Nieuwe forellenput

Started by BV, October 03, 2015, 21:02:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BV

Meerheuvel in Dilsen (B) is van start gegaan.
Fijne omgeving voor de kantvissers!
De vis is 2 weken geleden uit gezet (+- 500 à 900 gr/st), dus de staartjes zijn nog wat kort, maar ze bijten en knokken goed als je ze vind.
Laat die visjes maar een paar jaar groeien...


[attachment deleted by admin]

BV

2

[attachment deleted by admin]

BV

3

[attachment deleted by admin]

pepertje

zijn toch leuke visjes Bart
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Kruijff

Ziet er mooi uit daar! Mooi die grindbodem, komt heel natuurlijk over....
Gr Ed

HappyFisherman

Da's een beste lap water, hopen dat ze er goed groot in groeien ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Snap alleen nog niet van die vergunningen is een jaarvergunning nu echt een jaarvergunning of 25 ritten?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

DavidS

en een 10-rittenkaart alleen als aanvulling op een jaarabonnement?

BV

Een jaarvergunning is geldig van 1 januari tem 31 december en geldig voor slechts 25 visbuurten (enkel ditjaar in de opstart loopt hij van 19 sept 2015 tem 31/12/2016).
Daarna kan je een 10 beurtenkaart bijkopen als je nog wil vissen .
Wie dit niet wil : er zijn dag-vergunningen.

Ik weet dat dit heel anders is dan OVM , maar alle andere NL-betaalwatertjes reken af per uur...  hier doen ze het per dag.
Reken maar eens uit als je 10 ganse dagen op een jaar gaat vissen op een betaal water.

En het uitzicht is heel mooi.

Daarnaast is het voor mij lekker dichtbij   :)

Raymond

Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is voor mij in ieder geval ook heel kortbij, ga er binnenkort maar eens kijken.

B.t.w., Bart, heb ik voor daar tevens een Vlaamse staatsvergunning nodig?
::wtf::

Kruijff

Quote from: Raymond on October 06, 2015, 11:34:50
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is voor mij in ieder geval ook heel kortbij, ga er binnenkort maar eens kijken.

B.t.w., Bart, heb ik voor daar tevens een Vlaamse staatsvergunning nodig?

Lijkt me niet? Is toch 'gewoon' een forellenput? Ken geen enkele put in NL waar een vispas nodig is... Of zit ik er naast?
Gr Ed

BV

Ik vrees dat je WEL een Belgische staatsvergunning nodig hebt.
Net zoals de forel-rivieren is dit water eigendom van de staat (De watergroep = de maatschappij die voor het kraantjeswater zorgt) , en wordt het visrecht gepacht door een club...

Het is en blijft vissen op forel, en dat in 90% van midden Europa op uitzettertjes..

Gert

Bart, als je het zo stelt zou je misschien ook wel met gesloten tijd te maken hebben.

Groet,
Gert

BV

Dag Gert,

Dat klopt,  daarom is er op Merheuvel ook een permanente gesloten tijd (meeneemverbod) voor alle vis die niet forel is.
In Vlaanderen hebben een deel stilstaande waters en kanalen dan weer "geen visverbod-gesloten tijd"... en ik weet niet of je daar trots op moet zijn , maar het is zo.

Rechtlijnig en eenvoudig kennen ze hier niet ;)

Raymond

Hoe is het nu op de Meerheuvel? Is het vissen interessant (ook vanaf de kant?) en is de club ook succesvol wat betreft aanmeldingen/jaarvergunningen voor het reservoir?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Vind een dagvergunning toch wel erg duur en om een jaarverginning te nemen is denk ik voor mij niet interessant omdat ik niet zo vaak op een reservoir wil gaan vissen. Riviervissen vind ik mooier maar ja, het bloed blijft kruipen waar het niet gaan kan... :D ;-)
::wtf::

BV

Hey Raymond,

De laatste week is het zeer stilletjes qua vangsten.
De vis zit diep en ver en is passief.
Tot zowat twee weken geleden was het eigenlijk zeer makkelijk vangen en waren ze in alle waterlagen actief.
Best even op voorhand checken hoe de vangsten zijn als je een dagvergunning wil nemen.

De club doet het eigenlijk goed, ik dacht bijna vijftig leden en vanaf de oever is er zeer goed en boeiend te vissen.
Ik kan je aanraden om er eens rond te wandelen, de natuur is er ook mooi.

JB

Waarom noem je iets een jaarvergunning als je er maar 25 keer mee kan vissen?
Zeg dan gewoon dat je een 10 en een 25 beurten kan kopen.

:D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

BV

Ja want de jaarvergunning is ook nog eens  vijftien-en-een-halve maand geldig :D
Moet je Belg voor zijn...