2b&prov_id=2&page_id=407e870490a7f

Je vijfje mee, doosje nimfjes, en wat tippetmateriaal mee, en je kan daar in nagenoeg elke sloot vis vangen.
Wel even je vergunning op orde maken!

Groet,
Don

Ochi

Jelle, 25 minuten dan zit ik er(Anjum)en dan hou ik me aan de snelheid.
Heb ook al eens in Dokkum gezeten maar dit bevalt me beter.
Dank voor de tips!

Wader, dank voor de info!
Ik zal ook eens kijken in mijn grote vergunning wat er al in zit.

Een van jullie ook toevallig ervaring om zee?
Lauwersoog is ook een van de plaatsen waar ik moet wezen.

Greetz Ochi

jelle

Lang de kust bij lauwersoog kun je geep vangen en harder
Net nog even daar geweest mooi gebied
Vroeger veel pieren gestoken bij moddergat
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens