Eindelijk

Started by jo flyfishing, August 19, 2015, 22:52:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Mijn eerste visje in een recent aangelegde visvijver in de gemeente waar ik woon.
Was er al een paar keer tevergeefs geweest, nu eindelijk mijn eerste voornTJE  ::)
Had eerst een paar droge vliegjes geprobeerd, maar daar geen reactie op. Alleen wat (nog) kleiner spul dat de knopen van mijn leader wel interessant vond.
Dan maar een klein red tag nymphje geprobeerd, en dat bleek interessanter te zijn.



Lokale vissers kwamen er nog een pak giebels uitzetten van een andere vijver die gaat verdwijnen (met toestemming van Agentschap Natuur & Bos, naar ze zeiden)

Is dat op de vlieg te vangen, giebel?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

HappyFisherman

Da's heerlijk om 's avonds nog ff te gaan pielen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

Hengel ging zeker krom tot aan het handvat, Jo?  ;)

Die kleine voorntjes zijn inderdaad geinig om te foppen. Giebels schijn je goed te kunnen vangen op kleine slakken-imitaties. Die snoepen ze van rietstengels af.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Ik heb op gegeven moment, toen de backing bijna weg was, echt gewenst dat er een slip op de danielsson zat.
Er mochten er wel wat meer bijten, maar het begin is er. Is voor mij nieuwe visserij, met mymph op stilstaand water.
Meestal forel op reservoir of rivier, snoek of zeebaars.
Hier moet ik de mijn weg nog wat zoeken.

Quote from: Scaramouche on August 20, 2015, 10:55:16
Hengel ging zeker krom tot aan het handvat, Jo?  ;)

Die kleine voorntjes zijn inderdaad geinig om te foppen. Giebels schijn je goed te kunnen vangen op kleine slakken-imitaties. Die snoepen ze van rietstengels af.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

En het houd niet op....



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Hehe ;D we hadden het hier pas nog over, John wil je graag eens uitnodigen om hier in de polders je eens goed te laten verwennen met vele voorns.
Nemen wij John op sleeptouw op de zeebaars en snoek van de winter bij Stolwijk/Bergambacht. ;)
Edwin 'de Kers' heeft hem flink bij gepraat en het werpen gaat al beter, was effe wennen ipv licht spul.

jo flyfishing

Met graagte.
Ik neem wel wat lekkers mee.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Nou dat zal hij leuk vinden!
Overigens heeft hij meer zeebaarzen gevangen dan iedereen hier bij elkaar, maar nog niet 'on the fly' hij deed dat al ruim 30 jaar met kunstaas, was de uitvinder ;)
Ik probeer juist zijn terrein van die voorns te verruimen naar zwaarder geschut :P
Hier komen we op terug Jo ::agree::
Het is een meelezer helaas al kennen velen hem hier in de wijde omgeving.