openbare stukken Ardenne

Started by tunnis, January 25, 2011, 14:14:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tunnis

In het voorjaar wil ik weer een weekendje gaan vissen in de ardenne met een minder ervaren vismaat. Heb dit vorig jaar ook al gedaan alleen niet met de vlieg, maar met de werphengel op barbeel.
Alleen nu vroeg ik me af, is het wel de moeite waard om in de ardenne op de openbare stukken te gaan vliegvissen?
Ik kan namelijk weinig info vinden over de openbare stukken. Ik hoef niet veel te vangen en het maakt me ook weinig uit wat ik vang (al lijkt kopvoorn en barbeel me wel leuk, wat daar zou moeten zitten, heb ze ook gezien vorig jaar).
Weet iemand nog interessante openbare stukken of kan ik beter voor een weekend duitsland (kyll) kiezen?

tunnis

ps.
Had trouwens voor de ardenne gekozen omdat dit niet ver rijden is, en de vergunning zeer makkelijk via internet te bestellen is.

sebastiaan

#2
De Ourthe stroomopwaards van Mabonge is leuk.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=50.170796,5.620279&spn=0.023914,0.076818&z=14


Ik vind dit zelf het mooiste openbare stuk van belgie. Vanaf daar tot de stuw van Nisramont heb je een kilometer of 10 rivier. Er loopt geen weg, alleen een wandelpad. De rivier loopt er door een mooie kloof. Je kunt er nog best een visje vangen (met moeite!). Houd er wel rekening mee dat je er pas vanaf 1 juni mag waden. Zoek de diepere plekken op met stroming.

Bas